klockren

Dagens Rocky - med kommentarer

Web 2.0-aggregerat i väntan på pastans nya klockrena kommentarsfunktion.

Dagens Rocky - med kommentarer

Tack alla som kommenterat, och även ni som smygläst. Nu tycks det vara över, efter 8 år här, utöver de tidigare på pastan. / vitkor

Rocky 1 september

Publicerad 1 september 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3141

Klassisk klasse

av Herr Rosa 1 september 2017, 18:18

kom tillbaka klasse

av Per Kele 1 september 2017, 14:34

Lol @ Ledighetens historia.

Två andra reflexioner:
1. Det är väldigt få på tv som säger Barthelona om Barcelona när det hänt något hemskt där.

2. Det är alltid en kvinnlig polis som råkat illa ut när man använder ordet "hen" om polisen ifråga i nyheterna. -Äh vi vill inte avslöja könet liksom. - Men det gjorde du just.

av KJEH 1 september 2017, 10:27

Rep ost

av Fundersam 1 september 2017, 07:13

Först- måste nån fånga fisken! Finns i sjön?

av Ker 1 september 2017, 07:12
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 7 maj

Publicerad 7 maj 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3738

Märker att man är ungefär lika gammal som Kellerman när han dropar fyra KLASSISKA filmer från ens ungdom.

av Tobbe 11 maj 2016, 18:47

@Steve Bruce: Helt rätt, har kollat kartan. Undrar var vi var. Tur man har ratten att luta sig mot när man sover.

av K. J. & Jonathan 10 maj 2016, 13:47

LA och SF sammanbyggda?

Det tar 6-8 timmar att köra motorvägen mellan städerna om trafiken inte flyter på.

Higheay 1 är finare men tar ännu längre tid.

av Steve Bruce 8 maj 2016, 03:15

Dirty Harry, förstås. Flera filmer där. Jag minns Sudden Impact.

av bal 7 maj 2016, 23:05

Bullitt förstås, och fåglarna (väl?).

av bal 7 maj 2016, 23:05

Potentiellt farlig länk

av K. J & Jonathan 7 maj 2016, 21:51

Den ökända The Room (2003) utspelar sig i SanFran

av Herr Melin 7 maj 2016, 21:24

Rövarn- det ska va klockrent//

av Ker 7 maj 2016, 19:20

Tror R behagar med oss skämta aprillo. Det har nog spelats in miljoner filmer i både SF of LA, de är i princip sammanbyggda men Hollywood ligger i LA så där görs ju flest. Annars kul att rota runt och hitta film locations. Här är några www.movie-locations.com/places/usa/la.html

av K. J. & Jonathan 7 maj 2016, 14:38

F ö: Anländ inte ensam till San Fransisco elva på kvällen och stig av som en av de tre sista på bussen under bron. Blues är det. Resultatet kan bli en kriminalroman.

av kork 7 maj 2016, 14:10

Även jag har sett Chihuaha i Beverly Hills. Skyll på rea på Buylando! Men den utspelades som sagt i LA. Och var urfånig. Vill jag minnas.

Men spelades inte The Rock in i SF...? Och en Hitchcockfilm.

av kork 7 maj 2016, 14:07

Brottsplasten- även jag är ordblind-eller inte. Men även jag är uttråkad av fesna svenska översättningar- trots att jag anar viss kritik som en viskande varning om dussinfilm, eller disneyfilm.

av Ker 7 maj 2016, 08:53

Tror nog rockys filmdatabas behöver uppdateras. Den senaste stora är väl San Andreas (2015)?

av K. J & Jonathan 7 maj 2016, 04:56

Han glömmer ju succefilmen en chihuahua i beverly hills. Så det e in fact fem filmer.

av Grumpy 7 maj 2016, 03:34
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 6 maj

Publicerad 6 maj 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3737

Jag hittade ingen adaptor?
Rocky slögick i området utan att leta efter nåt. Och nu utan adaptor får han ta k*k i r*v?

av Sexuellt 6 maj 2016, 20:56

Exakt namn på sidekick efterfrågas

av Nån måste veta!!! 6 maj 2016, 20:51

kanske hela den här sekvensen är K som gör en "Lost", och att allt efter när han körde in i snödrivan är en dröm?

Med lite tur vaknar han snart upp i Thailand med tre norska seriegroupies och en hink lokal whisky o red bull.

Utan en diagnos är man inte normal.

av K. J & Jonathan 6 maj 2016, 20:25

Prova att lägga två lika stora speglar mot varandra och tryck till. Om allt går som det skall imploderar båda och försvinner med ett 'Poff' och ett lätt vitt moln av kondens.

Samma sak sker när en självbiografisk tecknare börjar ha så lite att berätta att han ritar av sig själv när han sitter ensam på ett hotellrum och ritar av sig själv, på ett hotellrum.

@Otto: De homoerotiska symbolerna i strip 3736 (5maj) frilagda mot en vit bakgrund är också rena tillfälligheter.

av K. J & Jonathan 6 maj 2016, 20:13

Varför går jag fortfarande in och läser Rocky? Serien är ju helt ointressant, vad är det för diagnos jag har?

av Stjärtsmöret 6 maj 2016, 11:49

Vem är sidekicken en Mållgan? Han bjöd sig ju på en resa med sig själv i snön-har han blivit scizzo?

av ker 6 maj 2016, 10:58

Skitkonstigt ju. Snacka om att ta med sig vatten över ån.

av KJEH 6 maj 2016, 10:19

Två svenska män åker till San Francisco för att dela en dubbelsäng? Ok....

Som stark förespråkare för heteronormens outtalade överhöghet känner jag mig dock manad påpeka att det faktiskt inte finns något i den här scenen som bevisar förekomsten av något ifrån heteronormen avvikande. Det kan finnas alternativa förklaringar. Innan motsatsen bevisas finns det absolut ingen anledning att känna varken oro eller obehag inför det alternativa. Här finns ingeting som nödvändigtvis faller utanför heteronormens ramar. Det här är två heterobuddies som hänger i en dubbelsäng i San Francisco. Ingenting konstigt med det.

av Otto - med världen på sitt samvete 6 maj 2016, 07:54

?

av db 6 maj 2016, 04:18
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 4 maj

Publicerad 4 maj 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3735

@pollenalergiker: öl, i vårsolen. Redan efter den första kommer du känna hur det lättar. Inte allergin kanske men allt annat.

av K. J & Jonathan 5 maj 2016, 01:19

Första gången ullared förekommer i en rocky stripp. Betyder det något?
@ledigheten: du nog vartannat vet hur inte va stol kanske kråka.

av k. j. & Jonathan 5 maj 2016, 01:13

@fridsam
Om ger dig så dör du.
Kom ihåg det som inte MP vet vad det ligger någon stans.

av Ledigheten 4 maj 2016, 18:40

@ker: AI på internet och baserat på big data kommer att leverera 'before demand'. De stora systemen kommer att kunna räkna ut vad du kommer att vilja efterfråga innan du vet det själv. The Matrix och George Orwell 1984 skruvat två varv extra och på stereoider. Sondmatad med allt, innan du ens vet vad du behöver. Som om vi aldrig behövt lämna mammas mage. Och alla hjärndöda idioter där ute som kommer att applådera för att det är så praktiskt.
Sverige ser i alla fall ut som om Sverige vann.

av K. J. & Jonathan 4 maj 2016, 15:54

Ett litet förtydligande-jag som konstnär har aldrig någonsin gjort något on demand. Tvärtom letar jag efter allt det ingen jäkel frågat efter. Sporten är att få alla allt vilja ha :)

av ker 4 maj 2016, 14:30

On demand-hela livet kommer att vara on demand- hus bil barn sex båt krig. Inget kommer att stå stilla oanvänt om ingen beställt det-oanvänd tid, Extra lyxförpackning!

av ker 4 maj 2016, 14:27

May the forth be with you.

av Sjärnornas krig 4 maj 2016, 12:56

Saltvatten, pollenallergiker, saltvatten! Kokt, avsvalnat, lagom salt. Skölj ögonen med det, gurgla er med det.

av kork 4 maj 2016, 10:31

Vinna krig på walk-over - om fler gjorde det!! (Förlorarna skulle tjänat på utgången)

av fridsam 4 maj 2016, 08:09

tyvärr: det som inte redan ser ut som Ullared kommer snart att göra det

av sys 4 maj 2016, 05:56

Jag är först här för jag kan inte sova. Jävla pollen!!!

av Slidlen 4 maj 2016, 05:48
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 3 maj

Publicerad 3 maj 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3734

@bal: Jag vederlägger bara dina argument ett i taget. Vetenskapligt. Logiskt.

av KJEH 17 maj 2016, 23:22

Det här blir mitt sista inlägg i diskussionen. Som kronan på verket väljer du nu som din sista försvarslinje att spela dum. Gott så.

av bal 17 maj 2016, 21:55

Så du håller med om att samhället skulle gå under om alla bara tillverkade tegelstenar?

av KJEH 17 maj 2016, 08:08

KJEH: Det är alltså så här: Den som utför ett nyttigt arbete är till gagn för sina medmänniskor och för sig själv. Den som tillverkar tegelstenar bidrager till att medmänniskor får hus att bo i. Tiggeri har däremot ingen samhällsnytta, fyller ingen samhällelig funktion. Det goda samhället uppstår när var och en bidrager med nyttigt arbete efter förmåga. Vad vi ser nu är unga, friska människor som fördriver sin tid på trottoarer med en pappmugg framför sig, människor som alltså hellre kunde försöka finna en konstruktiv utkomst och tillvaro.

Jag tror att du nämnde argumentet att tiggarna visst erbjuder en tjänst, nämligen ett slags avlatsbrev; man köper sig ett gott samvete eller känslan av att ha gjort gott. Till det skulle jag vilja säga att tvärtom många människor känner sig trängda av tiggarna; man vill inte giva pengar men känner sig tvungen, har svårt att bara gå förbi. I så motto är det snarare att likna vid ett slags utpressning, man utnyttjar en annan människas svaghet.

Slutligen, den som vill ingå i en samhällsgemenskap, och draga nytta av dennas favörer, bör etiskt sett själv bidraga efter förmåga i samma utsträckning som man förväntar sig att andra gör det. Detta gör inte tiggarna vi talar om, och beter sig därför moraliskt förkastligt.

av bal 16 maj 2016, 22:58

@bal: Börjar tröttna på din diskussionsteknik. Om det är någon som håller dagisnivå är det du. Ditt argument i ditt första inlägg var att om alla skulle tigga skulle samhället gå under, alltså är det moraliskt förkastligt. Plus något svammel om Kant. Mitt motargument mot detta är att om alla skulle tillverka tegelstenar skulle samhället gå under. Tycker du att det är moraliskt förkastligt att tillverka tegelstenar?

av KJEH 15 maj 2016, 14:02

KJEH: Återigen diskuterar du på dagisnivå. Man måste inte vara Jesus eller moder Theresa för att få föra moraliska resonemang. Det är argumentet som räknas. Återigen försöker du diskvalificera mig från att ha en etisk åsikt grundat i min person (som du för övrigt inte vet någonting om).

Redan i mitt första inlägg beskrev jag utförligt grunderna till varför det är omoraliskt att tigga. Ditt svar gick ut på att jag på oklara grunder minsann inte har rätt att uttala mig i frågan. Nu frågar du varför jag menar att tiggeri skulle vara moraliskt förkastligt. Nå, det står fortfarande i mitt första inlägg. Ett långt inlägg, med viss möda nedpräntat. Med andra ord: läs det, och om det är någonting specifikt du inte förstår, så fråga då om det. Men påstå inte att jag inte givit några argument, ty det är lögn. Sanningen är att jag har givit argument som du antingen ignorerar eller inte begriper, vilket är ditt problem, inte mitt. Och sluta hävda att jag personligen av olika skäl skulle vara diskvalificerad från att ens framföra en åsikt i frågan. Det är nämligen inget argument alls.

av bal 10 maj 2016, 22:49

@bal: Nej du har fel. Jag har inte angripit dig personligen. Jag ställde en fråga och du verkar inte ha något svar. Förmodligen har du slut på argument. Att någon väljer att tigga är inte mer moraliskt förkastligt än att du väljer att gå på krogen eller röka en cigarett. Såvida du inte är en väldigt speciell renlevnadsmänniska själv, vilket hade kunnat göra ditt argument förståeligt. Jag misstänker att du helt enkelt har fel.

av KJEH 10 maj 2016, 19:33

KJEH: Du har missförstått hur vuxna människor diskuterar. Jag ställde upp ett resonemang som är giltigt bortom min person -- vem som helst hade kunnat resonera likadant. Således är "vem är du att säga..." eller "du är inte rätt person att..." barnsliga invändningar som inte rubbar mitt argument ett jota, och som angriper mig personligen.

av bal 10 maj 2016, 09:57

@bal: Utom det att jag inte har kritiserat dig som person. Jag har ställt en fråga du tolkar som kritik. Du verkar ha slut på argument.

av KJEH 10 maj 2016, 07:45

KJEH: Jag argumenterade för att det är det, ja. Om du inte håller med hade du lämpligen antingen a) falsifierat mina argument, eller b) presenterat egna argument för din ståndpunkt. Istället väljer du c) kritisera min person. Du kan inte avfärda mitt genomtänkta resonemang bara genom att snacka skit om mig, fattar du väl? Och till på köpet påstår du dig vilja hålla hög nivå. Vill du argumentera mot min ståndpunkt, så gör då det, d.v.s. bemöt mina argument. Du diskuterar som en kärring.

av bal 8 maj 2016, 22:27

@bal: Nu blir jag osäker, tycker du eller tycker du inte att det är moraliskt förkastligt att tigga?

av KJEH 8 maj 2016, 10:46

KJEH: Tänk efter litet innan du skriver. "Vem är du att...": Så har jag heller inte argumenterat utifrån auktoritet, utan tvärtom föreställt ett sammanhängande resonemang. Om det är någonting i det som du inte håller med om, var god skriv då det istället för att anklaga mig för ställningstaganden som jag inte har gjort.

(Ironiskt att prestera sådant svammel och sådana infama angrepp i ett inlägg där du påstår dig försöka hålla hög nivå.)

av bal 7 maj 2016, 23:12

@vitkor: Debatten här är knappast "hetsig" (även om några foliehattar slänger in sina korta standardhalmgubbekommentarer). Vi försöker hålla en lite högre nivå här som sig bör.

Vitkor, dina slumpmässiga gåvor löser knappast problemet även om du går till konsum varannan vecka och till ICA varannan bara för att ge rättvist. Ett större grepp är alltså nödvändigt. Dessutom tycker jag inte att rubriken är missvisande. Artikeln berättar om en man som jobbar med tiggare dagligen och berättar att givandet naglar fast tiggaren vid gatan.

@bal: en kortsiktig vinst men långsiktig förlust - förmodligen, ja men vem är du att döma detta och kalla det moraliskt förkastligt? Gör du inte samma sak när du går på krogen för ett rus?

Sen om du inte tillhör kundkretsen är du inte rätt person att bedöma värdet av tjänsten de erbjuder.

av KJEH 7 maj 2016, 19:46

KJEH: Att nå någonstans i livet handlar om att bygga upp över tid. En ung, frisk människa som sitter på röven hela dagarna slösar bort tid som kunde använts till att lära sig någonting nytt, lära känna någon, och så vidare. Kort sagt så tror jag att tiggeriet för de flesta må innebära en kortsiktig vinst men en långsiktig förlust.

Jag är inte socialist, men anser för den delen inte att alla handlingar som kan anses ske inom ramen för marknadsekonomi per automatik är lika moraliska. Dessutom så handlar marknadsekonomi om utbyte av varor och tjänster. En tiggare erbjuder ingenting för slanten han får, utan den får ses som välgörenhet. U-landsbistånd är inte heller marknadsekonomi, ej heller härbärgen för hemlösa.

Att giva pengar till tiggare stödjer verksamheten i den mån att det utgör incitament — om ingen gav pengar skulle heller ingen tigga.

av bal 4 maj 2016, 18:32

@bal
vad som är intressant är subjektivt.
Att tiggandet är till nytta för dem själva är självklart, här har du helt enkelt fel.

Apropå Kant så anser du att tiggarna tigger vilket är onyanserat. De tigger för att det ger den bästa vinsten, om än på kort sikt. Och när alla gör det som de anser ger mest vinst kallas det marknadsekonomi. Inget mer omoraliskt än de flesta andra alltså.
Att ge pengar "stöder" inte tiggandet utan är sjävs förutsättningen för tiggandet.

av KJEH 4 maj 2016, 16:01

Och du har förstås talat med dessa romska tiggare, bal, och fått reda på var och ens speciella situation...?

av kork 4 maj 2016, 10:33

Intressantare än det moraliska eller omoraliska i att giva pengar till tiggare är att analysera de etiska aspekterna på själva tiggandet. På mig sticker det i ögonen när jag ser unga, till synes fullt friska människor som vegeterar på trottoarer och utanför butiker istället för att göra någonting meningsfullt av sitt liv. De är varken till nytta för sig själva eller sina medmänniskor.

Kant menade att man skall bete sig så att ens handlande skulle kunna upphöjas till allmän lag. Vi inser lätt att samhället skulle rasa samman om alla satte sig bakom pappmuggen, således är detta ett moraliskt förkastligt beteende. Att giva pengar till tiggare uppmuntrar och stöder detta omoraliska förhållningssätt, och därför bör man låta bli.

(Och för att förekomma att någon spelar fattigdomskortet: Ja, jag är säker på att dessa tiggare är fattiga, men det finns det många, många andra på vår jord som också är, och som gör någonting istället för att tigga av andra. Thailändare flyger hela vägen till Sverige, inte för att tigga, utan för att plocka bär. Läste ett reportage om romer i Rumänien som försörjde sig på att plocka Karl-Johansvamp i skogen. Säkert ett hårt slit för litet pengar, men till betydligt större nytta än att värma någon trottoar med rumpan.)

av bal 4 maj 2016, 08:50

KJEH: I det hetsiga ämnet är det väldigt fult av SvD att spä på det hela med fulrubriker. Tycker heller inte denna diskussion passar här, men svaret på din fråga är iaf nej (men båda alternativen är mer moraliska än att inte ge alls).

För att återgå till rocky så tycker jag strippen passar bra då jag också har klättrat i berg idag i det varma vädret. Fast på söder, efter en öl, och inte i nån nationalpark i Kalifornien(?).

av vitkor 4 maj 2016, 01:03

@vitkor: Om man är någorsålunda seriös får man väl försöka läsa hela texten. En kandidat till moralisk organiserad biståndsgivare är svenska staten. Tycker du att det är mer moraliskt att ge direkt än organiserat?

av KJEH 4 maj 2016, 00:15

@Rövarna: Tack, Betnér livar alltid upp dagen. En favorit.

av KJEH 3 maj 2016, 23:59

KJEH: Jävligt missvisande rubrik. Men det är klart att de får många SD-klick med den... Han säger ju att han tycker att man ska ge till en organisation istället. Sen är det ju i brödtexten till skillnad från i ingressen snubben från Filadelfiakyrkan som säger att han uppmanar folk att inte ge.
Och sen tror jag inte heller Filadelfiakyrkan är den mest moraliska "hjälporganisationen"...

av vitkor 3 maj 2016, 22:11

@KJEH: Potentiellt farlig länk

av K. J. & Jonathan 3 maj 2016, 20:38

Bill Clinton:
"I have never mounted that woman."

av Togga 3 maj 2016, 15:52

Angående tidigare diskussion om det är moraliskt eller omoraliskt: Potentiellt farlig länk

av KJEH 3 maj 2016, 13:44

Det var väl Bill Clinton som besteg Mount Everest.

av höhö 3 maj 2016, 09:42

Höhö

..so, a dyslectic walks into a bra..

av Mohan 3 maj 2016, 08:24

Som jag sade till min följeslagare: Nu Tensing får du sherpa dig! (Han fick svårt att andas)

av E. Hillary 3 maj 2016, 07:36
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 2 maj

Publicerad 2 maj 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3733

Schzwetla: ja den kikade fram även i 3730. Är det samme månne?!

av ykCOR 2 maj 2016, 22:21

Man behöver inte betala för att beträda skogen, men nog för att köra bil på privat väg. Den som är mindre lat och knallar in i skogen där den börjar sparar den slanten.

av bal 2 maj 2016, 22:01

Vi betalar inte, vi betalar inte (Non si paga, non si paga!)

av D. Fo 2 maj 2016, 17:17

Mitt förslag är -förläggaren?
eller- escorten?

av ker 2 maj 2016, 12:56

Kaktusen är Liberalernas nya logga. Den skall kombineras med en ny slogan, 'Vi har vår i luften, var har ni er' och lägger då till Algolagnia (googla) - till de andra necrofili och inscest som man lanserade nyss.

Vem råttan är? Andres Lokko? Rockys fantasikompis? Eller som Otto föreslog, att han bondar med fjällknullets KK - en idé som gör serien 200 ggr intressantare. Eller att Rocky köpte två biljetter till samma pris som en och drog med någon han träffade på flygplatsen? Ett mysterium!

av K. J. & Jonathan 2 maj 2016, 11:33

Ekivoka kaktusar de har därborta.

av Schzwetla 2 maj 2016, 10:37

Mysteriet med råttan alltså... är det kanske Klasse som har skaffat hår?

av R 2 maj 2016, 10:23

Denna var riktigt bra. Eller "klockren" som man också kan säga.

av sona 2 maj 2016, 08:21

a) lång upptakt på den här storyn
b) kan det vara en svåger?
c) vitkor är med oss: felnumreringen är rättad

av sys 2 maj 2016, 07:39
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 30 april

Publicerad 30 april 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3732

felnumrering fixad. bra best practice!

av vitkor 1 maj 2016, 21:34

Nja, alltså, vet och vet... de astrala vibrationerna kändes väldigt starka.

av Otto - med världen på sitt samvete 1 maj 2016, 07:50

Otto hur vet du det och hur och när hände det? Så många frågor

av Trött 30 april 2016, 23:44

Vad var det som var kul i Frankrike Ker?

av KJEH 30 april 2016, 23:37

För alla nytillkomna så håller Rocky på att bondar med fjällflickans nya ibland-KK. De är på en temaresa, "I drogernas fotspår". Härnäst på programmet står snortning och skjutning med AK samt RPG.

av Otto - med världen på sitt samvete 30 april 2016, 20:50

felnumrerat

av Flyttad tagg 30 april 2016, 16:12

Välkommen hem Ker! Bara vitkor själv kan korrigera en felnumrering... best practice är att tagga posten med "felnumrerat"

av Herr Melin 30 april 2016, 16:12

Såå tråkigt tillbaka från frankrike även om snart Gotland men Rockot som inte har familj varför emigrerar han inte- han kan verkligen rita på distans!

av Ker 30 april 2016, 14:54

Går det att korrigera en felnumrering? Ska ju vara 3732. Fick till en tag men det var allt.

av ykCOR 30 april 2016, 10:22

3732

av Flyttad tagg 30 april 2016, 10:20

Tillbaka till naturen bara allt är bekvämt och naturen visas i kontrollerad form :(

av Ker 30 april 2016, 09:54

fanns fjärrkontroll till TV på grottatiden? inte troligt

av flintastekaren 30 april 2016, 07:45

Dåligt handfat eller? Man vill väl ha så kort som möjligt mellan där vattnet rinner till och där man tvättar händerna

av Herr Melin 30 april 2016, 07:31

Ja vem ar nya snubben??

av Herr Rosa 30 april 2016, 06:41

flåt, men vad händer? vad? vem? varför??

av sys 30 april 2016, 06:07
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 29 april

Publicerad 29 april 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3731

Per Kele - värre att vara hjärtlös helt och hållet.

av kork 30 april 2016, 12:08

Bortsett från att reskamraten inte ser ut som Jonas Inde skulle det här kunna överblivna strippar från 'Too Fast For Love' boken som K illustrerade 2004

Min teori är att K matar oss med det här medan han sorterar ut knullet i fjällen.

av K. J. & Jonathan 30 april 2016, 00:12

Missade jag namnet på Rockys nya vän som han reser med i USA?
I så fall vad var namnet?

av Vem? 29 april 2016, 22:35

Förstorat hjärta beror på stor sorg och det är vanligt bland kvinnor. Att hon mådde väldigt dåligt och åt medicin som blev fel förstår jag och tycker det stämmer med Visby lasarett- underbemannat och bara korttidsläkare, inte lyckat att vara avancerat sjuk på ön.

av Ker 29 april 2016, 19:07

såg precis dödsorsaken av "folkkära" Josefin Nilsson

Ainbusk-sångerskan dog av ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin.

i vanliga ord och i mitt liv så betyder det, ännu en tjackpundare som tog en överdos

av Per Kele 29 april 2016, 18:20

Mange har redan gjort analysen att Rocky trivs med killar men är rädd för tjejer (efter att R sa: om jag var bög skulle jag vilja ha en stor kille, men som hetero gillar jag bara små tjejer). I så fall är det klart att serien reflekterar det.

av Herr Melin 29 april 2016, 16:02

@Ker. Haller med. Tror aendaa att Rockys laettja spelar en avgoerande roll i sammanhanget. Det aer laettare att umgaas med killar, som man dessutom inte maaste bo ihop med.

av Slidkrans 29 april 2016, 13:37

Tänker lite längre- alla olika alterego personer av killsort har EN egenskap var. När Kellerman skildrar tjejer lägger han alla ägg i en korg. De är galna tråkiga snälla hysteriska snobbiga jobbiga roliga- tycker inte det ger trovärdighet eller djup åt figurerna. Obalans.

av Ker 29 april 2016, 13:15

vadå vad hände med knullet i fjällen? Den episoden kom till ett tydligt dramaturgiskt avslut, det är vad som hände.

av eg 29 april 2016, 12:46

Jag tror att Rocky gillar tjejer men han har med tiden insett att han inte orkar med en relation. Denna insikt goer att han aktivt undviker att skaffa flickvaen.

Laeste en intervju med Kellerman foer ett tag sedan och han beskrev sig sjaelv ungefaer paa detta saett. Och Rocky aer ju trots allt Kellermans alterego.

av Slidkrans 29 april 2016, 12:36

VAD HÄNDE MED KNULLET I FJÄLLEN?!

av PORRTÖRST 29 april 2016, 11:10

Funderade under morgonen om inte Slidis hade rätt för länge sen - Rocky gillar bara killar- obs inte män. Om serien hade lika många tjejer som idag killar och en enstaka kille som hälsade på ibland under tjo och tjim ( underligt uttryck ) skulle den utveckas. Han borde prova under en månad för att själv få balans! Och det vore roligt att se om denna ibland enstaka kille mötte lika mycket skräck och ifrågasättande som nuvarande knullis från läsekretsen. Lite Skansen Jonas med farliga djur som visas i lugn miljö!

av Ker 29 april 2016, 09:48

Det är obehagligt att Rocky är ute och går med någon vi inte känner på en annan kontinent. Tänk om det händer honom något?

av Flanör 29 april 2016, 09:27

Dyrt att åka till USA för att tråka ut sig…..

av snål 29 april 2016, 08:22

Klockrena repliker i sista rutan!

av Rille 29 april 2016, 08:17

Boris?

av Klasse 29 april 2016, 07:45

Klasse?

av Boris 29 april 2016, 07:18
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 28 april

Publicerad 28 april 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3730

Haha, Per-Arne med vädret. Det måste vara Pererik Åberg eller som Katarina Sandström brukar uttala det när hon lämnar över till vädret: Prerik.

av PP 28 april 2016, 11:55

Och Segway kommer alltså av ordet segue som uttalas likadant och betyder att man smidigt tar sig från ena ämnet till det andra. Det, plus en lek med ord, där man ändrar stavningen väldigt passande till "-way". Fiffigt!

av Kul 28 april 2016, 09:42

Potentiellt farlig länk

av Kul 28 april 2016, 09:31

och till höger i ruta ett ser vi Liberalernas nya logga i ännu en skojfrisk version

av sys 28 april 2016, 08:10

Sega utlägg ger tunghäfta!

av pratglad 28 april 2016, 07:44
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 27 april

Publicerad 27 april 2016
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3729

Bush eller inte...? Killar ska ta vad de får och vara tacksamma!

Ingenting ser ut att kunna rucka damens som står framför Rockyparet inre balans. (Kul att få använda konstigt genitiv!)

av kork 28 april 2016, 12:07

@Herr Melin: Rocky 11 december 2014, strip 3349.
Potentiellt farlig länk

@Per Kele: så går det när man inte orkar läsa all kommentarer. (Frågan togs upp av sys)

av K. J. & Jonathan 28 april 2016, 02:29

nu förstår jag inte

skägg?
hår?

vadhändehär?

av Per Kele 27 april 2016, 23:46

Rocky föredrar bush. Han har sagt:

"Alla tjejer säger att man måste vaxa sig, för killar gillar inte bush. Okej?"

Replik från Lotten "De kanske inte gör det för dig, utan för killen de egentligen vill ha?"

Tror det är i album 28, men har inte det hemma. Vill "Snabbtitt i Arkivet" eller någon annan kolla upp referensen?

av Herr Melin 27 april 2016, 19:49

@ker: K har i en intervju sagt att han föredrar hår. Vad rocky tycker minns jag inte att jag sett. Gissar att de i stort sett tycker lika. Tror ingen av dem gillar skägg, på damer.

@syz: Tror jag sett Usama ritad som kamel i TV, med skägg.

av K. J & Jonathan 27 april 2016, 19:13

Djur har ju sällan skägg så det kan vara därför.

av Johan 27 april 2016, 18:46

jisses! tack!

av sys 27 april 2016, 17:08

Jo det är ju snopet och bli bortmotad i immigrationsfållorna - nej du är inte tillräckligt trendig, vi vill inte ha dig här, bara att flyga hem istället;-)

av Notarius publicus 27 april 2016, 14:15

skägg:
Potentiellt farlig länk

vurm för korthår:
Potentiellt farlig länk
samt Potentiellt farlig länk

av vitkor 27 april 2016, 13:25

kommentatorerna verkar inte heller känna för hår- här mobbas kraftigt den polare som har hår och liknar Charlie i Snobben.

av ker 27 april 2016, 12:38

@sys: Bortsett från att reskamraten inte ser ut som Jonas Inde skulle det här kunna vara från 'Too Fast For Love' 2004

av K. J. & Jonathan 27 april 2016, 11:46

#skägg: Rättelse, Strip 3648, Rocky 6 januari 2016.

av K. J. & Jonathan 27 april 2016, 11:42

#skägg: Det är värre än så. Alla är djur och ingen har ens päls.

av K. J & Jonathan 27 april 2016, 10:16

Vissa ror över pölen - grönt färdsätt!

av spänstfenomenet 27 april 2016, 08:24

K orkar inte rita skägg

av bro' 27 april 2016, 07:47

@sys - tror inte Rocky gillar hår. I alla kulturer som har svårt med känslor är könshår och övrig behåring provocerande. Se Sparta, alla målningar med könshårslösa Venusar, amerikanska filmer - rakat- munkar i alla rider osv. Vild hårbuske symboliserar virilitet frihet naturbarn flower power rasta osv

av Ker 27 april 2016, 07:38

En fråga till: Umgås inte R med en enda person med skägg? Är det inte konstigt? Världen är ju så full av skägg just nu.

av sys 27 april 2016, 06:57

Äntligen slut på vattentrampandet. Nya vindar: USA-resa. Men vem tusan åker han med? Eller är det bara en tillfällig bekantskap från kön? Liknar det R? Han vill väl inte tala med folk han inte känner? Idel frågor! Äntligen! (Och jag tror vi kan glömma skidbacken. Men jag kan ha fel.)

av sys 27 april 2016, 06:34
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 2 november

Publicerad 2 november 2013
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3139

Ok så länge dom inte ansluter till nån skum jihad i Pakistan.
Rocky beskriver att han var han än är gör det han gör överallt-undviker konflikter och kulturchocker-tja -vissa tycker livet är bäst på film

av ker 2 november 2013, 17:12

Jag har sagt det förr; alla som jag träffat som gillar Indien beskriver det inte särskilt lockande. Polarn ska dit igen på onsdag (vet inte för hur många gånger i rad nu) och ska vara borta i fem månader. Go figure...

av Mr_feelbad 2 november 2013, 10:12

Tjejen ser ut som om hon är väldigt van vid Rockys sätt att tänka och uttrycka sig. Rör inte en min.

av kork 2 november 2013, 09:28

Indien e najs. Önskar jag var där nu.

av Jaymz 2 november 2013, 09:25

Indien igen?
-fy tusan vilket skitland, åk aldrig dit, undvik

av Per Kele 2 november 2013, 08:30

Teneriffa och Alanya har väl tagit över diarré-ligan vid det här laget?

av KJEH 2 november 2013, 08:23

Pröva med västindien i stället - reggae, calypso, salsa! Annat än entonig raga.

av Belafonte 2 november 2013, 07:32

Bästa med Indien: Lassi Bhang. Ifrågasätter ngn din kapacitet - spänn ögonen i honom och säg: "Don't worry, I'm Ganesh. I can take a-n-y-t-h-i-n-g."

av Slidkrans 2 november 2013, 05:45

Helt enkelt.

av lurkkiller 2 november 2013, 04:33
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 25 september

Publicerad 06:00, 25 september 2012
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2893

Om jag ska vara på en sedel kräver jag att få bli kung först.

Röstar för Babben, tänk att se hennes glada ansikte och bli glad varje gång man betalar.

av KJEH 25 september 2012, 16:05

@ker: Tror inte du vill ha din glada nuna på dina sedlar - vem vet var de hamnar? Evert betalar med dem i Calcutta, eller också kanske de landar hos en knarklangare eller mördare. Och så har du polisen hemma: Vad har du haft för dig, hm???

av hjärnbarken 25 september 2012, 11:24

med tanke på erbjudanden att designa sitt eget betalkort så varför inte gå på pengarna direkt-jag vill att det syns att jag betalat! för övrigt är det pseudofråga-kontantfritt samhälle-sedlarna kommer att gå till komposten direkt de kommer ut och vi får streckkoder tatuerade på BB. I framtiden-Vems arm är detta?-Går till Riksbankens valv!

av ker 25 september 2012, 11:13

Rocky i ruta 3 är 10/10.

Strippen som sådan är 9/10.

av IO 25 september 2012, 09:33

Naaa ingen av personerna som trycks på de nya sedlarna representerar sverige i någon större utsträckning längre.

Kikki Danielsson däremot eller en blå robinsonrobban det hade gett en bra bild av vad sverige står för idag...glöttigt ytligt och fördummande.

av Björn 25 september 2012, 09:11

sona, du är inte ensam, Rockys kommentar är riktigt jäkla kul. Kul tanke om nån som höjs till skyarna inte är så helt ren...

av matsa 25 september 2012, 08:58

sona: medhall

av Herr Rosa 25 september 2012, 08:07

Var jag ensam om att lägga av ett asgarv åt Rockys kommentar i ruta 4? DEN var klockren!

av sona 25 september 2012, 07:37

Magnus å Brasse är bra! Har man Garbo kan man ha Ingrid Bergman också, och Babben Larsson och Kim Anderzon har betytt mycket för att lyfta upp självmordsbenägna deppingar. Och vad sägs om klassiker som Barbro Alving och Elin Wägner? De finns väl inte på några sedlar nu?

av hjärnbarken 25 september 2012, 07:32

Jag föreslår: Magnus å Brasse.

av Slidkrans 25 september 2012, 06:59
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 22 september

Publicerad 06:00, 22 september 2012
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2891

Handlar ofta på systemet. Tur de inte säljer mat för då kunde man äta ihjäl sig.

av Pysen 22 september 2012, 21:18

han har rätt om de där försöken-men alla dom som åker med färjor för att köpa billigt? Ett sjå!Dom som super utomlands då?-och dom som super, super dom inte ihjäl sig bara för att de inte har nätuppkoppling eller inte kan dator? Inte orkar bära hem mer från färjan? Inte klarar att beställa hemkörning från systemet? Var går gränsen-det kan ju vara extra dyrt att köpa i ICA? Struntar de i maten då? Säljer de sitt överskott för att finansiera supandet? Så dystert det verkar! Upplys en novis som endast dricker på Baren!

av ker 22 september 2012, 18:23

Kör hårt Björn!

av KJEH 22 september 2012, 12:00

Right on, bro'!

av R 22 september 2012, 11:02

Jag dricker så lite så ett vitt år skulle knappt göra någon skillnad.

av bro' 22 september 2012, 11:01

Förbjud giftet.

av R 22 september 2012, 11:01

SK - du har fel. Om behovet av booze för konstnärer, alltså.

av hjärnbarken 22 september 2012, 10:20

Då borde ju jag som alltid glömmer att gå till Systemet vara vis som attan.

Och det är jag ju också, om man tänker efter. ;)

Lycka till!

av hjärnbarken 22 september 2012, 10:19

Alla riktiga konstnärer behöver en viss dos booze för att döva sin angst.

Å har man ingen angst - ja, då är man kanske heller ingen riktig konstnär.

av Slidkrans 22 september 2012, 10:18

@ Björn- det onekligen nästan meditation att visa vem som har komandot-systemet eller du!Ser här bristen hos hela det nedmonterade folkhemmet och det krista världarvet-samma för alla religioner egentligen- folk tycker lite som dom vill och ingen vet vad dom vill. Ta reda på det genom ett vitt år!

av ker 22 september 2012, 10:15

Mera sprit-tjat. Nu kan de inte gå till parken utan öl.

av hjärnbarken 22 september 2012, 09:53

Sup ni, nu tar jag 4 vita månader

av Björn 22 september 2012, 07:21
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 21 september

Publicerad 06:00, 21 september 2012
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2890

Nix, det överlåter jag åt er som vet något om det.

av hjärnbarken 21 september 2012, 21:08

håller på- tycker du inte det är något du vill - hjärnbarken?

av ker 21 september 2012, 19:46

Vill man göra något åt korruption behövs nog både stil och känsla.

av hjärnbarken 21 september 2012, 18:17

snacka med Keruac om det -eller Gertrude Stein-stil eller känsla-det är frågan!

av ker 21 september 2012, 17:27

kers meningsuppbyggnad är lite foliehattsartad. är det ett medvetet stilistiskt drag?

av IO 21 september 2012, 17:19

Vi lär ju inte kunna göra något åt saken. Samla fakta och skriv på Newsmill.

av hjärnbarken 21 september 2012, 16:56

ingen kommenterade korruptionen i DN för recensioner-förstår ni inte att konsten alltid går först-börjar det där och inte uppmärksammas så kan du snart inte köpa rabatthäfte till SL utan muta!Fast det kallas poms-i övrigt kan jag tala om att SLs pengar också samlades in av bolaget som svindlade bensinstationer och Riksbanken-det är oroväckande tyst och info togs bort från personaltidningen sa en som extrajobbar.

av ker 21 september 2012, 16:52

Rationella människor kan vara skrämmande, men röriga vimsiga människor kan vara precis lika skrämmande.

av hjärnbarken 21 september 2012, 12:54

En sanning med modifikation, ker. Det finns saker man definitivt ska dra sig undan.

av hjärnbarken 21 september 2012, 12:52

vara! Som synes! Ja rationaliseringar är som uppblåsbara Barbara-ett otroligt trist alternativ som visar på brister,är inte rationella människor skrämmande?

av ker 21 september 2012, 12:51

Varje sak som man försöker dra sig undan i världen är en förlust av utveckling och de som tror de vunnit något på det är stackars beklagansvärda dårar.
Att var i allt man gör är en välsignelse man får öva för att verkligen leva

av ker 21 september 2012, 12:48

Sämre än igår, vilket avspeglar sig i dagens betyg.

av IO 21 september 2012, 10:18

Tvättstugan? Det är pigjobb. Det enda man själv ska bry sig om är att inte missa RUT-avdraget. Hellre ta till och dra av lite i överkant, hehe.

av Mörkblå 21 september 2012, 09:00

För hjärnbarken finns endast två texturer: Raggsocka och andra sockor. Och endast en färg på "andra" sockor. Behöver alltså aldrig sortera sockor mer! Vilket ger mig oceaner av tid, som jag kan spendera här.

av hjärnbarken 21 september 2012, 08:20

Vilket efterlängtat påhälsande från min älskade namnkopia, å du är saknad.

Ser ut som om klasse tvättat en peruk i stripp tre vilket skulle förklara varför han annars har rakat huvud.

av Slidkrans 21 september 2012, 08:10

Jag brukar själv använda mig av just ordet textur när jag vill visa mig lite på styva linan. En ordsmed som Hjärnbarken/ason skulle väl knappast bli särskilt imponerad av tocket trams, men lyckligtvis finns det en del riktiga puckon i min bekantskapskrets som gör stora ögon om de får höra ett ord de aldrig hört förr.

av Slidkrans 21 september 2012, 07:49
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 19 september

Publicerad 06:00, 19 september 2012
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2888

Jag bitter? Hur menar du då, ker?

av hjärnbarken 20 september 2012, 08:39

kellerman är iaf född på julafton, stenbock

av vitkor 20 september 2012, 00:59

handla gardiner---rörliga väggar i nanoglas det vore nåt!

av ker 19 september 2012, 23:17

jag tycker hjärnbarken låter bitter-strippen tycker jag same same-ta bärsen! Modern variant på följa john-den som vill vara john är född i lejon eller vädur eller född i tuppens år-slår sällan fel- Rocky vill följa han är säkert fisk eller nåt annat vattnit

av ker 19 september 2012, 23:15

"Godtrogen"?

av hjärnbarken 19 september 2012, 22:37

Bitter? Hur tänkte du då?

av KJEH 19 september 2012, 22:25

whoa. dissa inte kardashians...

av pierre 19 september 2012, 20:00

Det är visst stört omöjligt för dig att inte låta bitter, KJEH?

Om du vill ha plastic surgery så finns det gott om folk att välja på. Victoria Beckham har bröstimplantat, även Demi Moore tror jag, och förstås Pamela Anderson. (Plus otaliga starlets i alla åldrar.) Till vissa beundrares stora sorg har även nestorn Helen Mirren lyft sig, fast inte radikalt. Michael Douglas ståtade för några år sedan med konstiga plåster vid öronen.

Vad jag ville säga är att inte alla kvinnor med stora bröst och snygga ansikten har opererat sig. Folk kan se ut så där naturligt. Jag har känt en rad storbystade kvinnor, varav åtminstone en har opererat sig för att få dem mindre.

av hjärnbarken 19 september 2012, 18:49

Ja, allt som står på Google är sant.

av hjärnbarken 19 september 2012, 18:39

Härligt att det fortfarande finns så godtrogna människor. Google har en mer pragmatisk inställning och det räcker att man skriver "plastic s" så fyller hen i "plastic surgery Kim Kardashian".

av KJEH 19 september 2012, 18:20

Låter inget vidare kul, Björn.

av hjärnbarken 19 september 2012, 16:04

ingen bra ide att följa efter någon en hel sommar, tro mig, bättre undvikaa någon istället, exvis valfri familjemedlem. Ha ett bonussystem med+-poäng för tillfällen du undviker/gömmer dig för din fru/son/mamma...träffas efter sommaren och sammanställ poäng...

av Björn 19 september 2012, 15:48

Plastikkirurgi? Alla med stora tuttar och ändor har inte använt kirurgi. Och hon är rätt ung, så hon behöver inte ansiktslyftning heller.

Hm, nu har jag läst att hon tydligen är känd för en sexvideo som, kanske, hennes mamma sålde för dyra pengar. Och så har de en s k reality show. Och så är hon ihop med Kanye West, som har sjungit att hon är en "perfect bitch".

Bitch. Mysiga människor. Finns det något äkta kvar i dem, jag menar på insidan?

av hjärnbarken 19 september 2012, 12:00

Jag skulle tippa på att hon får väldigt väldigt mycket betalt. Men med tanke på hennes stora utgifter för plastikkirurgi så är det nödvändigt för att hennes ekonomi ska gå ihop.

av KJEH 19 september 2012, 11:41

Vilka skulle man INTE vilja hänga med en hel dag? Kim Kardashian hamnar högt på listan. Vet inte vem människan är, men hon tycks dyka upp överallt på bilder där hon kliver i och ur bilar i ständigt nya tajta konstiga kläder, och åtminstone en bild visar hennes ända. Får hon pröjs för detta totalt själsdödande liv?

av hjärnbarken 19 september 2012, 10:24

Bra stripp-idé, sämre i praktiken, vilket avspeglar sig i dagens betyg.

av IO 19 september 2012, 09:31
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 5 december

Publicerad 06:28, 5 december 2011
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 1876

Imorgon nämner vi inte bajs-Dylan. Deal?

av IO 6 december 2011, 00:29

Dagens stripp, nu tack.

av IO 6 december 2011, 00:27

@vitkor- gillar hund men Dylan är oslagbar-det bevisade du själv-han är den störste av sin tid, lite som toppen en pyramid där allt under är förutsättningen- och tvärt emot kapitalets önskemål går det aldrig att få en topp utan alla som ger sitt tribut till kärleken och livet och aldrig låter sig köpas-utan sjunger målar dansar utav hjärtats lust

av ker 5 december 2011, 22:02

pierre: It's all in presentation, right? ;)
Det finns en Meatloaf-version också.

av ason 5 december 2011, 20:05

ska det va bob så ska det ju va hund.

annars lyssnar jag på denna så här i ericsson-syrien-tider Potentiellt farlig länk

av vitkor, 5 december 2011, 18:09

ett mindre känt dylan track Potentiellt farlig länk

av pierre 5 december 2011, 17:08

Potentiellt farlig länk

av ason 5 december 2011, 13:51

Filmen var skitbra. Dylan själv är en genial knöl, och numera ser han likadan ut på utsidan som på insidan. Men fasen vilka låtar.

Dock: Arma Joan Baez. Gå till youtube och lyssna på Diamonds and rust.

Kul förresten att råttan outdissar the main disser Rocky.

av ason 5 december 2011, 13:32

Det var ju det som var humorn (?) - bästa oprettiga Bob är dock han i sången nedan. Av ngn anledning ser texten bättre ut på tyska:

ohhhh.....wer wohnt inner ananas ganz tief im meer?
ist saugstark und gelb und porös und zwar sehr
wenn der sinn nach pazifischem blödsinn euch steht:
schwingt euch an deck und kommt ja nicht zu spät!

av evert 5 december 2011, 12:37

Håller med SK!

av IO 5 december 2011, 11:59

Bob som Bob! Två pretton hur som helst.

av Slidkrans 5 december 2011, 11:57

Det där är ju Boomtown Rats och inte Dylan.

av IO 5 december 2011, 11:47

idag passsar det verkligen med lite Bob Dylan lyrics:

'Tell me why
I don like Mondays'
I want to shoot
The whole day down

av evert 5 december 2011, 11:16

Bob Dylan e sjysst ju - rastafari man, an tru Israelite, Terra rasta! No woman no cry!

av bengt 5 december 2011, 11:03

Riktigt kass film. Håller med musen för första gången.

av IO 5 december 2011, 10:33

Dessutom var filmen riktigt bra - om än något ovan.

av r 5 december 2011, 10:20

Numera spelar väl Dylan mest keyboard.

av Slidkrans 5 december 2011, 09:53

"Sträck på er, slynglar!"

Så skulle min gamla Löjtnant i lumpen rutit om han sett den bedrövliga kroppshållningen som Rocky & vänner ligger inne med.

av sona 5 december 2011, 09:34

ackurat precis så här behandlas alla konstnärer- som Fanfarlo sa "Det där var så bra att jag kunde skrivit det själv!"

av ker 5 december 2011, 09:32

Skitprat om Dylan, här behövs cencur!

av En annan Arne 5 december 2011, 09:24
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 9 juli

Publicerad 07:00, 9 juli 2011
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2603

KJEH: Reklam-TV kom väl i början på nittiotalet och cannon-reklamen är nog från senare delen av detsamma, eller kanske tom under det här årtusendet? Men jag sa aldrig att det var då jag senast såg på TV, bara att jag såg på TV på den tiden. ;)

av Mr_feelbad 9 juli 2011, 18:35

går på Mariatorget minsann-spottar snus på gatan borde vara förbjudet-äckligt. Innovation ta ut snus ena sidan stoppa in förbrukad på andra!

av ker 9 juli 2011, 17:14

sona: Eller så snusar Klasse bara i oerhört intensiva perioder.

av Imperatorn 9 juli 2011, 16:23

Just det där att göra stora saker av nanomaterial var väl det som fick Nobelpris senast.

I tävlingen leder ason med 1 p för DSK, klabbet har 0 p.

æt Mr_feelbad: wow, inget tv-tittande sen Cannon! När var det? -85?

av KJEH 9 juli 2011, 14:13

Klasse stoppar in en snus i första rutan och spottar ut den i locket i sista. Det tyder på att Rocky gått och filosoferat om saker som var stora, blev små och nu är stora igen en bra stund.

av sona 9 juli 2011, 11:18

Fin poäng Rocky gör där. Liknande med musik. Det skulle vara bättre o bättre kvalité på ljudet i sann hifi-anda tills MP3 kom - då gällde det att pressa in så många låtar som möjligt i spelarbiblioteket och upplösningen på ljudet blev sämre.

Men är det inte en liten kopieringsmaskin Klasse går o slänger med i sista rutan?

av ola 9 juli 2011, 10:21

Från den tiden jag fortfarande ägnade mig åt TV-tittande, minns jag Cannon-reklamen "stort, som vanligt i framtiden". En mycket korrekt profetia. ;-)

av Mr_feelbad 9 juli 2011, 07:31
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 31 mars

Publicerad 07:00, 31 mars 2011
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2536

Great common sense here. Wish I’d tohguht of that.

av Issy 6 juli 2011, 07:52

Det stämmer att kåt betydde glad och trevlig från början. I vårt grannland gällde det rätt länge.

av ason 1 april 2011, 05:41

Inte fan tror ni att man håller till i en jävla rodd- båt när man är ute efter sex? Tror inte ens Ulla Winblad var så pantad.

av Otto von Pommelhorst 1 april 2011, 00:57

Nej nej nej, Kåt betydder ju faktiskt glad så där in general egentligen. Från början i alla fall. Låt mig citera Bellman:

Du Ulla Winblad kåt,
Gunga i Roddar-båt.

av Otto von Pommelhorst 1 april 2011, 00:55

Tänk vilken grej! Att kunna säga "jag träffade henne i kommentarsfunktionen till en seriestripp". Men Rockys något grabb-vridna humor, gör att könsfördelningen här är som den är, det är nog lättare att hitta en brud på ett gubbdagis. ;-)

Och "kåt, glad, tacksam" vad faen är det för påhitt egentligen? Är man kåt är man väl knappast glad och tacksam? Det är när kåtheten går över, genom diverse tilltag, som man blir glad och tacksam.

av Mr_feelbad 31 mars 2011, 22:57

tråkiga erbjudanden- det ska väl vara kåt glad och tacksam- eller nåt liknande?

av ker 31 mars 2011, 21:27

skumt att det saknas ett glas-är det fanten som ligger och smygsuper under soffan? Och de andra har tagit en paus?

av ker 31 mars 2011, 21:24

Tack för dejtinganbuden killar, men ni är nog alldeles för unga och vackra för mig.

av ason 31 mars 2011, 21:01

värst vad det budas på ason. vad är detta för koppleriverksamhet jag skapat...
rocky verkar inte kunna bestämma sig riktigt på vilken sida han vill ha schäslongen

av vitkor, 31 mars 2011, 20:13

lol - märkvärdigt tyst från ason... !!!

av KJEH 31 mars 2011, 18:27

Mmm. Glad att man har hittat en "själsfrände" och är gift redan.

av Pierre 31 mars 2011, 16:51

Jag vill bara tillägga att jag också uppskattar filmer om Vietnamkriget. Jag gillar t.o.m. den där TV-serien 'Pluton B i Vietnam. Så om om du väljer mig så får du ju egentligen mig + alla sonas karaktärsdrag - du får m.a.o. egentligen två för en skulle man kunna säga.

av Slidkrans 31 mars 2011, 15:50

Sona: Hahaha! Spot on!

av Mr_feelbad 31 mars 2011, 15:41

Eller jag? Jag gillar skräp-mat, popmusik, filmer om Vietnamkriget samt kan tänka mig att prata om hur tråkigt det är med skogspromenader och känslor och sånt.

Om jag får säga det själv är jag inget vidare fynd, men eftersom jag så sällan har samma åsikt som ason så kanske vi tycker olika även i detta fall.

av sona 31 mars 2011, 14:39

Ja, varför inte. Jag är faktiskt singel just nu (trots alla mina kvaliteter). Jag gillar rustik mat, rak rockmusik, böcker om andra världskriget samt kan även tänka mig en och annan tråkig skogspromenad där vi pratar om känslor å sånt.

Om jag får säga det själv är jag faktiskt, iaf i mina egna ögon, något av ett fynd. ason, är du 'available' just nu? Vi kanske kan träffas för en date.

av Slidkrans 31 mars 2011, 13:04

Verkar som att ason och SK kommer allt närmare ett förhållande och kulboende? Kärlek börjar alltid med trollande på Rocky-sidor.

av Interaktiv osäkerhet 31 mars 2011, 12:48

En dag kommer du förstå, ason. Du måste bara mogna lite först.

av Slidkrans 31 mars 2011, 09:46

@slidkrans: Från var och en efter förmåga. Om du myser i din ensamma säng och är livrädd för att bo ihop med någon och bara vill ha det göttaste - lycka till! Så kan man också ha det. Not that it's anything wrong with that.

av ason 31 mars 2011, 09:40

Med tanke på hur osvartsjuk Rocky är just nu verkar han vara kombinerad kulbo-sambo. Hoppas Edith kommer hem glad och frisk och kelsjuk!

av ason 31 mars 2011, 09:38

Pastorn har rätt. Klasse är skinhead.

Annars tycker jag att både Klasse och Rockot borde skaffa sig en kulbo.

av Interaktiv osäkerhet 31 mars 2011, 09:28

Hur kan ni kalla Klasse "råttan"? Man skulle ju kunna tro att ni är rena Rocky-nybörjarna.

av Kantor Wilhelmsson 31 mars 2011, 08:36

En dag kommer du förstå, ason. Du måste bara mogna lite först.

av Slidkrans 31 mars 2011, 08:29

Problemet med särboskap att det blir färre kram-,gull- och sexmöjligheter, och att man fryser fast i ett outvecklat stadium.

Relationstrassel, rätt hanterat, får en att växa som människa.

av ason 31 mars 2011, 08:18

Rocky har slutat dricka ur glas och kranar i sig rakt ur lådan. Det är ju den uppenbara slutsatsen när strippen handlar om hur man utvecklas.

av sona 31 mars 2011, 08:04

Jag tycker Rocky borde bli särbo med barnflickan.

Särboskap:
#1: minimerar relationstrassel
#2: är billigare i längden
#3: kan avslutas snabbt och geschwint

av Slidkrans 31 mars 2011, 08:04

Har Rocky slutat dricka lådvin? Det är bara råttan som har ett glas.

av ason 31 mars 2011, 07:58

Var inte så dömande. Alla måste vi ju rymma med en barnflicka nån gång i livet.

av sona 31 mars 2011, 07:55

Råttan har rätt, Rocky. Vad ska du med den där barnflickan till egentligen?

av Slidkrans 31 mars 2011, 07:44
Andra publiceringar av denna stripp: