klockren

Dagens Rocky - med kommentarer

Web 2.0-aggregerat i väntan på pastans nya klockrena kommentarsfunktion.

Dagens Rocky - med kommentarer

Rocky 25 oktober

Publicerad 25 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Taggar: 5 av 5, apan
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3132

@kork
Jag var själv med på 50-talet och det var ingen i mitt kvarter som hade någon bil och där bodde mest arbetare och tjänstemän.
Vi var inte fattiga men inte heller så rika så att det fanns bilar.
De skrikande 70-tals-männen rökte pipa, bar ofta träskor, skepparkrans och snickaroveraller trots att de inte kunde snickra eller någonsin styrt ett skepp, men skrek gjorde de också.
Lika mycket testuggande och skrikande klarades av ifrån båda könen och det fanns både s.k. starka män, såsom s.k. starka kvinnor.
Dom skrek t.ex. överallt, "Palme och Geijer, Nixons lakejer".
Och det stämde i för sig, men inte riktigt på det sättet som skrikarna inbillade sig ;o)

Det var som sagt ett ständigt skrikande under det förlorade 70-talet, men de fria aborterna kanske har en stor del till att vi kanske fått idag mindre med olyckliga skrikare på våra gator. Nu har vi huliganer istället, men de kanske har en annan genetisk mix.

@Pierre
Jag håller med. Det räcker med att ha varit i någon avlägsen byhåla i Sverige för att få känslan av att här stannar man inte längre än fem minuter för att tanka, för annars så kommer man snart att hamna i ett underläge där man ska låta som en gris.

Har själv bott två år i sydstaterna och känt några gånger hatets blickar bränna i nacken, men exakt samma känsla kan lätt också uppstå i en avkrok i Sverige, där alla i byn är konstigt lika till utseendet.

av Ledigheten 25 oktober 2013, 18:56

Vist är det så, pierre. jag har varit där. En del saker med USA är enormt inspirerande.

av kork 25 oktober 2013, 18:34

Folk som tror att Amerikat bara består av tokhöger borde komma och hälsa på lite grann. Finns en massa trevligt folk är precis som svenskar. fast klart, en massa otrevligt folk som också är som svenskar.

av Pierre 25 oktober 2013, 18:20

Många med vanligt fast arbete hade råd med bil på femtiotalet. Tror du att det bara var de rika som puttrade runt på vägarna då?

I Amerikat har teapartyrörelsen, som vi just sett, fått ett förödande inflytande. Vissa anser att Pandoras ask öppnades i och med att Sarah Palin blev vicepresidentkandidat.

Och vad hade de skrikande killarna på sig på sjuttiotalet? ;) Men jag förstår dig, att ha på sig Mah Jongkläder är förstås ett säkert tecken på allmän kvinnlig dumhet.

Jo, man lyssnade faktiskt en hel del på kvinnorna. En rad förbättringar (t ex fria aborter) infördes.

av kork 25 oktober 2013, 18:20

@kork
Palme gillade kärnkraft därför att LO gjorde det. Det var hans jobb att gilla det. Det var ingen öppen kurtis av högern, utan ett fast (och kvävande) förhållande till facket.
Sverige gick dessa år ifrån nästan det rikaste landet i världen (räknat per skalle) snabbt till ca. plats 17 och fortsätter sjunka.

Om du hade bil på 50-talet, då var du redan rik person. Det flesta jag känner hade inte en bil då, utan den dök upp först på 60-talet.

I Amerikat så finns nästan samtliga sidor av mänskligt liv representerat, inte bara tokiga rednecks i tea party-rörelsen. En rolig detalj i sammanhanget är att de flesta av dessa lågpannade individer aldrig har nytjat te.

Tokvänstern är dock liten i USA p.g.a. att de inte överlever, för att ingen vill ge dem pengar för att bara flumma runt.

När det gäller s.k. starka kvinnor så fanns det en uppsjö av sådana under 70-talet och som bara stod och skrek i mahjongkläder. Men det var ingen som lyssnade då heller.

@Arbetssamheten
Du fattade nog vad jag menade, eller hur?
"Den som är satt i skuld är inte fri", känns det igen?

av Ledigheten 25 oktober 2013, 16:57

Det där med "stark kvinna" retar även mig – ska man inte få komma till tals om man råkar vara en svag och blyg kvinna? Lika mycket som kvinnor bör kunna ta för sig, så bör alla kunna lära sig att ta hänsyn till och lyssna på dem som inte är "starka". Man ska lyssna även på den tysta lilla tjejen/killen som sitter längst bak och knappt vågar räcka upp handen.

Sjuttiotalet var bara delvis rött. Gamla stammen levde kvar och bilen kom stort redan på femtiotalet, när Svenssons bilade ner på kontinenten på semestern, men Palme var en konstig jäkel. Utmärkt på vissa sätt, helt tondöv på andra. Tror inte hans passion för kärnkraft och öppna kurtis av högern i den frågan väckte kärlek bland massorna.

Nu har vi som bekant inga sossar kvar. Bara nyliberaler. Persson (godsägaren) var näst sista pinnen på stegen, Mona Sahlin den sista.

Och den som flydde till Amerikat sitter nu där med religionstokiga vapendyrkare och tea party-monster.

av kork 25 oktober 2013, 13:52

Fast det var väl statsfinanserna, inte stadsfinanserna? Om inte, vilken stads finanser vad det det gällde?

av Arbetssamheten 25 oktober 2013, 12:55

@Slidkrans
Jo, men hennes saga var nog bara sista strået som knäckte myrornas ryggar.

Jag kom ihåg hur man vid denna tidpunkt under 70-talet redan dignade under den massiva repressiva propagandans ok.
Palme försökte få med sig ungdomarna till vänster om SAP in i partiet med en lång rad olika tokiga utspel och krumbukter, samtidigt som han (turligt nog) spelade under täcket med bl.a. USA.
Redan då led SAP av en akut röstbrist p.g.a. att det hade raskt blivit nya tider och proletärerna hade skaffat sig radhus och Volvo och den stora massan av gamla S-kämpar hade gått hädan.
Den skenande inflationen p.g.a. de mycket slarvigt skötta stadsfinanserna, vred samtidigt åt skattetummskruvarna på medelklassen så det märktes.
Alla började skatta (i %) som bara godsägare hade gjort tidigare.
De som tio år tidigare hade cyklat till bruket med unica-boxen på pakethållaren, jäste redan då i sin nya belånade fina bil på väg till jobbet på kontoret i Stockholm.
70-talet var rött säger en del, men det var det nog bara på SVT, kultursidorna och på universiteten.
Själv så undrade jag över om man kanske i framtiden skulle kunna få se nått annat i TV än dockteater ifrån DDR.
Man kunde kanske emigrera till Amerikat, som de andra fattighjonen hade gjort tidigare?

av Ledigheten 25 oktober 2013, 11:50

Att begreppet "stark kvinna" låter så lustigt är bland annat för att det förutsätter att kvinnor överlag är svaga.

av bal 25 oktober 2013, 11:42

@kork, formerly known as ason?

av Slidkrans 25 oktober 2013, 09:51

*skrockar förnöjt åt klitorisskämtet*

Angående gårdagens snack om marginalskatt. För att vara riktigt korrekt så hade förstås aldrig Sverige en marginalskatt på 102 procent. Men när sagotanten lade ihop marginalskatten i sitt högsta inkomstintervall med sina sociala avgifter så blev marginaleffekten smått absurda 102 procent. Detta scenario hade tydligen ingen på finansdepartementet tänkt på, så Astrid gjorde faktiskt ngt av en upptäckt.

En annan lite märklig sak är att hennes inkomst det aktuella inkomståret tilläts bli så hög att hon nådde över den aktuella brytpunkten. Ofta finns det ett visst utrymme för att fondera intäkter och periodisera utbetalningar för att slippa obehagliga skatteeffekter. Låter som att ngn ekonomiansvarig på Rabén&Sjögren inte var riktigt på tårna.

Viss poetisk rättvisa att den (förment?) socialistiska Astrid sabbade sossarnas valkampanj med sin saga om Pomperipossa och därmed bäddade för en borgerlig valseger 1976.

av Slidkrans 25 oktober 2013, 09:49

jaha och då borde penis alltså kallas söndagsseglare - åtminstone så länge vi inte refererar till norska romer, för då blir det lite knepigare

av Sol Sken 25 oktober 2013, 09:25

Vart har svenska Nemi tagit vägen, förresten?

Zelda är min nya seriefavorit.

av kork 25 oktober 2013, 08:12

Rocky menar nog att Igges tjejer inte är några "blyga violer". Ett kuttersmycke kan sitta i bikini på framdäck på en båt och vara hur flamboyant som helst. Men semantiskt trassel är ju halva seriens hjärta.

av kork 25 oktober 2013, 08:11

Brudar från Asplövens hemstad är sällan blyga. Åk till Haparanda och kolla!

av Happa R 25 oktober 2013, 07:40

www.dagbladet.no/tegneserie/rocky/?1382652000&d=-1

av KUrt 25 oktober 2013, 05:38

Någon som har koll på hur denna strip översatts till norska?

av KJEH 25 oktober 2013, 05:16

jämmerdalen, idag blir det storm

av KUrt 25 oktober 2013, 04:36

Godmorgon

av Robob 25 oktober 2013, 03:28
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 24 oktober

Publicerad 24 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3131

@ mellan: nej

av KJEH 26 oktober 2013, 06:28

...eller vice versa.

av Mellanväggsbarn (aka Ignatius J. Reilly) 24 oktober 2013, 23:31

Pippi som en parafras på Koko, för HELVETE populus...

av Mellanväggsbarn (aka Ignatius J. Reilly) 24 oktober 2013, 23:30

Ingen anledning att be om ursäkt, mina "identitetsproblem" är bara delvis härledda till mitt yrke och har inget att göra med det direkt. Men om du frågar mina kunder är mitt yrke "expert inom allting". Oavsett hur stor glimten i ögat må te sig, får jag oftast anledning till att hjälpa. Och de känner varken till min akademiska bana eller musikaliska fetisch. Ingen anledning till hybris, men en logisk förklaring till att jag tycker folk är så puckade ibland (kanske).

Att vara begåvad ska knappast behöva vara ett hinder på arbetsmarknaden...

av Mr_feelbad 24 oktober 2013, 22:56

Feelbad. Ursäkta.

av kork 24 oktober 2013, 21:49

Olika namn i olika sammanhang...? Vilket yrke är du egentligen verksam inom, Mr_Feelgood? :)

av kork 24 oktober 2013, 21:01

Ja begreppet "stark" i det sammanhanget har fått litegrann den negativa klang som annars lyser med sin frånvaro för just det ordet. Kanske på grund av att det handlar om just kvinnor och relaterat kvinnoförakt? Kom härom dagen att tänka på hur ett annars ganska negativt begrepp; "kagge" har en förmildrande effekt på vad det egentligen innebär (jmfr tex "tjockis"), kanske just för att det i de allra flesta fall handlar om män. Jag har inget empiriskt att luta mig emot, något som så ofta saknas i genusdebatter, men det är en känsla och något att filosofera kring. Det är alltså inga åsikter, utan iakttagelser, jag delar med mig av.

Ang gårdagens debatt, jag svarar "hallå" (utan namn) telefon, för att jag använder mig av olika namn i olika sociala sammanhang. Det återspeglar kanske något sinnestillstånd som har ett fint namn i psykologiböckerna, men det är inte alltid helt enkelt att "byta namn", när familj och barndomsvänner sätter ribban.

av Mr_feelbad 24 oktober 2013, 20:29

"Jag är inte rädd för starka kvinnor, jag är rädd för galna kvinnor." Veckans citat.

av Pierre 24 oktober 2013, 19:30

exempel på galen kvinna och rädda män Potentiellt farlig länk

av ker 24 oktober 2013, 16:53

Så problematiskt att ni tycker att man ska vara "foträt" om man har åsikter-he bli så tunt" som dom sa i Orsa när en av spelmännen frågade om de skulle stämma först!

av ker 24 oktober 2013, 16:29

Varför inte galna människor Rocky-eller menar han att han har galna gubbs omkring sig men är rädd för dito tanter? Rocky har också apa häst o borätt dvs villa(annars hade han inte fått in foten i stan igen efter att ha emigrerat till Västerås)samt kappsäck full med pengar. Numer är det ju på plastkort-sånt fanns inte på Pippis tid. Obs hon hette Pippilotta- Pippi är smeknamnet.

av ker 24 oktober 2013, 16:27

Skatt är en viktig styrfunktion i samhället. Tex om staten tycker att du har ostädat hemma så kan staten införa rutavdrag för att åtgärda detta.

Om staten inte vill att en författar skall skriva så bra böcker införs 102% marginalskatt och författaren tvingas börja skriva lite sämre, mindre populära böcker för att inte bli ruinerad.

Genom att köpa tillräckligt många böcker av någon författare kan man ruinera denhen.

av KJEH 24 oktober 2013, 15:09

Nu reder vi ut det här med A.L.:s skatt: hon drabbades alltså av 102% mariginalskatt. 100% hade inneburit att man efter en brytpunkt kunde tjäna hur mycket som helst och ändå få ut precis samma netto (medborgarlön?), men 102% innebär att hon fick skatta 1020 kr skatt på den sista intjänade tusenlappen. Ju mer hon tjänade därefter, desto mindre fick hon ut netto. Folk hade kunnat ruinera henne genom att köpa tillräckligt med böcker.

av bal 24 oktober 2013, 14:50

underbar kvinna.

av KJEH 24 oktober 2013, 14:46

Svårt att vara sig själv om man har apa, häst och villa och en kappsäck full med pengar, liksom.

av bal 24 oktober 2013, 14:42

Dessutom, Lindgren - som var författare, inte "sagotant", jäkla föraktfulla snubbe – satt inte på sin lilla ända och drack champagne och käkade kaviar, hon jobbade som förlagsredaktör på Rabén och Sjögren. Hon bodde också var på Dalagatan. Jfr med Göran Persson, som viklle bo i palats och sedan herrgård.

av kork 24 oktober 2013, 10:59

Jag vet att hon inte kunde ta ut sina pengar - familjemedlem var förlagsredaktör i samma hus.

Det är klart man ska betala skatt, jag är ingen vän av Reagantänket och högerfolk kör ner landet, men det finns ju gränser. Hon gick minus där vid någon punkt. Och hon blev inte rik för att hon utnyttjade folka la råkapitalister, hon blev rik för att folk ville läsa hennes böcker. Det är skillnad.

av kork 24 oktober 2013, 10:55

Lindgren fick under något år betala 102 procent i marginalskatt (på den sist intjänade tusenlappen). Att säga att hon inte kunde "ta ut sina pengar" stämmer inte. Hon betalade ju inte 102 procent skatt på hela sin inkomst.

Men varför skulle hon klaga över ett högt skattetryck? Välfärd kostar och kräver beskattning och omfördelning av resurser - något som hon som socialist borde ha varit medveten om.

av Slidkrans 24 oktober 2013, 10:10

Pomperipossadebatten handlade om att Lindgren fick betala mer i skatt än hon tjänade. Hon kunde inte ta ut sina pengar. Vad jag vet flyttade hon aldrig stålarna till något skatteparadis.

Pippi totades inte ihop som en opposition mot "makten", utan mot dumma könsroller och enskilda maktfullkomliga och fantasilösa människor. Pippi Långstrump handlar om frihet och omtanke om de svaga. Fast från början var hon ju en godnattsaga för Lindgrens barn.

Astrid Lindgren var djuplodande psykolog.

av kork 24 oktober 2013, 09:12

Så snabbt psyk-snack ledde till politiskt bjäbb!

av Opol. 24 oktober 2013, 09:07

edit: tvingade --> tvingades

av Slidkrans 24 oktober 2013, 08:13

Lite lustigt att Astrid Lindgren totade ihop sagan om den bångstyriga Pippi. Själv var hon ju socialdemokrat in i märgen och befann sig därmed under sin karriär i princip aldrig i ideologisk opposition till den rådande offentliga makten.

Enda gången hennes socialistiska övertygelse sviktade var förövrigt när hon personligen tvingade betala väldigt mkt skatt och skrev sagan om Pomperipossa. Att andra skulle betala ohemult mkt skatt verkade dock inte bekomma sagotanten.

av Slidkrans 24 oktober 2013, 08:05

Den enda sanna demokraten ar anarkist ^^ -for att citera en harig svensk

av Herr Rosa 24 oktober 2013, 07:33

socialt missanpassad räpa!
hahahaha ...

När pippi ritar hästen utanför svarta tavlans ramar så ville Astrid få barnen att tänka i lite nya banor så att säga, riktig anarkist den där räpan

av Per Kele 24 oktober 2013, 06:57

Pippi tar ansvar för dom svaga, maktens representanter kan väl för fan ta ansvar för sig själva!

av Dietisten 24 oktober 2013, 06:22

@Dietisten. Vad sägs om när Pippi lurar upp Kling och Klang på Villa Villerkullas tak och tar bort stegen? Låter inte särskilt omsorgsfullt/ansvarsfullt i mina öron.

av Slidkrans 24 oktober 2013, 06:21

jag snackar verkligen inte skit om Pippi, tvärtom, men Mellanväggsbarn pratar kanske inte om DEN pippi?

av Dietisten 24 oktober 2013, 06:11

Hallådär snacka inte skit om Pippi Långstrump!

Eller vet ni något som jag inte vet?

av KJEH 24 oktober 2013, 05:46

Pippi är stark för att hon är sig själv trots yttre omständigheter och socialt tryck, inte för att hon kan lyfta hästar. Ändå är hon ingen sociopat eftersom hon tar ansvar för andra.

av Dietisten 24 oktober 2013, 05:12

Sorgligt men sant. Obalanserade och hetsiga. Händelsevis kallas tokan "Pippi", vilket endast understryker det nedanstående kommentator kommenterade i kommentatorsfältet för kommentatorer (hej hopp du överförklarande tautologi!).

av Mellanväggsbarn 24 oktober 2013, 04:11

Bakom eufemismen "stark kvinnna" döljer sig allt som oftast en socialt missanpassad räpa. Namnet Koko sammanfattar förmodligen kvinnans personlighet rätt väl.

av Slidkrans 24 oktober 2013, 03:48

patjomm!

av lurk-killer 24 oktober 2013, 02:42
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 23 oktober

Publicerad 23 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3130

Tycker inte om:
Folk som har mobilen på endast när de själva ringer- anser det är bättre de går hem och ringer från fast lina i så fall eftersom det är bättre ljudkvaliter.
De som inte vill bli störda på mobil kan ju enkelt använda stör ej eller endast använda sms

av Ker 23 oktober 2013, 11:43

... här i mellanöstern är de 3 vanligaste fraserna då folk svarar i telefonerna:

1) - Vad vill du ?
2) - Ja ?
3) - Mmm ?(!)

Magdalena Ribbing hade haft uppförsbacke här.

av Per Kele 23 oktober 2013, 11:41

Håller med - telefonen ska stängas av när man är med folk, särskilt när man är med sina små barn.

Att svara med telefonnumret är väl OK, eftersom folk ofta slår fel. Inte för att det hjälper förstås.

– (Svarar)...femtifjutton.
– Är du säker? Jag VET att jag slog femtiafton!
– Nej, det här är femtifjutton. Vem söker du?
– Knutte!
– Det finns ingen Knutte här. Du måste ha slagit fel nummer.
– Är du SÄKER...? osv.

På sjuttiotalet kom en annan telefonsvararfluga – man svarade bara med förnamnet!

av kork 23 oktober 2013, 11:31

I vår familj körde vi den kamerala stilen: Alla svarade med efternamn. Endast.

Trist att höra om mammor och pappor som försvinner. Den nya tekniken som skulle bygga broar mellan människor verkar snarare bränna desamma.

Usch!

av Slidkrans 23 oktober 2013, 09:46

Titta rakt fram = 0°
Titta rakt ner = 90°
Vid café-bord syns många 90°-människor.
På promenad möter man många 45°-människor. (Eller 0°-dito med äldre tfn-vanor).

av Regn Moln 23 oktober 2013, 08:15

Det var tider det. Långt innan någon slirig säljare med fett i håret satt på Operakällaren och kläckte idén om telefonförsäljning. Det är litet som med Hitler, om man hade en tidsmaskin...

av Boris 23 oktober 2013, 07:32

Papporna har också försvunnit. Du ser aldrig en pappa på en lekplats som inte glor rakt ner i sin telefon. Hela tiden.

av Sol Sken 23 oktober 2013, 06:17

De senaste tre dagarna har stripparna varit helt sanslöst bra!
Ja, visst var det konstigt att svara med numret. Som om man utgick ifrån att den som ringde upp slagit fel nummer, och ville att personen skulle dubbelkolla det...

av Rille 23 oktober 2013, 05:55

svara med numret! hah det kanske man skulle göra igen. lands och riktnummer.

av pierre 23 oktober 2013, 05:14

Nar jag var liten svarade vi i var familj med telefonnummret. Valdigt skumt beteende.

av Herr Rosa 23 oktober 2013, 03:40

.sisT

av Gundam 23 oktober 2013, 02:54
Andra publiceringar av denna stripp:

@kellermannen

Publicerad 16:37, 22 oktober 2013

Norrmän! Som straff för att ni nu är rasister är ni ålagda att köpa två trycksaker av utlänning. Verkställ! Potentiellt farlig länk


Rocky 22 oktober

Publicerad 22 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3129

Var det inte kork som också försvarade Prins CP för ett litet tag sen? Jag tror vi har funnit vår Riddare Som Värnar om Dom Utpekade.

av ykCOR 22 oktober 2013, 22:43

trodde det var nån som var rolig om twittret ovan

av ker 22 oktober 2013, 21:13

Que, ker? I mina totalt rasismfria ådror rinner minsann 50% norskt blod! Du ser väl på språket att det där var ett litet svenskt troll?

av kork 22 oktober 2013, 19:11

nävisstdetären rasist- det är en norrman!

av ker 22 oktober 2013, 18:53

suck, nån som är efterbliven och inte ens kan googla?

av ker 22 oktober 2013, 18:51

women cannot |
women cannot drive
women cannot be bishops
feminister är så dumma i hu|
feminister är så dumma i huvudet

av gOOgle 22 oktober 2013, 15:53

Kanske det, ker!

Vad man visste var väl att MJ försökte träffa barnstjärnor, eftersom de hade samma erfarenheter som han själv av att ha jobbat i st f att leka när de var små. Det bidrog nog också till den mycket starka vänskapen med Elizabeth Taylor, som ju var mycket äldre än han och en vuxen kvinna, men också varit barnstjärna och (tydligen) hade en barnslig sida kvar någonstans.

MJ trodde nog först själv att han kompenserade sin förlorade barndom genom att bygga karuseller och ha huset fullt av ungar (som aldrig ville gå hem), men till sist tycks det ha gått upp för honom att han helt enkelt aldrig blev vuxen. Undrar hur det kan ha känts.

av kork 22 oktober 2013, 13:20

beskrivningen av MJ låter som en kopia av Mozart-osedvanligt begåvat barn som pruttade och lekte kull och var ett geni när det gällde musik!Det kanske föds en sån vart tvåhundrade år?

av ker 22 oktober 2013, 12:56

Fast 1988 visste man ju inte vad vi vet idag om MJ. Då visste man ju bara att en vuxen man tillbringade en dag ihop med en liten gosse. Jag vet inte hur andra färäldrar resonerar men jag hade aldrig låtit mitt barn tillbringa en dag med en främmande man - vem denne man än månde vara.

av Slidkrans 22 oktober 2013, 11:34

Det fanns ingen anledning att trycka på någon varningsknapp. När Jackson utreddes senare fanns noll bevis på någon som helst pedofili. Alla hans datorer (undersökta av FBI) var rena, och det fanns noll barnporr i tryckt form (däremot heteroporr). Han blev helt och hållet friad i en rättegång. Så det vore skönt om det där snacket (baserat på sensationsartiklar i skvallerpress) kunde sluta någon gång.

Det är intressantare att han gjorde helvetiskt bra musik, räddade sjuka ungar och hjälpte barnhemsbarn, och donerade 300 miljoner dollar till olika goda ändamål. Jackson var (enligt alla och sig själv) en osedvanligt begåvad tolvåring i en vuxen mans kropp, ingen pedofil. Han läste böcker, spelade videospel och lekte kull. Därtill var han (enligt alla) en osedvanligt bra och ambitiös pappa.

av kork 22 oktober 2013, 11:20

Är det inte lite konstigt att ingen tröck på pedovarningsknappen när MJ gick på dejt med Anton Glanzelius på Liseberg? Anton var bara 13 år och plötsligt satt han i bergochdalbanan med världens weirdo.

av Slidkrans 22 oktober 2013, 10:56

Det var lite dåligt med one night stands för MJ's del, så det hade knappast blivit något "Rockia"-barn - men han gosade en del med fans. Eller bjöd in dem för att titta på film, eller skickade ut små brev till dem som troget stod utanför var han nu bodde för tillfället. Hade varit spännande att se ett barn som han och Lisa Marie Presley knåpat ihop! Han ville ha nio ungar med henne. I så fall hade väl i alla fall ett av dem blivit musikaliskt.

av kork 22 oktober 2013, 09:29

Bättre än elvis, som bara kör repriser!

av Läsar'n 22 oktober 2013, 09:21

@ker
Gillade M småflickor också?

av Ledigheten 22 oktober 2013, 09:19

ja om han hade varit tjej kunde han ha haft ett barn med arvsrätt nu.

av ker 22 oktober 2013, 08:54

Haha, denna var kul.

av sona 22 oktober 2013, 07:45

Minns när jag bad om min sista autograf. Jag var 18 år. Det var ett ögonblick av viss men ändå väldigt påtaglig skam. Jag insåg plötsligt hur löjlig hela situationen var. Lovade mig själv att aldrig göra om det.

av Slidkrans 22 oktober 2013, 03:19

Först! HAH!

av sLurk 22 oktober 2013, 02:06

Rocky 21 oktober

Publicerad 21 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3128

Är han socialdemokrat? Det trodde jag inte.

av Ker 21 oktober 2013, 13:20

Det mesta som bränns är inte mat. Matrester bör rötas till biogas dessutom. Installera avfallskvarn om du får/kan!

av Mupp à la milieu 21 oktober 2013, 08:37

I fonden: Lapporten.

av Slidkrans 21 oktober 2013, 08:24

å där är han ju, vilken lättnad

av KUrt 21 oktober 2013, 05:57

wtf!?

av lurk-killer 21 oktober 2013, 03:06

forst! bryr sig rocky om klimatet?

av lurker 21 oktober 2013, 02:36
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 20 oktober

Publicerad 20 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 553

Om jag tolkar det rätt har han en tanke om att en klassisk filmscen idag inte innebär närbild på en skäggstubbig hjälte med en marlboro i mungipan. Istället är det närbild på en slätrakad/helskäggig hjälte som tar sig en kopp java.

av Boris 20 oktober 2013, 14:59

Att cigaretter/tobaksprodukter - med få exempelbekräftande undantag - nästintill fullständigt försvunnit från Hollywood-filurernas ansiktsprydande ringmuskler (dvs, käftarna deras).

Sedan har de i neurosens epok ersatt fipplandet med cancerpinnar, för något ska väl de små high concept-liven sysselsätta sig med, eller om vi tar och låter en svensk rulle summera det hela: "summan av lasterna är konstant".

av sKUrt på KUrOrt 20 oktober 2013, 14:57

vad pratar ker om?

av KUrt 20 oktober 2013, 12:00

lite som dåliga amerikanska filmer-dom har så lite handling och fantasi så länge det inte gäller våld (börjar svikta även där iofs) snabba pangande grejor att det blev ett problem med folk- vad sysslade dom med om dom inte rökte-så nu dricker de eller går iväg för att dricka kaffe?! Jätteintressant för coffeinindustrin.

av ker 20 oktober 2013, 11:50

Alltså hoppas verkligen inte Kellerman har nån slags apanage från systemet?

av ker 20 oktober 2013, 11:47

sockeplast eller vanliga strumpor?

-apan övertygar

av Per Kele 20 oktober 2013, 11:31

A. spiritualism = (1) spiritism [spiritism = lära som omfattar tron att människan kan komma i kontakt med de avlidna]; (2) en religiös åskådning som hävdar att gemenskapen med Gud enbart tillhör människans inre liv; (3) en form av filosofisk idealism som hävdar att den sanna verkligheten är av andlig natur
B. spiritualitet = förmåga att uttrycka sig kvickt och elegant
C. animism = tro på föremåls besjälning
Källa: Svensk ordbok utgiven av Svenska Akademien
Va det nåt mer du vill veta?

av Sture Allén 20 oktober 2013, 10:22

Utom då att det heter andlighet, inte spiritualism. Spirituell på svenska betyder slagfärdig på ett elegant vis. Och slagfärdig betyder att man är kvick och rolig i repliken. Och replik betyder...

av kork 20 oktober 2013, 10:07

Vardagens djuppsykologiska filosofifunderingar perfekt återgivna!!!

av Regn Moln 20 oktober 2013, 07:51

ena servetten funderar nog på att dra

av Sol Sken 20 oktober 2013, 07:05

verkar vara tryckvarianten. De sitter där och trycker.

av KJEH 20 oktober 2013, 06:29

Jaha, där sitter de och kranar. Igen.

av Slidkrans 20 oktober 2013, 02:45

@kellermannen

Publicerad 10:21, 19 oktober 2013

Budgetstupet är framskjutet, gå till SerieGalleriet och komsumera serieoriginal. Idag (12:00-16:00) - 20 nov. Potentiellt farlig länk


Rocky 19 oktober

Publicerad 19 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3127

@kork - tyvärr talar historien emot dig.

av KJEH 20 oktober 2013, 01:02

Vad ska man med fallossymboler till? Räcker det inte med riktiga fallosar? ;)

Håller annars med om spritens sexglädjedödande inverkan - utom ett glas vin till väldigt god mat.

av kork 19 oktober 2013, 18:38

Vinare som fallossymbol där i ruta två- annars är sprit en glädjedödare när det gäller sex!

av Ker 19 oktober 2013, 15:25

HAHA KUrt! Bra sagt där! XD

av sLurk 19 oktober 2013, 13:04

Kan vi visst det. Låta bli att kriga, alltså. Ge alla psykopater sömnmedel, så blir det jättefint sedan. Sortera folk i ofärgat och färgat kan vi också skita i. Bara att använda lilla skallen.

av kork 19 oktober 2013, 10:33

Vi (människan) har inte alls något fritt val. Vi kan inte låta bli att kriga.
<remember where you heard it first>

av KJEH 19 oktober 2013, 08:43

Rocky som djupfilosof - räddar jorden i nästa?

av J P Sartre 19 oktober 2013, 08:10

Ska jag eller ska jag inte läsa strippen på norska dagen innan den kommer på svenska? Jfr Sartre: Denna insikt om att vi själva bär det yttersta ansvaret för våra val och därmed också för vad vi genom dessa val gör oss till - vilken essens vi ger oss - skapar ångest. Ja jävlar.

av KUrt 19 oktober 2013, 08:03

arnewannabe åker på motstånd...

av KJEH 19 oktober 2013, 06:23

Käre lille lurker! Om du läser strippen först nästa gång, innan du kastar dig över kommentarfältet, så kanske det rasslar till i hjärnkontoret och ut kommer någon sorts tecken på intelligent liv. Vem vet. Hjärtliga hälsningar farbror KUrt.

av KUrt 19 oktober 2013, 06:06

men vaffan

av lurker 19 oktober 2013, 02:19

av lurk-killer 19 oktober 2013, 02:16
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 18 oktober

Publicerad 18 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3126

Fast det är ju ändå ingenting jämfört med nymoderaterna.

av KJEH 18 oktober 2013, 22:05

Den norska JUSTITIEMINISTERN har skrutit med att han bränt en lokaltidning för att han inte gillade innehållet (bild av bränningen på FB) och uppmanat alla att bojkotta den.

Den där grumliga skiten de har i skallen kommer alltid fram!

av kork 18 oktober 2013, 18:37

...eller så är det jättekul för cirka 16% av norrmännen, typ

av Per Kele 18 oktober 2013, 17:05

inte lika kul för norrmännen där flamskrittspartiet just kommit in i regjering.

av vitkor, 18 oktober 2013, 16:25

norrmännen har färg
//www.dagbladet.no/tegneserie/rocky/

av KUrt 18 oktober 2013, 16:02

färgvecka?
hbtqm-regnbågesvecka?
menstruationsvecka?
rotavdrag?
inredningsprogram?
sminktips?
brainstormingworkshop för böinda?
batikrally?

av KJEH 18 oktober 2013, 15:55

Earlybird catch the- point? Sol å kallt som f- n

av Ker 18 oktober 2013, 13:53

tror igge fått i sig den där spliffen nu

av vitkor, 18 oktober 2013, 09:07

gott. ju mindre bränt desto bättre.

av pierre 18 oktober 2013, 08:52

Brända likdelar av mördade djur smakar - gott / illa?

av Sket Såll 18 oktober 2013, 08:44

Oxå har dom färgvecka (antagligen oljefärg).

av birgerwilliam 18 oktober 2013, 07:28

Sannolik framtida rubrik: Interna strider hotar splittra Flamfront. Men tanken är fanimej god. Bunta ihop dom bara.

av Sol Sken 18 oktober 2013, 06:59

Då är norrmännen alltså en dag före oss! Det är ju ohyggligt. På svenska är det åtminstone obegripligt på det roliga viset.

av KUrt 18 oktober 2013, 04:53

Duktig pôjk!

av Alfa-Omega Romeo-Julia 18 oktober 2013, 03:59

först som sist

av lurk-killer 18 oktober 2013, 02:55
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 17 oktober

Publicerad 17 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Taggar: apan
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3125

NEEEJ! Ge mig en myndighet med fyrtiofem mellanchefer som ska besluta huruvida äggen är brukbara efter ett visst datum och beskatta socker för jag kan visst bli tjock av det! När ska egentligen politikerna göra mig smalare?!

av Trygghetsnarkoman 18 oktober 2013, 04:05

Eller hur! Privatisera skiten istället vetja! En liten dörr i stacketet med en såndäringa mynt-lås-automat på för att betala städningen efteråt så är valfriheten tryggad.

av Boris 18 oktober 2013, 02:18

Hoga staket som gor att man inte kan hoppa ar verkligen det samsta valfardsstaten har att erbjuda.

av Herr Rosa 17 oktober 2013, 16:32

Kellerman har gjort studier på plats. Även jag har erfarit att allt det där inte hjäper privat men kanske en annan kapitalordning. En av vännerna som redan på 60 talet-vilket var tidigt blev matad med all denna omsorg valde att hoppa från västerbron. Numera är den utvägen blockerad- av omtanke-en man blev inte lugn förrän han fått staden att staketa in hela bron på båda sidor!

av Ker 17 oktober 2013, 11:33

Dagens norska:
Potentiellt farlig länk

-hjälp mig någon, jag har glömt bort hur man läser norska

av Per Kele 17 oktober 2013, 11:16

Elisabeth Taylor var bättre

av R Burton 17 oktober 2013, 09:18

"sist" menar du väl? Rätt skall vara efterrätt, sådeså serru, jojo...

av NEIN INCH NAILS 17 oktober 2013, 04:24

forst!

av lurker 17 oktober 2013, 03:10

@kellermannen

Publicerad 09:49, 16 oktober 2013

The art of spotting a fake, underbar bok av Eric "Carl Philip" Ericsson och AKAY. Potentiellt farlig länk Potentiellt farlig länk


Rocky 16 oktober

Publicerad 16 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Bild från annan publicering av denna stripp:

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3124

@A - bara förtal
Tack Vitkor gillar länken skickar till medarbetarna!

av ker 17 oktober 2013, 11:29

Rullar apan marijuanacigarett?

av A 17 oktober 2013, 10:58

en till rent mjöl i påsen: Potentiellt farlig länk

av vitkor, 17 oktober 2013, 08:57

@ker: de nada mi enchilada!

@NSA-robot: you(tube) bet(son) it does!

av 1984 LAH-BMI XHT 3811/4891 HAL-IBM THX 1388 17 oktober 2013, 04:29

Tack 1984-skitbra! Soft

av ker 16 oktober 2013, 22:13

undrar om dom som är rika får tipps om snabblån på sms?

av ker 16 oktober 2013, 22:09

Google känner dig bättre än du själv gör.

av NSA-Robot 16 oktober 2013, 22:05

jag är gift och får ändå hornyhousewife99 banners.

av pierre 16 oktober 2013, 21:10

Så är det, har man bara rent mjöl i påsen...

Potentiellt farlig länk

av 1984 LAH-BMI XHT 3811 16 oktober 2013, 15:34

fast att dom skickar korkade annonser kan ju vara en cover?

av ker 16 oktober 2013, 09:41

Ja, vi vet att övervakning sker. Men den hederlige har ju inget att dölja och/eller oroa sig för! Eller????

av medborgare xxxxxx-xxxx 16 oktober 2013, 08:25

Tyccker det är smart av apan. Jag har själv en kvadratcentimeter isoleringstejp över kameran på min dator.

av sona 16 oktober 2013, 08:19

Är det därav inte underbart med "smarta" datorer och TV:s som har integrerad kamera i skärmen? För att inte tala om fingertrycksigenkänningsmekanismen (woah, sug på det ordet) på div. telefoner... Nya tider, härliga tider -- du sköna nya värld!

av 4891 HAL-IBM THX 1138 16 oktober 2013, 02:25
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 15 oktober

Publicerad 15 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3123

Kellerman och Knausgård - pojkar, pojkar...

Potentiellt farlig länk

av kork 16 oktober 2013, 01:39

GLUTENHOTET!

av pierre 16 oktober 2013, 00:11

Ja, det finns gluten i alla bullarna på x2000. Börja där! (Jfr "Ge mig en fast punkt och jag skall rubba jorden." Citat tillskrivet Arkimedes. Och det vet vi ju hur det gick för honom.)

av KUrt 15 oktober 2013, 22:25

- Hum...
Vi har nu observerat en serie slumpmässiga kvantumhopp som har tagit oss ifrån stripp 3122, via 2186, 2185 och 2179
, för att till slut hamna vid stripp 3123.
Vi har nog nu för första gången i världshistorien visat det finns maskhål i rumstiden, i vilket Rocky och hans vänner har rört sig. Har den upphittade kulans våldsamma förlopp på 15 meter skapat denna möjlighet till en reva i den fjärde dimensionen, eller är det bara en utökad inkompetens ifrån DNs fas-3:are som har möjliggjort denna situation? Vem vet.
Jag har f.n.v. ingen bra teoretisk modell som kan beskriva detta fenomen i stringenta termer, men om jag kommer fram till något i mina forskningar kommer jag att genast publicera en artikelserie i Science och en här på bloggen.

Men vad hände egentligen där på tåget ifrån Skankaloss?
Står vi nu lika frågande som vi gjorde innan dessa gigantiska tidsrums-hopp?
Finns det ingen lösning till detta?
Ska vi aldrig få veta vad som hände med tältet, KK:en och bilen?
Finns det gluten i alla bullarna på x2000?
Räcker pappret?
3123
2186
2185
2179
3122
Totalen
dividerat 5 ger en meridian stripp till ca. xxxx

Vad hände då egentligen?

av Ingengör Kalkyl 15 oktober 2013, 21:15

nu jäklar! full fart in i framtiden. detta inträffade i maj i år? Potentiellt farlig länk

Iofs skulle serien kunna ha ritats senare. Vilket skulle kunna innebära att det var årets skankaloss? Vad säger Ingengör Kalkyl?

av vitkor, 15 oktober 2013, 09:25

15 m från en 368 magnum? 1500 är väl säkerhetsavstånd!

av Regn Moln 15 oktober 2013, 07:59

Glasklar logik, underbart!

av Sol Sken 15 oktober 2013, 06:05

@kellermannen

Publicerad 11:41, 14 oktober 2013

Ok, Carl Philip har inte designat, men han kom faktiskt med idén att nån annan kommer med idén att be nån komma med en idé!


Rocky 14 oktober

Publicerad 14 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2186

Förlåt, så här skulle det va:
"En prins blir inte bättre än sin sämsta formgivare."

av Ledigheten 16 oktober 2013, 20:20

En prins blir inte bättre än sin sämsta rågivare.

av Ledigheten 16 oktober 2013, 17:27

Hillersberg och konstvärldens och kritikervärldens fegisar.

Potentiellt farlig länk

av kork 16 oktober 2013, 10:40

Inte ett svar värdigt dig, ker! Du vet bättre.

av kork 16 oktober 2013, 10:28

kork gör skäl för namnet eller hur sa man -den som saet han vaet!

av ker 16 oktober 2013, 09:36

Hillersberg var en antisemitisk idiot. Det är konstvärldens stora skam att de stödde honom.

av kork 14 oktober 2013, 23:57

fast det är roligt att säja som Hillersberg-jag är inte emot monarkin som sådan-det är kungen personligen jag vill åt!

av ker 14 oktober 2013, 23:36

intressant- det finns en ådra i släkten där- många är mer än mediokra och Eugen och Bernadotte var bra. Och intresset för konst är bra att dom odlar för konstnärernas skull. Då blir det fint att känna och stödja och köpa konst!

av ker 14 oktober 2013, 23:34

Känns inte det här bara som pseudonyhet, skapad av folk (och sådana tycks det numer finnas gott om) som gillar att hacka på kungahusets medlemmar? Det är överhuvudtaget ett jävla hackande på offentliga personer.

av bal 14 oktober 2013, 22:09

Potentiellt farlig länk

av vitkor 14 oktober 2013, 21:34

pierre: Synd om din polares dotter som inte tycks bry sig om något, låter mest deprimerad på mig. Kanske var det inte så kul hemma när hon växte upp, trots bankkontot. Hon borde försöka bryta cirkeln och sticka iväg någonstans och joina en hjälporganisation. Eller måla tavlor, eller vad som helst.

Men kungaparet verkar ha försökt undvika de där blindskären för sina ungar. Skickade dem till hyfsat vanliga skolor, ägnade tid åt dem. Victoria tog sig runt hela brat pack-gänget och gifte sig med en kille från Ockelbo, vars familj bor kvar i sin gamla villa. Hon har setts tvätta bilen på uppfarten. Det är en ny generation.

av kork 14 oktober 2013, 21:21

Aaaa, jag gillar monarkin i Sverige, vi har mycket att tacka dem för. Nu kommer det ju naturligtvis att poppa upp massa frågor som "vadå tacka", "vad har dem gjort" etc. Dessa tänker jag inte besvara för det finns ingen anledning att kasta pärlor för svin.

av Per Kele 14 oktober 2013, 20:39

eller hur. jag menar, om du hade ett nära outtömligt bankkonto, skulle du då inte hitta något som var kul att göra i livet?

iofs, nu när jag säger det så poppar en anekdot in i huvudet. jag har en vän vars familj är stenrik. Hans dotter har inga ambitioner alls eftersom hon aldrig behövt sträva efter något. hennes liv vid 32 består av att supa på fina barer och besöka "familjens" wing på sjukhuset för magsår.

kan ju vara att prinsen är likadan, men att kungahuset tvingat honom att göra något för imagens skull? jag tvivlar iofs.

av pierre 14 oktober 2013, 19:46

Poängen är att han anklagas för att i själva verket vara ointresserad av design, men har han gått i de där skolorna måste han sannolikt faktiskt ha intresse. Annars hade han väl gått bilmekkurs eller japansk teceremonikurs eller något annat.

Killen har inte bett om att få bli prins, så det finns ingen speciell anledning att häckla honom och kräva att han ska vara ett snille.

av kork 14 oktober 2013, 19:04

att cp gått i nån fin skola är ju knappast något bevis för att han är kunnig. gissar att betygen är hemligstämplade samt att kungligheter blir favoriserade. nån som hört honom säga nåt intelligent själv om design?

av vitkor 14 oktober 2013, 18:59

Tack, vitkor!

"Prins Carl Philip har en designutbildning från Forsbergs skola och Rhode Island School of design."

Så kellermannen gnölar i alla fall lite i onödan?

Allt jag vet om CP är att han kan berätta (lagom) snuskiga historier. Men min källa är skyddad!

av kork 14 oktober 2013, 16:52

kork: i tweetsen får man hänga mer i mer aktuella nyheter; Potentiellt farlig länk

av vitkor, 14 oktober 2013, 15:49

Vad dillar Kellerman om i tweeten, förresten?

av kork 14 oktober 2013, 15:44

Yes why don't you start a company called carbonimprint.com

av KJEH 14 oktober 2013, 15:35

Det ÄR smart! Jag tänker köpa en skrivmaskin igen, en icke-elektrisk. Bra att föra anteckningar på, och man kan ta ett par kopior via KARBONPAPPER.

av kork 14 oktober 2013, 10:20

ja och en kille som fick en gammal skrivmaskin förklarad för sig skrek -direktprinting, smart!

av ker 14 oktober 2013, 09:21

Denna var riktigt kul. Det blir lite skoj på andra hållet med. Om man förklarar för ett barn att när vi var små hade vi inga smartphones då tittar de på en och verkar tänka "stackars er".

av sona 14 oktober 2013, 08:13

Bra produktplacering för A...e

av S Jobs 14 oktober 2013, 07:56

Rocky 13 oktober

Publicerad 13 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 543

Fanten käk?

av Ker 13 oktober 2013, 22:17

släkting till Big Dog:
Potentiellt farlig länk

av cella'man 13 oktober 2013, 19:48

här har ni riktig mat för finsmakare:

Potentiellt farlig länk

av Per Kele 13 oktober 2013, 18:58

Ge eller inte ge, är frågan. Får de behålla pengarna, eller tar någon skurk dem? Kan ingen visa dem hur man samlar burkar, måste ju vara bättre än att tillbringa livet sittande i ett gathörn? Jag ger ibland, oftast inte. Är de rumänska romer har de ett helsike hemma, de flesta av dem.

av kork 13 oktober 2013, 18:54

visualiserad pizzadoft, nice

av Sol Sken 13 oktober 2013, 17:42

Jag tror vi har tänkt fel vadegäller städer. Om sann kollektivtrafik uppstår och tillräckligt många personer går med på att transportera sig när de sover kommer ljuv musik att uppstå, vakna lördag morgon nedanför Kebnekaise för en bergsvandring, after-climb sen sova och vakna i Visby för medeltidssöndan sen after-medeival sen sova och vakna utanför jobbet på måndag morgon och allt betalas av att du slipper ha en lãgenhet i sthlm bara för att du jobbar där (eller om någon upptäckt braobillig energi) kom ihåg var du hörde det först!

av KJEH 13 oktober 2013, 15:22

@herr rosa- Kellerman gör egentligen en omvänd Babar- han låter djuren omvandla den västerländska civilisationen till djungel - vilket i o f s Reinfeldt o SD hjälper till med utan annan jämförelse än att de tjänar pengar på det. Alla vilda djur kommer i framtiden att finnas i städerna

av Ker 13 oktober 2013, 08:47

trodde först rocky skulle åka till hawaii på självömkelsesemester

av pierre 13 oktober 2013, 08:05

menvaf...hur länge har jag sovit? Mange som tiggande uteliggare?

av Per Kele 13 oktober 2013, 05:22

Det är ju iofs synd om Rocky som gjorde ett sådant dumt val av pizza. Tråkig är bara förnamnet!

av Magnus 13 oktober 2013, 03:10

Rocky 12 oktober

Publicerad 12 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2185

Vem är fanten i ruta 1? Jag vet inte om vi har sett honom förut.

av slutsomnarr 13 oktober 2013, 20:26

BigDog som vitkor lankade till i gar kommer ge mig mardrommer.

ker ... tack for analysen av Babar. Misstankte nagot sadant. Tacka vet jag Mumin.

av Herr Rosa 12 oktober 2013, 19:17

Ja ja det är helt sant och vidrigt-djuren gör som oss emigrerar för att överleva!

av ker 12 oktober 2013, 10:21

och paddor som tittar på TV tillsammans med hundar, det är ju helt galet(nysvenskt uttryck)

av Per Kele 12 oktober 2013, 09:04

Darwin!

av Charles 12 oktober 2013, 08:13

tack till vitkor för denna eminenta service, ledsen att jag blev lite sur igår

dietisten hälsar att "gluten inte är något som går just nu, men om man är allmänt uppkörd i magen ska man alltid testa att trycka i sig mindre bröd och pasta"

av KUrt 12 oktober 2013, 08:12

Rocky 11 oktober

Publicerad 11 oktober 2013

Tyvärr saknas bildfilerna för alla gamla strippar

Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 2179

@Ker
Den 15 april 2009 så var det Jord-råttans år.

av Ledigheten 11 oktober 2013, 23:20

Oj är det Råttans år- vet han om det? Då blir det mycket familj då! Och samlande och boande!

av Ker 11 oktober 2013, 19:57

I st f barbapappor kunde man få önska uppblåsbara Barbaror?

av Gör Inge N Ting 11 oktober 2013, 16:13

@Per Kele
Du har helt rätt för det är Råttans år, eller för att vara mer exakt, Jord-råttans år.

av Ledigheten 11 oktober 2013, 11:25

@Dragsgill
Tack för ditt klargörande om att ett Rocky-år är betydligt kortare än ett vanligt, även med söndagarna borträknade.

Låt oss se hur det faller ut i min formel:
(3122-2179)/220 = 4,2863636363636363636363636363636

Ger då 4 år och ca. 105 (Tellus) dagar.

Dessa dagar har förstås justerats m.a.p. den förkortade omloppstiden som Rocky-planeten har, jämfört med Tellus.
Hum, låt se, vi får då månaderna:
31+28+31+15
Vi hamnar nu på ca. den 15 april 2009, vår tidräkning.

Är det inte vacker när teorin stämmer så bra med dina, Dragsgill, egna empiriska undersökningar?

av Ingengör Kalkyl 11 oktober 2013, 11:08

ser ut som en insektselefant! Undrar varför man inte har snabel att ta undan grenar eller klappa till dumma människor med-fötterna behövs ju för balansen? Surret liknar fluga-behöver nog måla lite dom här killarna för att se helheten i skapelser. Deras världsliga uppfattning är gestaltad dem ovetande!

av ker 11 oktober 2013, 11:00

här är en tidigare betaversion av samma robot: Potentiellt farlig länk

i övriga frågor hänvisas till robotpartiet: Potentiellt farlig länk

mvh roboten bakom rocky.vitkor.se

av vitkor, 11 oktober 2013, 10:53

Nja, jag använde Skankaloss som fixpunkt för att normera Rockytiden. R har varit på Skankaloss tidigare år och vi kan se att det är ca 220 strippar per år. Andra fixpunkter (som när han gjorde slut med Edith och twittrade om det) visar att strippar publiceras runt 3 månader efter händelsen

av Dragsgill 11 oktober 2013, 09:56

här är roboten och incidenten som fick de andra robotarna att gå samman i motattack: Potentiellt farlig länk

av vitkor, 11 oktober 2013, 09:55

Babar är en bild av den överlägsna västerländska samhällsutvecklingen som idag visar sig som en förbannelse för jordens ekosystem och fortsatt liv. Babar är den klumpiga men lite duktiga invandraren som blir uppfostrad av den magra överklassdamen och åker sen hem till byn och övertalar sina vänner att helt strukturomvandla djungeln! O hemska tanke! Alla får klä ut sig till olika roller och till terrorgrupp utser man noshörningarna! Med dagens kunskap är denna barnbok egentligen ett paradexempel på den katastrof som samtliga sociala ingenjörer varit sen 30 talet! Sovjet är bästa exemplet men även Sverige. Det har tagit många år att avbetongisera Sverige. I underutvecklade delar av landet pågår fortfarande hjärtskärande kamp för att bevisa att naturen är bra som den är och inte behöver bli billig gruva eller kalkbrytnimgscement för att ha rätt att existera!

av Ker 11 oktober 2013, 09:51

@ Herr Rosa
Nja en del av dom var ju helt klart sysselsatta med viktiga saker som t.ex.:
Potentiellt farlig länk

av Ingengör Kalkyl 11 oktober 2013, 09:29

Man kan göra en ren matematisk beräkning hur långt tillbaka i historien som DNs tidsmaskin har fört oss.
(3122-2179)/(365-52) = 3,0127795527156549520766773162939 år sedan
Det ger oss 3 år och en rest på
0,0127795527156549520766773162939
Om man multiplicerar detta med (365-52) (årsdagar-söndagar) får man:
3,999999999999999999999999999709 dagar.
Då blir resultatet 3 år och ca. 4 dagar sedan.
Men nu har det funnits hål tidigare i Rocky-universumets rumtid, så helt tillförlitligt är inte denna beräkning.
Undra om man kan få låna den där tidsmaskinen ett litet tag, för det skulle vara bra intressant att kunna hoppa tillbaka till tiden då Rocky bönade runt på sin trimmade moppe och drack folköl, bara för att få bakgrunden till varför han är den man han är i dag, typ stripp - xxxx.

av Ingengör Kalkyl 11 oktober 2013, 08:58

2009? det var då MK ritade bäst i mitt tycke...speciellt råttan.

av Per Kele 11 oktober 2013, 08:51

Men Kriktor var bra!

av Sol Sken 11 oktober 2013, 08:39

Enligt mina beräkningar skall detta utspela sig i april 2009

av Dragsgill 11 oktober 2013, 07:18

Ja, Babar var valdigt oklart for mig ocksa.

av Herr Rosa 11 oktober 2013, 06:33

Vet inte. Minns bara att jag tyckte att det hela var klart suspekt. Samma sak med Babar.

av Boris 11 oktober 2013, 06:26

vad funkar? 2179 är fyra år gammal

av SUr-KUrt 11 oktober 2013, 06:24

Barbapappa har alltid varit nagot av ett mysterium for mig. Vad pysslade dom med hela tiden?

av Herr Rosa 11 oktober 2013, 03:48

Ok nu ska det funka.

av KJEH 11 oktober 2013, 03:16

@kellermannen

Publicerad 10:43, 10 oktober 2013

Jag vill hälsa på. Potentiellt farlig länk Potentiellt farlig länk