klockren

Dagens Rocky - med kommentarer

Web 2.0-aggregerat i väntan på pastans nya klockrena kommentarsfunktion.

Dagens Rocky - med kommentarer

Tack alla som kommenterat, och även ni som smygläst. Nu tycks det vara över, efter 8 år här, utöver de tidigare på pastan. / vitkor

Rocky 7 juli

Publicerad 7 juli 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3096

db: Har du fått mina mail?

av Dupont 8 juli 2017, 22:29

De hade fastnat i ett filter. Bra grejer det där.

av KJEH 8 juli 2017, 21:25

KJEH, har du fått mina mail?

av Slidkrans 8 juli 2017, 19:46

@redaktören han från förlaget? Är en hund. Minns ej namn.

av Skitsammare 8 juli 2017, 17:12

Etymologi: Bordell betyder "litet skjul".

av kork 8 juli 2017, 14:19

På tal om Ebba W-B: hon sa till en journalist att om hon hade berättat vad som verkligen skedde i det där äktenskapet, skulle alla trillat av stolarna.

KJ - kvinnor vill inte vara män. Bevare mig väl. Men vi vill ofta göra saker som en del tror är "manliga".

av kork 8 juli 2017, 13:41

Nu har jag mailat dig, Ker.

av kork 8 juli 2017, 13:38

Ker - inga mail har kommit fram! Har du kollat adressen? Ingen punkt mellan mina namn.

av kork 8 juli 2017, 12:15

Håller helt med Rövarn!
Ja Kork har skrivit två mail.
Träffat Ebba W B -fattade aldrig varför hon stod ut så länge.

av Ker 8 juli 2017, 10:34

Utsagan "Den fullbordade penetrationen är evigt ett nederlag.. etc" borde man låta en psykiatriker titta på, för det är bara en störd person som uttrycker sig så. Väldigt ensam och väldigt trasig. Sex är en ömsesidig och trevlig aktivitet med eller utan hygien och leråker. Det avtal man ingår är långsiktigt och syftar till artens fortlevnad, och det finns inget av maktspel i det. Båda könen behövs för avkommans säkra överlevnad. Om den ena parten är dysfunktionell, är det ett hot mot avkomman och naturen kommer att städa bort den här genenbäraren. Alla arter som fått i sig för mycket miljögifter bär sig konstigt åt. Spindlar kan inte väva vettiga när, kvinnor tror att de måste vara likadana som män istället för lika värda, och alla andra former av galenskap. Jag tror folk i allmänhet andas i sig för mycket avgaser. Ut i naturen med er.

av K. J. & Jonathan 7 juli 2017, 18:50

"Kar"?
Har du mailat mig...???

av kork 7 juli 2017, 14:53

Det är tyvärr ett äkta Horacecitat - jag kan inte svära på att det är ordagrant, dock.

Det citatet fick en nittioårig kvinnlig vän till mig att säga: "Jaså, han är inget vidare på att kn*lla?"

Mitt svar: "Det kanske var det enda han var bra på - de höll i alla fall ihop i 30 år!"

av kork 7 juli 2017, 14:52

govinda, är det ett äkta horace-citat?

av Per Kele 7 juli 2017, 14:41

Ett bordellilknande tält? Hur ser ett sådant ut? Kan man köpa det på XXL?

av Rille 7 juli 2017, 12:51

Govinda: fråga Bullen? Kvinnor vill också ligga och väljer att göra det, inte så himla komplicerat...

av krasse 7 juli 2017, 10:30

Ja men det är ju en helt annan sak för män. De flesta män vill alltid ligga och går således på festival för att få ligga (logiskt). Kvinnor däremot kan alltid få ligga om de vill men väljer ändå att göra det i ett snuskigt bordelliknande tält på en leråker. Varför?

”Den fullbordade penetrationen är evigt ett nederlag för kvinnan och evigt en seger för mannen”

Horace Engdahl

av Govinda 7 juli 2017, 10:01

@govinda (igår): I stort sett är det lika många kvinnor som män som ligger med varandra på festivaler. Rörande festivalhygien är det mycket man kan säga om det, men det gör man inte. Vi får anta att även det är jämnt fördelat över könen. Säkert en gammal instinkt från grottmänniskostadiet. Männen bankade loss på ihåliga trädstammar, kvinnorna gned in sig med blommor, och männen luktade apröv, och på den vägen är det.

av K. J. & Jonathan 7 juli 2017, 09:01

Även om stora tält tenderar att ge viss frihetskänsla så är det oftast bara grader i helvetet.

av Ker 7 juli 2017, 08:06

Livet sammanfattat på fyra rutor:
1. uttråkning
2. uttänkning (bästa fasen)
3. utsvävning
4. utslagning

av sys 7 juli 2017, 06:59

Vaddå förläggaren???

av Redaktörn 7 juli 2017, 06:54

Bakfull to the max. Sista dagen innan semestern. Orutin, oansvar owhatever. Satan gifv mig styrka! Är hunden förläggaren (eller vad han från förlaget har för epitet) för övrigt?

av Skitsammare 7 juli 2017, 06:43

klockren

av Per Kele 7 juli 2017, 02:10
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 7 september

Publicerad 7 september 2013
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tagg (separera med komman):

Nummer 3096

min teori är att han heter agge i verkligheten och igge i serien? jag grundar det på en stripp jag såg i senaste rocky magasin där rocky kallar honom för igge.

av vitkor, 9 september 2013, 21:06

Jag är rätt säker på att bil-apan heter Agge, gör han inte det?

Rockys spontana kommentar i ruta 2 är den stora behållningen i den här strippen i mitt tycke.

av sona 7 september 2013, 16:52

japp så är det, Alice. vi kallade honom rupertmannen för det tog tid att lista ut att namnet tompa hörde till honom. i verkligheten heter han thomas olsson och ritar serien rogert.

bil-apan heter för övrigt igge, tror jag?

av vitkor, 7 september 2013, 13:16

@Alice: Jo Tompa tecknar Rupert-serien. Tror vi, det är väl inte så att vi har bevis.

av KJEH 7 september 2013, 08:37

förstår precis vad du menar

av Alice 7 september 2013, 08:36

usch (med moderat betoning)

av Per Kele 7 september 2013, 07:08

ja det blir lätt lite meningslöst, livet, men så drivs man vidare av sin oändliga nyfikenhet: är tompa och rupertmannen samma sak?

av Alice 7 september 2013, 03:21
Andra publiceringar av denna stripp: