klockren

Dagens Rocky - med kommentarer

Web 2.0-aggregerat i väntan på pastans nya klockrena kommentarsfunktion.

Dagens Rocky - med kommentarer

Tack alla som kommenterat, och även ni som smygläst. Nu tycks det vara över, efter 8 år här, utöver de tidigare på pastan. / vitkor

Rocky 17 augusti

Publicerad 17 augusti 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 4014

Med tvillingar drömmer man (jag) mycket riktigt om lugn, ro, frihet och en chans att åtminstone en gång om dagen få vila. Fullt ös från att de vaknar till sent på kvällen. Vilar ut på jobbet.

av Joakim 22 augusti 2017, 14:18

Läser om 2:an och Klasse har utvecklats mycket och fått ett liv. Och de andra två kompenserar papegojan i ruta 4.

av Ker 17 augusti 2017, 11:34

han kanske drömmer om döden

av fundersam 17 augusti 2017, 10:39

bra

av Per Kele 17 augusti 2017, 05:48

Taggat coh klart. Gillar fotvinkeln

av Taggmannen 17 augusti 2017, 04:07
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 16 augusti

Publicerad 16 augusti 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 4013

Willys mord finns på TV4 play.

av x26 17 augusti 2017, 00:05

Finns GW mord på svt.se eller var kan man se den?

Känner mig normal, absolut inte sick fuck, och skulle vilja se vad det är

av Per Kele 16 augusti 2017, 17:17

Och stackars db blir lurad och trampar snett.

av Ker 16 augusti 2017, 12:06

Nej , men definitivt om man har stort intresse av att vara en annan person. Den som postar under två olika namn och måste låtsas vara jag med sina egna underliga kommentarer bör nog söka vård. Kallas tvångshandling. Stackarn.

av Ker 16 augusti 2017, 12:03

Nej det blev du inte Ker. Oväntat att en socialist har märklig världsuppfattning.

av db 16 augusti 2017, 10:11

Jag har det intresset men blev ganska okej ändå

av Ker 16 augusti 2017, 09:26

Räknas man som en sick fuck om man gillar kolla på gw mord?

av Fundersam 16 augusti 2017, 01:27
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 15 augusti

Publicerad 15 augusti 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 4012

Då ska jag köpa en i morgon om jag har råd.

av Blurk 16 augusti 2017, 20:47

"Den klassiska struten Top Hat introducerades första gången i GB:s sortiment redan 1956 och hängde kvar ända till 1994. Struten med gräddglass och choklad och jordgubbsrippel blev en mycket saknad favorit och glassen återintroducerades i sortimentet 2007."

av Fakta 16 augusti 2017, 00:44

Tror inte att Top hat finns som glass längre.

av blurk 15 augusti 2017, 22:35

top hat = gb glass klassiker?

av Per Kele 15 augusti 2017, 18:26

Vad är en top hat

Mvh idiot

av Tack 15 augusti 2017, 17:52

:)

Inte oävet alls som intrig!

av kork 15 augusti 2017, 12:27

#Tophatmatters

av Skitsammare 15 augusti 2017, 08:59

Det lilla livet går omkring och letar sittplats och uppmärksamhet.

av Ker 15 augusti 2017, 08:55

Vilket bra synopsis till en Beck-film.

Mördaren måste vara en adlig direktör med ett sjukt hat till top hat, bloggare och Aftonbladet.

Nåja, det verkar ju riktigt trovärdigt.
Jag skulle nog kunna tota ihop ett manus på några timmar på den idén.

- TOP HAT HATET -

av Ledigheten 15 augusti 2017, 07:31

va fan får han allt ifrån

av Per Kele 15 augusti 2017, 02:02
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 22 juni

Publicerad 22 juni 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2871

I mitt fall är det serien som gör att jag "kommer hit varje morgon". Är det för mycket tjafs i kommentarerna brukar jag hoppa över dem.

av Mr_feelbad 24 juni 2017, 11:20

Jag begriper inte det där hatet mot Kork, som blossar upp då och då.
Kork, Ker, Per Kele, KJEH, Rövarna och numera lite trötta Slidis m.fl, är trots allt de som gör att man kommer hit varje morgon. (Även om vissa av dem ibland också hemfaller till "Kork-hatet".

Skönt att vi har Vitkor som ibland ryter till!!

av Blyg 23 juni 2017, 11:18

db: skulle gärna svarat på din fråga om du inte varit så otrevlig mot kork sen.

av vitkor, 23 juni 2017, 08:28

ääh men va fan, gla misommar på er istället, och kom ihåg att inte köra på fyllan

av Per Kele 22 juni 2017, 21:21

Kork: Frågan är om dina barn är lika glada över att bli påtvingade en trångsynt person som du. En outtalad premiss som folk inte tänker på att är att man förutsätts vara tacksam för att man lever och därför kan stå ut med vissa (i korks fall många) tillkortakommanden hos sina föräldrar. Men om man inte är tacksam då? Varför ska man då stå ut med ens det mest banala misstaget?

En bra fråga som kork garanterar inte tänkt på.

av db 22 juni 2017, 20:52

Ja, man kan bli trött när man har barn - men också tvärtom! Jag ångrar inte en sekund att jag fick barn, längtade efter dem och hade turen att få dem...

av kork 22 juni 2017, 16:40

Barn är små ouppfostrade parasiter så det är som att ha caligulafrossare på sitt lantställe 365 dagar om året.

Föräldrar är inte bara upptagna de är slutkörda.

av KJEH 22 juni 2017, 15:32

Jag brukade vara en riktig snyltgäst förr om åren, låg ofta tvärbakis när andra fick lov att städa, hade inget eget landställe.

Nu med eget landställe och lindrigare bakfyllor har jag bortprioriterat den andra parametern istället, vänner...

De blir så upptagna när de får barn, måste det vara på det viset?

av Mr_feelbad 22 juni 2017, 14:05

Grälsjuk gäst tre dagar i stuga - slipper R gärna!

av bad kar 22 juni 2017, 07:50

tre dagars Caligula-frosseri!

klockrent

av Per Kele 22 juni 2017, 02:26

Varför heter det "Kommentar-permalänk"? Formuleringen är obegriplig.

av db 22 juni 2017, 01:12
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 30 januari

Publicerad 30 januari 2015
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3415

och vill ni se hur gott mormor har det när hon rökte på sin första feting kan ni ju kolla in detta

Potentiellt farlig länk

om inte så gå tillbaka till hembränt och fulöl, snennebananer och raukfolk

av Per Kele 31 januari 2015, 01:37

Man dör inte av att röka gräs snälla du, försök att hänga med. Droger är inte en enda klump där det första leder till nästa steg i en automatisk ordning som du fick lära dig i skolan, och det existerar ingen känd utbredd drog som försätter majoriteten av sina användare i beroende. Det krävs ett nyanserat tänkande.

Här kan du höra faktapåståendena ovan från en professor vid UCLA om du tvivlar:

Potentiellt farlig länk

Men en sak har du rätt i - det är synd om dem som håller på att droga ihjäl sig. Därför ska vi ge dem vård, inte fängelse eller böter.

av brölkorv 30 januari 2015, 21:42

äh, nu ångrar jag att jag var sådär hätsk. Förlåt ker, jag vet att du inte menar illa, du är bara okunnig och det är förståeligt eftersom du är uppväxt i ett samhälle där ett helt onyanserat tänkande på den här fronten var (och är) det normala.

av brölkorv 30 januari 2015, 21:32

ja bröl - den del som rök och drogat ihjäl sig.

av ker 30 januari 2015, 21:30

Lungcancer i samband med ganjarökning har hittills bara bevisats för rökare som använder tobak när de rullar.

Potentiellt farlig länk

Det finns _en_ studie där de lyckades påvisa en länk mellan cannabis och cancer.. på celler från en kalv-tymuskörtel.

Det man ska oroa sig för med cannabis är nedsatt mental prestationsförmåga vid kroniskt bruk. Moderation in everything.

av brölkorv 30 januari 2015, 18:12

Med tanke på alla ämnen (cyanid, CO, bensen, akrylamider etc ) som finns i tobaksrök, undras vad som erhålles ner i lungblåsorna med marihuanaröken.

av gräsrot 30 januari 2015, 18:03

Skönt att din generation är i färd med att dö av Ker, det ska bli trevligt att bo i ett land där man inte döms ut som människa för att man gillar droger som råkar vara illegala utan rationell medicinsk eller social anledning.

av brölkorv 30 januari 2015, 17:58

Ja stackars dem som kommer i kläm för att de drogar! Vilket samhälle vi lever i!

av ker 30 januari 2015, 16:24

Tack PP, jag glömde för ett ögonblick att det finns sökmotorer. :P

av va? 30 januari 2015, 13:51

Bomboklat/bomboclatt = jamaicanskt kraftuttryck
Potentiellt farlig länk
Potentiellt farlig länk

av PP 30 januari 2015, 12:56

Bombaklatt??

av va? 30 januari 2015, 11:58

"Muddafakka!" (med Hank Moody-röst)

av PP 30 januari 2015, 09:28

Das right maan! Preach!

Sverige är pinsamt bakom flötet i frågor om drogpolitik, det hade varit ett skämt om det inte hade såna svåra konsekvenser för dem som kommer i kläm.

av brölkorv 30 januari 2015, 09:06

Arne Anke?
Blivit valdtagen?

nu javlar kommer psykbrytet snart

av Per Kele 30 januari 2015, 03:41
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 2 januari

Publicerad 2 januari 2015
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3438

Gott nytt år, kära Rocky-följare.
Pupporna brister nog tidigast till våren - fast det är väl ändå Rocky som ligger till höger, eller?

av avlad 2 januari 2015, 19:59

Gott nytt år, folkens! :)

När ska pupporna brista och två fjärilar komma ut? Och har den där puppan till vänster ett sött litet gristryne?

Äsch - det är ju Rockys ögon...

av kork 2 januari 2015, 14:54

Alkohol, Gräs, Stress och Sport.
R är 40+ och saker börjar helt enkelt ta ut sin rätt.

av Ledigheten 2 januari 2015, 14:28

Bort, längtande vekhet ur sotiga bröst,
vik, bekymmer ur snöhöljda bo!
Vi ha eld, vi ha kött, vi ha iphone till tröst,
här är helg, djupt i skogarnas ro!

av Dan A. 2 januari 2015, 14:27

@db Tycker de är uttryckslösa..inga känslor. =/

av jag 2 januari 2015, 13:31

Det är panikångest! Verkar inte klokt att leva så illa-tur han har en storebror att fråga som kan vara förebild?
@ db sådär

av ker 2 januari 2015, 13:15

Någon Rocky-läsare som även läser min andra favoritstockholmnuttidserie, Stockholmsnatt

Potentiellt farlig länk

Vad tycker ni?

av db 2 januari 2015, 11:10

somna om!

av gäsp 2 januari 2015, 08:46

fråga doktorn!
-det är gräset
caso cerrado!

av Per Kele 2 januari 2015, 02:58
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 31 oktober

Publicerad 31 oktober 2013
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3137

Visst ja – och i Abrahamsberg.

av kork 4 november 2013, 11:32

Och förresten har jag ångrat mig. Man bor på Hornsgatspuckeln, men man bor i en backe, inte på den.

Själv har jag bott på Söder, på Söder (2 olika adresser), i Vasastan, på Östermalm, i Sibirien (samma adress, kan benämnas olika), i Vällingby, i Gamla Stan, på Gärdet (definitivt på en kulle).

av kork 4 november 2013, 10:55

Jag skulle då aldrig säga att jag bor "på Högalid". Även om det betydelsemässigt skulle vara korrekt. Den gamla kopplingen till nån backe har försvunnit sen länge tillbaka. På Högalidsgatan, jo, men annars i Högalid(s församling). Eller vid Högalid(skyrkan). Så var det i alla fall på 60-/70-talet, när jag bodde i kvarteret Plankan på Varvsgatan. Alltid kul att diskutera oviktiga saker. :)

av PP 4 november 2013, 09:44

Det här med åldersnoja får en ny vinkel!

av Ker 3 november 2013, 11:23

Ja, ja – somliga av oss vet hur man roar sig en lördagskväll! ;)

av kork 2 november 2013, 18:26

"Lid" betyder backe, sluttning, så Högalid är den höga backen. Den kan man förstås bo på.

av kork 2 november 2013, 18:26

@kork
”Och var tusan bor man egentligen, om man bor "på" Högalid? Det är en kulle, är det vad som menas? ”

Jo, det stämmer, det.
Mem med Högalid menas ofta Högalids församling. Den är stor den, men ändå om man så befinner sig boendes i dess mest extrema utkanter, så bor man fortfarande på Högalid.

Det vet väl varenda menska?

av Söderkisen 2 november 2013, 18:21

Kul med semantisk diskussion!

Jag är född på Söder, så dra inte the Söder card on me!

Eftersom Tantolunden (f d Danto) är ett jättestort park- och koloniområde, är man förstås "i" där. Vi är också överens om malmarna (Norr-, Söder- och Öster-.)

Det ante mig att T-banestationen har något med "på Hornstull"-andet att göra. Man är ofta "på" en tunnelbanestation. Sedan kan detta uttryck så att säga ha spritt sig ut till omgivningarna. Det tror jag är den historiska förklaringen, men det gör det inte mer korrekt, och et finns ingen anledning att ömma för en massa gamla språkliga missförstånd. Vad ser du Söder som, någon gammal koloni där de talar pidgin och att det är så pittoreskt? :)

Och var tusan bor man egentligen, om man bor "på" Högalid? Det är en kulle, är det vad som menas?

av kork 2 november 2013, 17:03

Jaha, det är kanske dags att reda ut ett och annat ang. prepositioner på Södermalm.

Det finns en klar skillnad här mellan vad som kan betraktas som utmärkt och riktig svenska och vad som är tradition på Södermalm. Som vanligt så bryr jag mig enbart om det sista.

Som tidigare avhandlats så kan man aldrig i dag bo "i Hornstull", om man inte till undantagsvis var levdandes innan 1905 då tullhuset revs. Jag tror säkert att det då fanns någon person som bodde i själva tullhuset.

Om ni vill se hur sådana hus kan ha se ut rekommenderar jag varmt ett besök vid Norrtull där de har två tullstugor kvar. Men på Hornstull tror jag det var enbart en kåk med ett portvalv.

Man kan också bo "vid Hornstull". Det är ett korrekt språkbruk.

En del säger också att de bor "på Hornstull" och det är också helt problemfritt m.a.p. den folkliga traditionen.

Om man står och hänger utanför T-banenergången på Långholmsgatan så står man och hänger "på Hornstull".

Man bor också "på Södermalm".
Dito: "på Högalid".
Aldrig med "i" här, utom om man till undantagsfall missbrukar "i Högalidspaken".
Däremot så bor man t.ex. "i Tanto" och man krökar "i Tantolunden".

Jag får hoppas att det här reder ut "i/på/vid"-saken för denna gång.

av Söderkisen 2 november 2013, 10:19

Man bor "på" en ö, holme eller gata. Kungsholmen, till exempel. Eller Bondegatan. Eller en av "malmarna" – Södermalm, Norrmalm.

Men man bor inte "på" en park eller stadsdel. Man bor inte på Bagarmossen eller Täby.

Snobbisar gillar att säga att de bor "i" Lidingö, men dem kan man strunta i.

Därmed inte sagt att prepositioner är särskilt logiska. Kompis född i Sverige men med familjerötter i Mellanöstern kan inte acceptera att man är "på" tåget eller "på" toaletten. Det låter rätt kul när hon ringer och säger att hon är "i" tåget (och det är hon ju), och ännu roligare när hon ropar "jag är i toaletten!"

av kork 2 november 2013, 09:26

@vitkor
"Bor på" är helt OK språkbruk i detta fall.
Bryr dej inte om vad dom andra elaka och dumma barnen säger.

av Söderkisen 2 november 2013, 00:11

Om det ska envisas med på så säg "på Knivsöder" istället. :)

av PP 1 november 2013, 16:31

Viiiiiid!

av kork 1 november 2013, 15:48

just det, det är igge som bor på hornstull va?

av vitkor, 1 november 2013, 13:08

Det verkar som Rocky köpt lägenhet på Tavastgatan på Hornsgatspuckeln- det ligger närmare Slussen än Hornstull men nära Folkfiket han frekventerar

av ker 1 november 2013, 09:27

I Oslo bor Rocky på Grünerløkka

av vitkor, 1 november 2013, 08:12

@cella'man
Snö på loftet?

av Tyken 31 oktober 2013, 23:54

Det ligger snö på en av bilarna.

av cella'man 31 oktober 2013, 21:47

@sona
Du har nog rätt.
Rocky är ju bara påhitt, eller?

Men röka gräs eller tobak är lika farligt för dina lungor.
Du har inte 20 st utan 2 st.

av Ledigheten 31 oktober 2013, 19:19

Som serietecknare får man lov att dramatisera lite. Det var väl förmodligen en ask med 5 Marlboro kvar som Kellerman slängde ner till lillbrorsan till nån svensk rappare som blev ombedd visa leg på 7/11 när han försökt köpa cigg.

av sona 31 oktober 2013, 18:36

@Ker
Bor K vid tullen?
Hum... tror inte det.
Du har rätt att han borde träffa nån och prata om det där.
Han borde vara mer rätt om sina lungor, tycker jag.

av Ledigheten 31 oktober 2013, 16:35

@Söderkisen: "aldrig i Högalid". Nja, om det inte är Högalidsparken man snackar om, då är det ju helt rätt att säga t ex "i Högan".

av PP 31 oktober 2013, 16:32

@PP
Ok, då fattar jag. Förlåt...
Ser lite dåligt och skillnaden ibland på * och " är inte stor.
Då är vi helt överens, "vid" är rätt.

av Söderkisen 31 oktober 2013, 16:31

Vilka konstiga pseudo kommentarer -är det inte underligt att alla vet att Rocky har drog hemma? Är han korkad eller? Man kan ju ana en helt annan anledning till att brudarna flyr!! Bör han inte söka hjälp

av Ker 31 oktober 2013, 16:26

@Söderkisen: Jag menar att det är jag själv som är uppväxt vid Hornstull. Stjärnorna ska markera något som händer/hänt eller något man gör/gjort. Tror jag. Så har jag iaf använt dem sen intörnets barndom. *förtydligar* :)

av PP 31 oktober 2013, 16:23

Jag svarade vitkor och Söderkisen kommenterade under tiden. Nej, varken på eller i. Vid. Av nedan nämnda skäl.

av kork 31 oktober 2013, 16:21

Nä. Han bor väl inte i en tull?

I Skanstull? I Norrtull?

Nä.

av kork 31 oktober 2013, 16:19

@kork
Säg "vid" du, det är helt ok, det säger jag också själv ibland, det är helt ok, men man kan t.ex. stå "på" Hornstull, också.
@vitkor
Så kan det vara, tänkte inte på det.
Men genom en publikation av en ren felaktighet kan man ju få folk att tro att det är riktigt.

p.s. Det heter också "på Högalid", aldrig, "i Högalid".

av Söderkisen 31 oktober 2013, 16:18

rocky är ju nyinflyttad så då är det väl rätt med i.

av vitkor, 31 oktober 2013, 15:49

Vid. Det ska vara vid Hornstull. Det fanns en gång en tull där vid Hornsgatan.

av kork 31 oktober 2013, 15:38

@PP
Ursäkta mej, jag blev lite arg så att jag snubblade på tangenterna.

Så här ska det vara:

Menar du att det är balkongen som är uppväxt vid tullen, eller Rocky?

Båda är nog kanske rätt, men "i Hornstull" är fan i mej inte rätt!

"i":et är en s.k. markör som avgör om du är en svartklädd nyinflyttad AD eller Copy writer eller äkta vara.

"På" eller "vid" funkar lika bra. Båda är rätt.

av Söderkisen 31 oktober 2013, 15:30

@PP
Menaru att det är balkongen som är uppväxt vid tullen, eller Rocky?

Båda är nog rätt, men "i Hornstull" fan i mej inte rätt!

av Söderkisen 31 oktober 2013, 15:13

"en balkong vid Hornstull" röstar jag för. *uppväxt vid Hornstull*

av PP 31 oktober 2013, 15:02

Tänk att alla tror att det man ritar eller skriver om är IRL? Kom igen- det är tvådimensionellt dvs platt och även tiden är platt! Var glad för det!

av ker 31 oktober 2013, 14:18

"en balkong i Hornstull"
Ska nog vara
"en balkong på Hornstull"

av Söderkisen 31 oktober 2013, 13:52

i strippen från 22 oktober kör rocky ett skämt som kellermannen twittrade den 5 september. Han kan ju haft denna story i anteckningsblocket sen februari och sen ritat in den först nu.

av vitkor, 31 oktober 2013, 13:41

vilka 80-talsartister spelade i Stockholm i augusti?

av dragsgill 31 oktober 2013, 13:39

Kellerman – dina kommentatorer är förvillade – hoppa in och klargör!

Var det Jacksons? Var det februari? Var det gräs?

av kork 31 oktober 2013, 12:39

kvällen innan spelningen 22 februari var det mellan -6 och -10 , svag vind och uppehåll i Stockholm. Tveksamt att de satt ute på balkongen och grillade i skjortärmarna. Potentiellt farlig länk

Har han möjligen ändrat lite i historien och bytt ut musiker?

av dragsgill 31 oktober 2013, 11:55

Idag har Rockys fd namnsdag. Borde på något sätt märkas.

av db 31 oktober 2013, 11:33

Är det här anledningen till Kellermans zombielika framtoning IRL?

av kork 31 oktober 2013, 09:39

snarare 1484 alt. i drömmen

av birk 31 oktober 2013, 08:13

1488?

av eich 31 oktober 2013, 07:53

Någon stans i mitten!

I good ol' US of A har ju som bekant redan 58% av populasen en positiv inställning till legalisering av jazztobak...

Potentiellt farlig länk

av Toker 31 oktober 2013, 06:28

pågående avdramatisering, from people of sweden, haha

av Per Kele 31 oktober 2013, 05:26

tecknad manga = barnporr friades väl i högsta instans? svårt att tro att tecknat innehav skulle gå att driva som ett framgångsrikt mål, men det hade kunna bli många kul strippar

av KUrt 31 oktober 2013, 04:50

forst :) en hel femma! schyst. men vad sager svenska lagen om innehav egentligen?

av lurker 31 oktober 2013, 03:02
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 30 oktober

Publicerad 30 oktober 2013
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3136

Far och dotter - pappa efter näsoperation, men före grop i hakan, ögontatueringar och sjukdomen vitiligo som gav honom vitt skinn.

Potentiellt farlig länk

av kork 30 oktober 2013, 21:47

Nog är de bröder med MJ alltid, men de är varken särskilt lika varandra eller honom. Den enda som ser ut som Michael är Janet, men hon har inte hans kroppstyp. Det har å andra sidan hans dotter Paris, som enligt utsagor ändå inte ska vara av samma blod. Spelar tydligen ingen roll – hon har samma kilometerlånga armar och ben som far sin.

av kork 30 oktober 2013, 21:42

I 3125 till 3130 sitter de definitivt ute på en balkong och grillar en längre stund. I 3131 går de in; sen är de placerade vid bordet med lilla duken och vinflaskan fram till nu; inga tidshopp; inga scenbyten. Hade ni så mild vinter i stockholm i år så man satt ute och grillade 22 februari? Hål i rumtiden! Eller driver han med oss?

av KUrt 30 oktober 2013, 18:21

Kan dom verkligen vara bröderna till MJ?
Dom är ju inte alls lika.

Nåja, tragiskt är det i alla fall och nästa steg i utvecklingen är upprepade veckogigg på ålandsbåtarna.
Eller ladies night (rysning).
Då behövs det säkert en massa droger för att orka med.

av Ledigheten 30 oktober 2013, 16:44

En väldigt, väldigt snäll bloggrecension.

Potentiellt farlig länk

av kork 30 oktober 2013, 14:56

Så de var här.
Och det var en VÄLDIGT gammal bild av dem. Tagen medan MJ levde – troligen på åttiotalet.

av kork 30 oktober 2013, 13:34

detta hände i februari 2013? Potentiellt farlig länk

av vitkor, 30 oktober 2013, 13:19

Jomen brorsorna var ju i alla fall i Norge, minns inte om de var här. De fick ju inte ärva något, och mammans månadspeng från dödsboet räcker inte för att försörja alla dem i familjen som är panka, så de måste ut och lira, vilket väl är en bra sak.

Men det var väl en nyhet att de fortfarande röker. Om det nu är sant.

av kork 30 oktober 2013, 08:18

trevligt bull-shit

av W&C 30 oktober 2013, 08:04

vad betyder detta för tremånadersregeln plus minus 15 dagar?

av KUrt 30 oktober 2013, 07:45

det här kommer att bli en bra avdramatisering av gräsrökning, det riktigt känns

av Per Kele 30 oktober 2013, 06:04

Förzt!

av Türker 30 oktober 2013, 03:47

forst! kellermannen testar DNs och polisens gränser lite här va?

av lurker 30 oktober 2013, 03:44
Andra publiceringar av denna stripp: