klockren

Dagens Rocky - med kommentarer

Web 2.0-aggregerat i väntan på pastans nya klockrena kommentarsfunktion.

Dagens Rocky - med kommentarer

Tack alla som kommenterat, och även ni som smygläst. Nu tycks det vara över, efter 8 år här, utöver de tidigare på pastan. / vitkor

Rocky 21 augusti

Publicerad 21 augusti 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 4017

db: nej elbilarna har alltid legat som ett framtida löfte vilket gjort att vi fortsätter bygga bilberoende samhällen, motorvägar och bilar. Bilförsäljningen har slagit rekord varje år senaste åren, trots klimatlarmen. Och elbilsförsäljningen minskade senaste året. Alla som vill upprätthålla status quo tjänar förstås på detta. Bilindustrin, vägbyggindustrin, bilsponsrad media osv. Dock inte vårt samhälle eller klimatet. Men många vill ju gärna tro på frälsningen.

av vitkor, 22 augusti 2017, 09:28

Tackar för svar och länk.

@db
Jag antar att de folkvalda har döpt åtgärderna till klimat*** för att man vill minska utsläppet av koldioxid eftersom det är för mycket koldioxid i luften, och att det anses ha påverkan på just klimatet, inte mikroklimatet utan typ hela jordens tempratur. Så för att kunna renodla diskussionen så är ju frågan - gör elbilar att det blir mindre koldioxid i luften, om man ser över en elbils livscykel jämfört med till exempel en bensinbil?

av KJEH 22 augusti 2017, 00:20

Allt blir skitjobbigt när man börja räkna på det.
T.ex. Vindkraftverk som är miljöförstörande och dödar fåglar.

En snurra och kraftledningar, kostar mer i tillverkning , miljöbelastning, skrotning och drift än vad den producerar i el.

Under sin korta drifttid kommer den att förfula sin miljö och störa med sitt buller och döda fåglar.

Allt detta är så jobbigt att fatta för en del personer med sin naiva tro på ett bättre liv med "alternativa" energikällor.

Hitta bättre engerikällor än de där vindsnurrorna, p.g.a. dom suger.

av Ledigheten 21 augusti 2017, 23:08

Oavsett drivmedel är jag säker på att man kunde förbättra mycket genom att först bara optimera trafikflödet. Om man tänkter på trafiken som en vätska som vill flyta så friktionsfritt och en så kort sträcka som möjligt, och byggde - och styrde - trafikleder efter den principen, skulle mycket av dagens problem bara försvinna av sig själv. Nu bygger man om städerna så att de liknar sådana där labyrintlådor man stresstestar råttor i till de får canser eller blir galna, bara det att råttorna är vi. Det kallas 'trafikplanering för en grönare stad'.

av K. J. & Jonathan 21 augusti 2017, 19:38

Vitkor: din konspirationsteori motbevisas av att det inte är "bilindustrin" som driver på elbilsutvecklingen. Vad är det för fel på massbilism? Det är bekvämt och smidigt att vara oberoende när man ska någonstans. Cykel innanför tullarna, bil på längre avstånd.

av db 21 augusti 2017, 19:00

Vitkor du förvånar mig. Inte menar du väl att vi ska fortsätta köra en och en med bensinbilar? Vem tjänar på att beskriva solel som en myt ? Elon Musks kusiner leasar solenergi i hela USA till ett bra pris och det är deras samarbete som ger batterier i Tessla som återanvänds. Inte alla ptoducenter har koll på tillverkning från ax till limpa. Gissa vilka som ständigt gör dåliga val? Jo de som tjänar på att ha kvar bensinbilen och sprida myter om elbilar!

av Ker 21 augusti 2017, 15:34

Nedan en länk till artikel i Ny teknik
Potentiellt farlig länk

av Ledigheten 21 augusti 2017, 14:14

@KJEH
Elbilar ger ett bättre klimat där du just nu kör, men påverkar verkligen negativt miljön t.ex. där man gräver upp metaller för att göra batterier.

Att tillverka en elbil skapar bl.a. en massa co2.
Du måste köra en många mil innan den börjar gå på plus.
Men då är batteriet slut och måste bytas.
Sedan är man förstås tillbaka till ruta ett igen.

En mycket bra artikel i Ny teknik visade på detta och andra problem med elbilar.

Och en 3 år gammal elbil är lika intressant som en lika gammal iPhone.

Det är bara batiktanter och andra stollar som tror att "ren" el kommer ur två hål i väggen gratis, som ett under och att allt kan göras med vindkraft.

Men att åka i en ny Tesla är ascoolt, tycker jag, men miljöskadligt.

Tyvärr!

av Ledigheten 21 augusti 2017, 14:03

myten om elbilarna är smartaste tricket från bilindustrin för att bevara massbilismen

av vitkor, 21 augusti 2017, 13:24

KJEH: meningslös fråga utan närmare specifikation av vad du mäter. Buller? Miljön där energin hämtas/genereras? Utsläpp? Rena ekonomifrågor?

av db 21 augusti 2017, 13:23

Vänder mig än en gång till denna kloka samling personer med en fråga. Satsningen "Klimatklivet" subventionerar elbilar. På vilket sätt ger elbilar bättre klimat? (Utom lokalt då mitt i stan pga att utsläppen blir mindre just där.)

av KJEH 21 augusti 2017, 09:43

Midsommarfestfilosoferande kan bli bra mycket värre än det här. Men barn som en rastplas på livets motorväg, vet jag inte. De brukar nog ta bra mycket mer tid än en besträckare. Sen, när de är ute ur huset, är det inte så värst mycket åka kvar, tror jag. Pensionärsdans där rullatorhjulen trasslar ihop sig, ser man väl inte direkt fram emot.

av K. J. & Jonathan 21 augusti 2017, 08:29

Han är filosofisk, den där rocky.

av Fundersam 21 augusti 2017, 07:14

Ja, det var precis det strippen sa.

av Dupond 21 augusti 2017, 01:41

Livet är bara en lång, asjobbig resa mot döden.

av Stranger 21 augusti 2017, 01:04
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 22 november

Publicerad 06:31, 22 november 2011
Taggar: kärlek, mat
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2680

Pierre - det ante mig. ;)

Så som sagt, vad gör Kellerman nu med serien? Det är ju bara att köra på, han kan inte till exempel bli lyckligt gift i verkligheten men ha gamla gnälliga Rocky i stripparna. Han har redan blivit irriterad på att fanbasen inte hänger med. Och man kan undra vad Edith tyckte om kommentarerna om hennes närvaro?

av ason 23 november 2011, 10:27

ason, jag retades bara lite om nemi.

serier liksom literatur och film är inte verklighet (oj!) läsare av kronblom vill inte vara en sån redlös slarver, läsare av 91:an Karlsson vill inte vara en förbryllad soldat, läsare av Ernie vill inte vara onkel sid, enos eller ernie. läsare av rocky vill inte vara rocky.

det som skiljer rocky från många andra serier är att den har en verklighetsanknytning i att den speglar Kellermans liv till viss del. På grund av det så ändrar sig nu serien efter hur Ks liv ändrar sig. Det är inte helt normalt, och serier som Kronblom eller 91an blir tradiga när schticket har repeterats i femtio år. Å andra sidan så reagerar läsare av en serie som rocky när formatet ändras. Det som gjorde serien rolig (schticket) försvinner, och målgruppen skiftar.

av pierre 23 november 2011, 02:34

För övrigt är Rocky "en av dem" redan, en av låtsas-utanför-grabbarna. En kliché. Fast med en enorm verbal förmåga.

av ason 22 november 2011, 23:37

Rocky en ansvarslös rumlare? För jösse namn, han köper ett sideboard i massiv ek och svindyra soffor med dubbel schäslong! Och en insatslägenhet på Söder!

Lägg märke till att du genast måste säga något negativt om mig personligen, medan jag håller mig till saken. Killar ska alltid vara så doggiga.

av ason 22 november 2011, 23:36

Möbler plockar man i en Container Ason, tar hem och fixar till.

Men det var inte det jag talade om, det var faran av att sugas in i massan, att bli en av dom. Du verkar ha Dagobert Kirkelin som serieideal, därvid skiljer vi oss du och jag.

Jag hoppas vid alla Gudar att även Rocky förmår även fortsättningsvis vara en ansvarslös rumlare och outsider, världen behöver sådana!

Potentiellt farlig länk

av En annan Arne 22 november 2011, 23:12

En sann konstnärsbohem! Haha!

Och hur ska stackarn få möbler om han inte köper dem någonstans? Måste sanna konstnärsbohemer handla ensamma? Blir man mer konstnärlig få?

Har f ö aldrig märkt att man konsumerar mer när man är två.

av ason 22 november 2011, 22:55

För övrigt saknar jag Slidkrans och Arne

av En annan Arne 22 november 2011, 22:30

Rocky är en sann konstnärsbohem och som sådan vore det tragiskt om han drogs ned i tvåsamhetens helvete och konsumismens förbannelse; den praktiska familjebilen till IKEA på lördag för att handla bestick och gardiner, korv till snorhyvlarna. Då är berättelsen över. Villa, vove, volvo är faktiskt inte några universella värden som alla måste sträva efter.

Samtidigt kan han inte fortsätta på samma sätt som han gjorde för 15 år sedan. Det gäller att åldras med värdighet när man börjar närma sig de 40 annars blir man bara en patetisk gampojke och det är nästan lika illa som en simpel konsumist i ledet.

Vi får hoppas att han kan nå fram till en kvinna (eller en man) i samma ålder och med liknande värderingar, eller finna frid i singellivet.

Hur som helst är det ett lyft för historien att Edith försvinner ut genom en bakdörr. De lovande stripparna i början till trots så var hon så förbannat tråkig och vanlig att tom Tompert framstod som avantagardisk.

av En annan Arne 22 november 2011, 22:29

Nemi är kul på sitt sätt och ibland roligare än Rocky. Det är lite skojigt när folk ska markera sin trohet mot Rocky genom att racka ner på Nemi.

Om snöffelöff-schticket var det som gjorde Rocky rolig sitter Kellerman verkligen på pottan.

Länkar jag läsare hit? Huru?

av ason 22 november 2011, 19:29

men ason inte visste jag att du var ett nemi-fan? jag beklagar :-)

Nåväl, snöffelöff schticket var ju det som gjorde rocky rolig! rocky är en antihjälte, en sann Malandro!!

Det kanske finns en och annan som ser rocky som nåt slags föredöme eller livsstilsledare men de har nog svårt att ens läsa serien.

jag tror du länkar läsare till serien för mycket, ason.

av pierre 22 november 2011, 18:25

P haar stroke!

av ker 22 november 2011, 17:35

alltså var är slidkrans? stroke?

av ker 22 november 2011, 17:10

Och just som jag skulle omfamna Pierre och trycka en kyss på hans änne, öppnade han munnen en gång till! (Och lägg märke till hur han fick in det där "Allers".)

Edithsjukan fanns bland kommentarerna, skulle jag vilja säga. Det fanns en offerstämning: Snöffelöff addicts krävde att Kellerman skulle förbli okär, oklok, omanlig och ovuxen, för deras skull. Istället för att heja på och stötta sin hjälte. Les puckos infidel!

Nä du, IO, jobba för du göra själv.

av ason 22 november 2011, 17:06

in min ödmjuka åsikt (imöå) dränerade edith-sjukan K gick igenom seriens själ. helt plötsligt ersatte Norénlika ångeststrippar med götheistiska lidelser som tradar på i veckor den happy-go-lucky snöffelöff som man var van vid.

tänk dig om du var ett Nemi fan och helt plötsligt när du är klar med veckans Allers så bläddrar du fram din älskade Nemi och hon har blivit en kristen rejv-lolita med rosa nagellack?! det var svängen R tog.

av pierre 22 november 2011, 16:55

ason har helt rätt här.

av pierre 22 november 2011, 16:39

Här skulle SK haft mycket att säga, var är han när man bäst behöver honom?

av En annan Arne 22 november 2011, 15:40

Bara nyfiken. Länka gärna till någon sådan stripp.

av IO 22 november 2011, 15:08

"Utveckla"? Du har väl följt serien?

Hur många strippar har inte haft som poäng att Rocky inte kan komma ihåg att han legat med tjejen han just står och pratar med, eller har glömt hennes namn, eller kommer med någon riktigt chauvinistisk groda (varpå tjejen vänder och går sin väg). Och nu pratar vi inte om en åttioåring utan om en mellan tjugo och trettiofem.

Sedan går han och blir kär på riktigt, men är fortfarande mentalt 16 när det gäller kvinnor, varvid problems arise.

Kom igen, hela Rockys popularitet bygger på att han ofta bär sig åt som en snöffelöff, vilket är en lättnad för manliga läsare som antingen VILL göra det själva, eller är glada för att de faktiskt är smartare än så. Det var därför så många ville putta ut Edith genom fönstret. Hennes närvaro förstörde hela konceptet de var vana vid och älskade.

Men nu är han ju singel igen, så vi får se om han glider tillbaka i gamla vanor eller om det hände något nytt in the continuing story.

av ason 22 november 2011, 15:05

Svinigt? Utveckla.

av IO 22 november 2011, 14:49

Om man ser på hur han själv har behandlat tjejer (svinigt) under årens lopp, så förstår man att han är ovan vid kärlek. Edith har ändå varit schysstare mot honom än han har mot många andra.

För övrigt är man alltid i underläge när man är förälskad. Och ens arma partner också. ;)

Det funkar nog inte att gå ut och leta efter "rätt typ", det här är Rockys eget lilla quirk. De goda nyheterna är att man växer med lidandet! Hur som helst, just nu slipper han ju kärlek i livet och kan fundilera över pros and cons.

av ason 22 november 2011, 12:58

känner igen mig totalt i ruta 2-är i berlin och vilar mig-fan- ja vem är inte hungrig? men alla andra har samma problem-mer eller mindre-eller mer eller mindre liv....

av ker 22 november 2011, 11:12

jobbigt. rocky kanske letar efter fel flickor, hans önskan verkar vara en prostituerad helylletjej? När ska han sluta försöka hitta sin själspartner på krogen... eller är det bara så att hans själspartner faktiskt är en ego absorberad, dryg och ytlig bimbo med collagenläppar och orange fejktanning? vilket öde

av Pierre 22 november 2011, 10:53

Rocky har ju genom åren gjort det klassiska misstaget att bli störtkär i tjejer som inte är lika kära i honom. Idealiskt ska maktbalansen i ett förhållande vara jämn, men om den nu är ojämn ska man inte vara den i underläge iallafall - rent självplågeri.

av sona 22 november 2011, 07:39

word

av ant 22 november 2011, 07:25
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 27 juli

Publicerad 08:00, 27 juli 2011
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2615

Har nya kläder sen i morse - men det är bara strumporna som ser annorlunda ut: brun-turkås-randiga. Var tvungen att ta på dem eftersom alla svarta är i tvätten...

av r 27 juli 2011, 20:47

"Badat i havet". Ker, I hate you.

Storätardag. Klädsel nu bl a rätt trasig röd bomullsjacka med blixtlås. Älskar mina trasiga kläder.

av ason 27 juli 2011, 19:47

typiskt feglir-killen sitter på motorn och tjejen kammar naturen för hand-vilket tror ni är jobbigast?

av ker 27 juli 2011, 19:28

ville lägga till en kommentar om tragedin i norge... En ingenjör där jag jobbar kommer ursprungligen från Serbien. Han kom in och snackade lite om händelserna i norge och under diskussionen tittar han sig runt, lutar han sig in i mitt kontor och halv-viskar leende "im not supposed to say this here.. but it would have been better if he had shot some muslims". sen pratar han om hur Breivik skrev om nån serbisk ultranationalist och klagar "he is making serbia look bad!" .. jag tänker "so are you my friend, so are you..."

av pierre 27 juli 2011, 19:26

turkos mahjongbrallor fått av Veronica som inte finns längre-klarblå sidenskjorta kort ärm-har just badat i havet och ätit kursbärspaj (glutenfri) under träden i trädgården på min marmorskiva (spill) på hopkokbord med flera vänner. Vänta till augusti då blir det ändå svårare att välja-landet stan- vilken stad- vilket land-förbannelsen att vara så rik att man måste välja! "Vad ska man bli"" var"- håller på hela livet.Vad vill du? jag vill som du!för jag vet inte vad jag vill-för då måste jag ta ansvar!

av ker 27 juli 2011, 19:25

han har stulit kalle ankas bil också

av Pierre 27 juli 2011, 17:46

De passar väl till lusekoftan.

av ason 27 juli 2011, 17:17

Vad gör Rocky med skidor mitt på sommaren?

av bro' 27 juli 2011, 16:15

Är tillbaka från 48 h bilmaraton, ähm har fortfarande pa° mig samma saker...
Nu när jag har läst dagens Rocky ska det ändras!

av r 27 juli 2011, 11:21

Jag orkade inte göra ordning mig är kvar i landet-mood. Borstade håret, drog på lite mascara, läppbalsam och en t-shirt från Filippa K, jeans från Cheap Monday

av Martin 27 juli 2011, 10:02

"Den benefika kärleken lever och frodas i sagans värld. I verkligheten härskar den onerösa."

- Slidkrans, 2011

av Slidkrans 27 juli 2011, 09:46

När pengar är involverade i kärlek är det alltid trist. All sorts prostitution är förfärlig. När den finns, är det givetvis bättre om den är "ömsint" än brutal - det finns säkert grader i helvetet - men den är ändå sorglig. Jag tycker sugardaddy-reflexen solkar ner det hela.

av ason 27 juli 2011, 09:40

Det behöver väl inte alltid handla om ett utnyttjande bara för att en sugardaddy är inblandad. Det kan väl lika gärna handla om ett ömsesidigt (och ömsint) givande och tagande.

Och du kan ju inte veta om jag "bumsis" tänkte på detta. Jag kanske tänkte på ngt helt annat först - kanske på gräsklippare.

av Slidkrans 27 juli 2011, 09:14

Jag går efter vad du skrev. Det var vad du skrev.

av ason 27 juli 2011, 09:03

Och denna sajt är en av dem.

Såg just en konstig bild av fem stadiga livvakter som håller en liten ask med Amy Winehouses aska. I förra veckan fanns hon. "Back in black" vevar runt i huvudet.

av ason 27 juli 2011, 09:03

Hur vet du vad jag tänker på? Är du clairvoyant?

av Slidkrans 27 juli 2011, 09:02

Visst ja, klädrapporten: För ögonblicket någon sorts vit pyjamashistoria, sockor och yllekofta. Är det varmt ute? (Ja, jag jobbar också hemma, livsfarligt med alla distraktionsmöjligheter.)

av ason 27 juli 2011, 09:00

Jovisst, men du tänker bumsis på trista saker som hålldamer och utnyttjande, medan jag bumsis tänker åh, vad kära de är, vad fint. På så sätt reagerade vi helt olika på strippen.

av ason 27 juli 2011, 08:59

Hörredu ason, var finns motsättningen? Även en sugardaddy måste väl kunna bli kär ibland?

av Slidkrans 27 juli 2011, 08:38

Min reaktion ä precis tvärtom. Rocky är kär. Home is where Edith is. Och Edith är också kär, hon oroar sig för Rocky.

av ason 27 juli 2011, 08:27

Rocky är den borne sugardaddyn.

Idag: Svarta kallingar med sviktande resår. Osexigt? Visst, men det skiter jag i.

av Slidkrans 27 juli 2011, 08:16
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 13 april

Publicerad 06:00, 13 april 2011
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2545

bal: Jo, det hade varit tokigt om jag sagt eller tyckt så. Men nu gör jag alltså inte det. Okidok?

Lite lustigt att sitta i ett ormbo av dystra misogyner (inte alla, men flera) och höra gnäll om att killar blir diskriminerade, stackarna.

av ason 14 april 2011, 12:34

ason: Ser du inte den underbara dubbelmoralen i att tycka illa om att "alla" unga killar tycker på ett visst sätt om "alla" tjejer?

av bal 14 april 2011, 11:01

Lägg märke till att KJEH fortfarande inte fattar någonting. (Hon är feminist OCH gillar killar? Hm, för invecklat för min hjärna.)

av ason 14 april 2011, 08:34

Måste gratulera Ola till bedriften att han visade att det faktiskt går att lära gamla hundar att sitta.

Kellermannen gör också en bedrift som, tja, visar IT-jättarna en helt ny variant av hands-free. Doggy-style.

Apropå SK:s tips så är jag som jag tidigare nämnt obildad i det italienska språket och den japanska (?) textningen hjälpte inte heller direkt, så jag undrar hur det framgår att det är homoerotik?

av KJEH 14 april 2011, 00:20

Lägg märke till att jag inte svalde asons bete där... :-)

av KJEH 13 april 2011, 23:43

Tack! Men jag har redan träffat de trevliga killarna.

av ason 13 april 2011, 17:59

Håller med Martin, hoppas du träffar snällare killar som vidgar dina vyer... är f ö inte störd på Edith som kvinna - mer själva episoden i sig som var väldigt tjatig ett tag. Lite Hälge eller Gustav-feel liksom, där samma skämt kramas ur in absurdum...

- I hate mondays
- Akta dig, nu är det älgjakt
- Fuck, it's monday again
- Spring Hälge, nu jagar de
- monday is terror
- Se upp för han med bössan, Hälge

osv osv osv

av ola 13 april 2011, 17:18

Men snälla nån, ason.

Fortsätt leta! Det finns säkert någon snäll kille till dig där ute också.

av Martin 13 april 2011, 16:45

Otto, du har rätt. Folk trillar av stolen för att man säger saker som sas 1969.

av ason 13 april 2011, 15:43

Nej, jag tror han menade allvar. Han sa att han visste han hade fel, men att han inte kunde ändra sig. Och han är inte den enda.

Om en kvinna visar att hon vill ha en karl och sedan har kul i sängen är hon lösaktig. Om hon säger att hon inte vill, men låter sig övertalas, är hon billig. Om hon inte vill alls, är hon en förtorkad karlhatande feminist. Och om Edith har fräckheten att komma emellan Rocky och hans fans, ska hon kastas ut genom ett fönster.

That's the way the dice rolls!

Jaha, har det hänt något annat idag?

av ason 13 april 2011, 15:42

@ker - utifrån det resonemanget skulle man kunna skriva en hel del skit om feminister här...

@ason - ok, men menade inte Betnér att tjejernas förtryckta könsroll lurade dem att söka bekräftelse genom att underkasta sig sexuellt umgänge med en statusladdad man?

av ola 13 april 2011, 15:34

Den där "nån komiker" använde ju bara det äldsta skämtet i branschen. Redan Groucho Marx ville inte vara med i någon klubb som kunde tänka sig honom som medlem. Det var något som farfarsfar skrattade gott åt 1927 men inget att bli upprörd av idag.

av Martin 13 april 2011, 15:06

Idag är det väl snudd på politiskt inkorrekt att vara så politiskt korrekt som Ason. Kör Ason.

av Otto von Pommelhorst 13 april 2011, 14:25

Ola: Rockys kommentarsfält ger ju inte utrymme till så mycket annat än generaliseringar - OK, jag omformulerar: Jag upphör inte att förvånas över HUR OFTA även unga killar är ärkekonservativa...

Boris: Det är ett uppror mot etablissemanget, att låta som sin farfarsfar? :)

Nån komiker (Betnér?) sa för några år sedan att han inte kunde låta bli att förakta flickor som ville ligga med honom. Flickor ska inte vilja! Snacka om att göra det komplicerat för sig. Och för de kvinnor som gillar honom.

av ason 13 april 2011, 14:24

@ ola-men herregud-det är ju kommenterarna som står för underlaget till asons slutsatser- är ni helt utspejsade- sluta skriv skit om kvinnor så blir det roligare för er själva- även på hemmafronten!

av ker 13 april 2011, 14:18

Kärlek mellan män är den enda sanna kärleken. Det visste redan de gamla grekerna. Äldre män försåg unga pojkar med kunskap i utbyte mot sexuella tjänster, det är väl enkelt?

Fö är SKs tips som sagt fantastiskt bra, Björn Andresen, "världens vackraste pojke"

av Mike N. 13 april 2011, 14:16

Ungdomen gör revolt mot etablissemanget. Detta är väl ingenting nytt?

av Boris 13 april 2011, 14:12

men ason, alltså ditt inlägg 12.27... Vet att vi har olika åsikter om detta, men vilka unga killar umgås du med egentligen? Jag kan inte relatera till den supergeneraliserande bild du ger...

av ola 13 april 2011, 13:50

bal - så du tycker inte det skrikiga exet som hotar med självmord, alternativt att driva Edith till självmord, borde ha en diagnos?

Men jösses, är jag ett PK-monster för att jag tycker det är OK med samkönade äktenskap och att småkillar ska få leka med dockor? Jag tycker mer det verkar som om PK just nu är att vara en snusande punschgubbe med 1800-talsåsikter. Jag är med andra ord (fortfarande) en rebell från framtiden!

Vad är det för häftigt med att ha hora-madonnakomplex? Det är ju bara skittrist.

av ason 13 april 2011, 13:44

Det är skönt att det finns upplysta människor som kan förklara för oss andra att det är fel på alla unga killar.

Apropå psykfall är väl Edith den ende av de tre som har en psykiatrisk diagnos?

av bal 13 april 2011, 13:27

ason, om det funnes en sådan post i vårt samhälle borde du bli President of RFSU and Utbildningsradion. Jag har svårt att tänka mig att det finns någon mer politiskt korrekt människa än du i Sverige.

av Slidkrans 13 april 2011, 12:39

Förresten slutar jag aldrig att förvånas över hur ärkekonservativa även unga killar är. De lider av hora-madonnakomplex, de är rädda för tjejer som gillar sex, de är aggressiva mot vackra flickor och särskilt då om flickorna gillar sex, de är även rädda för bögar, de vill inte att små pojkar ska leka med dockor, etc, etc.

Vadan, varför och varthän? frågar jag mig.

av ason 13 april 2011, 12:27

I beg to differ, Martin. Han hade redan någon att ha sex med. Han kastade sig om halsen på Edith och sa "oh, vad du är underbar!" Kärlek vid första ligget! Sånt händer.

av ason 13 april 2011, 12:24

strålande tips SK!

måste berömma Kellerman för hans väl insatta och seriösa stavning av Rockys yttrande i ruta 1

av ola 13 april 2011, 11:30

Nej, ason. Då var det en lätt källa till mera okomplicerat sex.

Men nu är det helt klart inte lätt och okomplicerat längre, så Rocky är inte bara ute efter lättast möjliga sex

av Martin 13 april 2011, 11:30

Om det här självplågeriet fortsätter kan det nog vara aktuellt att byta psykologen mot psykiatern.

Slidkrans Onsdagstips: Björn Andresen på audition. Stor homoerotik.

Potentiellt farlig länk

av Slidkrans 13 april 2011, 11:11

Har det inte stått rätt klart sedan första gången han träffade Edith i husvagnen och hängde sig kvar vid hennes ben och skrev sitt telefonnummer på det att hon betyder något för honom? :)

av ason 13 april 2011, 11:11

lol @ sona

av KJEH 13 april 2011, 10:56

Rocky erkänner ju i alla fall vad han har gjort även om det klart var jobbigt för honom att erkänna (armarna i ruta 2).

Så det måste betyda att Edith betyder något för honom. Hade det varit likgiltigt så hade det ju varit lättare att dumpa henne.

av Martin 13 april 2011, 09:53

jag gillar Rockys självironiska yoga-asana position i ruta 2

av bengt 13 april 2011, 09:32

sona: Ja tyvärr, och aldrig har Edith behövt en snäll elefant så väl som nu.

Den här situationen - om den uppstod i verkligheten - är så obehaglig att Rockys i och för sig roliga och självironiska punchline bara blir fadd. En självironisk psykopat är fortfarande psykopat. Det heltokiga exet är fortfarande out there.

av ason 13 april 2011, 08:42

Två psykopater är fler än en elefant.

av sona 13 april 2011, 08:01
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 14 december

Publicerad 06:15, 14 december 2010
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2464

praoeleven på DN har försovit sig..

av Virkande Wilhelm 15 december 2010, 08:54

Är Rocky censurerad igen, har Samerna fått sig en känga, någon som vet?

av en annan Arne 15 december 2010, 08:53

My bad! jag begriper inte var jag fick IÄ ifrån, ärligt talat.

av ason 15 december 2010, 08:50

Jag ber nådigast om ursäkt. Det är hemskt hur IÄ rensar bland kommentarerna på pastan.
.
PS: Dagens strip? Jag försökte fiska runt lite med länken på pastan men fick inget napp.

av Martin 15 december 2010, 08:24

Jag kanske tänker "Interaktiv Säkerhet? Äsch!" Skyller på working overload. Och de är inte coola nog att kallas IS. Eller också är IÄääääh... en suck av förtvivlan. Vad vet jag?

av ason 15 december 2010, 06:38

@Martin: ehh... don't.. eh.. go there..

Nu är det så att det heter IÄ och inget annat. Inte ens själve Kungen skulle våga säga emot.

.
.
.
.
Fråga inte ens.

.
Bow.

av KJEH 14 december 2010, 22:59

Tjusigt initiativ att översätta transkriberingen till engelska.

Annars tycker jag ni är lite slöa med grundarbetet. Jag ska åka bort över helgen och är lite orolig för att sitta med hela helgens transkribering på måndag morgon, uppryckning krävs!

av en annan Arne 14 december 2010, 22:07

Brutala våldsfantasier går tydligen bra enligt IS, deras censurerande är inte konsekvent. Kan det vara så att de lagt ut jobbet på ett call-centre i Bessarabien och givit dem vissa kodord att gå på? Ska vi testa dem?

av en annan Arne 14 december 2010, 21:48

Nu bara MÅSTE jag fråga efter att ha sett det så många gånger: varför förkortar du "Interaktiv Säkerhet" till "IÄ", ason? De heter väl inte "Interaktiv Äkerhet" heller?

av Martin 14 december 2010, 21:35

@R: Vet inte.
.
Konstiga kommentarer på pastan. Kan det vara så att IÄ börjat skriva sina egna?

av ason 14 december 2010, 19:17

Skärp er. Riktiga män är inte kära. O andra sidan är bögar heller aldrig kära. Fan, innebär det att alla riktiga män är... ajdåajdå

av Mick N 14 december 2010, 16:26

ason> Vad hette han indie-pop-killen som gjort självbiografiska serier publicerade bland annat i Galago? Han var ju kär hela tiden i olika poppare.

av R 14 december 2010, 15:46

så är valet- ett jävla liv eller ett liv som jävlas

av kert 14 december 2010, 15:38

Kul att se fågeln igen.

av Slartibartfast 14 december 2010, 13:10

I ruta tre försöker Rocky använda racketen som spegel för att se om han har något hår kvar på skallen baktill. Tyvärr kammar han noll, som man ser av ansiktsuttrycket, och ger sedan nästan upp livsgnistan i ruta fyra. Håret är viktigt för killar!

av ason 14 december 2010, 12:30

Röker verkligen folk 2010? Är det en gammal strip?

av Interaktiv osäkerhet 14 december 2010, 11:59

MAD BINTON.

av Boris 14 december 2010, 11:43

Flugsmällor.

av och till 14 december 2010, 11:18

Det är ju badminton FFS!

av Oli 14 december 2010, 10:28

@I want to believe: yes! It must be it! Fanten is back! TJOHOO!

av bengt 14 december 2010, 10:08

@KJEH:Det betyder a. Och Martins exempel stämmer. Kul att du vill veta!
.
Ja, nu är elefanten lite väl kärvänlig idag! F ö tycker jag det hedrar Kellerman att göra en serie om en kille som är tokkär. Hur ofta ser man det?

av ason 14 december 2010, 09:20

Har han bytt squashpartner efter dejten med Linda Skugge? Och är inte ankan tråkigare än krokodilen?

av Interaktiv osäkerhet 14 december 2010, 09:17

Rocky är lite som en tonåring som har sin första tjej.

av R 14 december 2010, 09:15

Elefanthångel?

av I want to believe 14 december 2010, 08:54

Om man står för sig själv så har man inte tråkigt, för det är något självvalt. Om man står ensam så har man inga vänner. Det redde vi (och när jag säger vi så menar jag ason) ut häromdagen, så KJEH:s fråga är felställd. Det står jag för!
.
Jämför:
o Ingen ska behöva vara ensam i jul.
o Det är klart man ska få vara för sig själv i jul.

av Martin 14 december 2010, 08:48

Språkfrågan revisited:
Vad betyder följande fråga:
Står du här alldeles själv?

a) Wow, du lyckas stå upp utan hjälp av andra!

b) Står du här ensam och har det småtråkigt?

av KJEH 14 december 2010, 08:17
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 9 december

Publicerad 06:15, 9 december 2010
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2461

@bengt: Denna möjlighet gick mig inte förbi.

av ason 10 december 2010, 19:28

@ason: snabeln är nog lite roligare ändå - för då blir dess transmutabla kvalité ännu större! :)

av bengt 10 december 2010, 08:16

Jag har en lösning på rockys problem med edith och den andra killen. Två bokstäver:

D P

av Pelle 10 december 2010, 02:09

@IO; Serien "Rogert" finns som utfyllnad i tidningen "Pondus". Den är inte läsvärd om man vill uttrycka sig vänligt, skitdåligt usel om man vill vara ärlig.

av En annan Arne 9 december 2010, 22:11

hurra hon har släppts- människor är inte as!

av kertzy 9 december 2010, 21:05

Rupert är rockyska för Rogert: rogert.se: Potentiellt farlig länk

av vitkor 9 december 2010, 16:50

Men vad är Rupert för serie? Är den med i 91:an?

av Interaktiv osäkerhet 9 december 2010, 16:46

kert: förhållande har inget med saken att göra, människor är för det mesta helt enkelt as.

av Virkande Wilhelm 9 december 2010, 16:07

nej just det, det får vi ju inte. men kanske i övermorgon?

av vitkor 9 december 2010, 15:47

I gårdagens rocky nämnde inte Rocky Rupertmannen bland sina vänner, eftersom de är kollegor (squash är ju också en typisk kollegasport). Och att man inte kan va vän med kollegor redogjordes det ju för i förrgår. Men varför man inte kan avslöja namnet på sina kollegor kanske vi får reda på imorgon?

av vitkor 9 december 2010, 14:44

men pendlar Lokko verklingen till fysisk träning både på måndagar och tisdagar? denna strip tror jag är hitte-på.

av Interaktiv osäkerhet 9 december 2010, 14:33

Men lætt då - vad vet du om mina ögonbryn? ;)

av ason 9 december 2010, 14:24

allvarligt ason, kan en tjej vara en dålig mænniska i din værld?! vænligen beskriv en sådan situation. helt otroligt att du klagar på rockys smådefekter medans edit får bete sig som førsta klassens svin utan att du højer på øgonbrynen. om deras roller varit ombytta hade tonen varit en annan.

av lætt 9 december 2010, 13:19

Valet mellan grabbarna är förstås himla svårt för Edith. Där har hon en elak gaphals med självmordshot å ena sidan, och så en surande Rocky som snokar i hennes telefon å den andra. Vem, vem ska hon ta?

av ason 9 december 2010, 13:02

IO: Det är badminton med Mange på tisdagar.

bengt: Är det inte elefantens snabel? Men öra är också gulligt.

av ason 9 december 2010, 13:00

Trodde faktiskt inte Lokko motionerade. Pendlar han från London till tisdagstennisen?

av Interaktiv osäkerhet 9 december 2010, 12:31

jag tror alla singlar oavsett ålder ständigt sysslar med det här omogna självet- och det är en anledning till att de är singel och det vore lite roligare om K var uppdaterad i det politiska tex men då kanske han inte säljer lika bra till b?

av kert 9 december 2010, 11:00

ason> Tveklöst ja på båda frågorna; jag tänkte mer på varför han gör det, än om han borde göra det.

av R 9 december 2010, 10:35

Rocky kunde lätt få jobb som någon som kompletterar signalspaningen! Och ärligt - det hade varit bättre läsning om han istället träffat någon, skaffat barn och startat familjeliv. Detta fjortishattande är enormt tröttsamt nu...

av ola 9 december 2010, 10:04

Touché till slartibart o ason (visst är det fantens snälla öra)! Rocky skulle tjäna på att växa upp och Kellerman kunde då göra mogen buskis istället. Typ, Kronblom

av bengt 9 december 2010, 10:00

Fast nu börjar även jag tröttna lite. Kellerman är -- vadå, 40 bast? -- och beter sig som en 16-åring. Det är deprimerande läsning för någon som inte bor i stockholm och som tagit sig igenom varenda vuxenfas innan man är 30.

av Slartibartfast 9 december 2010, 08:41

elefanten sover

av Flyttad tagg 9 december 2010, 07:55

Men skulle han inte må bättre om han gav tusan i att snoka? Och det är väl lika oetiskt oavsett vad han hittar?

av ason 9 december 2010, 07:53

Man skulle kunna säga "Snokar i hennes telefon igen, att han aldrig lär sig?", men å andra sidan har ju hans tjejer alltid dummat sig när han snokar så det kanske inte är så konstigt att han fortsätter.

av R 9 december 2010, 07:39

Men kolla! Elefanten ligger och sover i Rupertsellervadhanheter väska!

av ason 9 december 2010, 07:22

Nu är han där och snokar i sin tjejs telefon igen?

Beträffande Edith verkar det som om han antingen får acceptera att hon lever i polyandri, eller göra slut på riktigt.

av ason 9 december 2010, 07:16
Andra publiceringar av denna stripp:

Dagens Rocky 5 augusti

Publicerad 07:00, 5 augusti 2010
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2373

Inga kommentarer