Rocky 24 april

Publicerad 24 april 2018

Vad klyftiga ni är. Jag känner mig pressad att bidra till kärnverksamheten men fruktar att jag inte pallar.

av krasse 24 april 2018, 11:54

Sätt Skalman som målvakt i bolaget, så är du hemma.
Bra skalskydd.
Skalskämten e-skal-erar.

av PP 24 april 2018, 09:21

Var hamnar den här strippen på en skala….?

av Biff-Bananen 24 april 2018, 07:57

Om du skalar upp verksamheten blir det enklare att dölja!

av Skitsammare 24 april 2018, 07:52

Faktum är att jag har haft den affärsidén länge. Tyvärr är det förbjudet med skalbolag.

av KJEH 24 april 2018, 04:30

Rocky 25 december

Publicerad 25 december 2017

Skilnaden mellan ett hem och ett företag är att ett hem är ens privata medan ett företag är en del av ett samhälle. Då kan inte företaget agera som en parasit på ett värddjur - som bara suger ut vinster och skiter ut dem till sig själva i ett skatteparadis, utan som en del i ett fungerande samhälle med skolor, vägar, sjukvård, försvar, etc. Vill man ha ett fungerande samhälle måste vinsterna fördelas till fler än aktieägarna.

av K. J. & Jonathan 26 december 2017, 23:47

Jensa, db och Sad But True. Är ni helt borta? Tänk lite.

av ykCOR 26 december 2017, 23:11

KJEH: Resp enbart stödja fackföreningar som låter arbetsgivarna välja om de vill ha en fackförening i sina faciliteter. Typ som att du bestämmer vilka besökare du släpper in i ditt hem.

av db 25 december 2017, 13:08

Mitt förslag till dig Sad but True är att du lär dig skriva svenska. Går inte det så kan du helt enkelt gå och bajsa så kommer skiten ut den vägen. God Jul.

av C75 25 december 2017, 12:05

Man kan ju börja med att endast köpa saker från företag som tillåter fackföreningar.

av KJEH 25 december 2017, 11:57

@Sad but True
Förslaget "vi helt enkelt lämnar varandra ifred vad gäller både bosättning och industriell expansion" kommer aldrig upp! För det skulle kräva att 'vi' (t ex en folkmajoritet) vore ägare av de företag som sitter i skatteparadis och verkar i u-länder.

av verklighetsnära 25 december 2017, 08:59

"Föräldrarna" borde i sin tur granska varför de sitter där de sitter på ett rent civilisatoriskt plan, men på grund av sin oförmåga till detta kommer de att fortsätta att befinna sig där. Alternativet till detta Moment 22 och eventuell exploatering är som bekant att istället ta sitt pick och pack, ställa siktet på norr och parasitera på de länderna.

Dock tycks inte korrelationen, precis som vad gäller folk i krisdrabbade områden och migranters ursprung däri, mellan folk från utnyttjade länder och inflöde till väst inte särskilt starkt.

Oavsett, inget av scenariona är varken önskvärda eller hållbara. Kan vi finna ett tredje och rentav fjärde alternativ till dessa bekymmer? Vad sägs om att vi helt enkelt lämnar varandra ifred vad gäller både bosättning och industriell expansion? Den gamla devisen "lika barn leka bäst" samt ordstävet "var och en till sitt" tycks slående träffsäkra i ett läge som detta.

Fler förslag mottages varmt!

av Sad but True 25 december 2017, 08:12

coolt med snubbar som har farsor som har krigat i kongo, då kan man va bitttter, keep on rockin in the fri wold

av Per Kele 25 december 2017, 07:52

Skitsammare: Det är inte ditt eller mitt fel att alternativet är ingen inkomst alls. Vilka människor i tredje världen tror du jag syftade på som när jag skrev att de agerar utan konsekvenstänk?

De som bara har alternativet "ingen inkomst alls" som alternativ till H&M (som i sig brukar betala ungefär dubbelt så bra som lokala arbetsgivare) borde ta ett snack med sina föräldrar - dvs de som agerade helt utan konsekvenstänk.

av db 25 december 2017, 02:01

Ruta 1, ungefär kl 5, är det något på marken eller en "puff"?

av db 25 december 2017, 01:56

Förstklassigt minnesbortfall