klockren

Dagens Rocky - med kommentarer

Web 2.0-aggregerat i väntan på pastans nya klockrena kommentarsfunktion.

Dagens Rocky - med kommentarer

Tack alla som kommenterat, och även ni som smygläst. Nu tycks det vara över, efter 8 år här, utöver de tidigare på pastan. / vitkor

Rocky 27 mars

Publicerad 27 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3949

Kanske dags att kliva ur din filterbubbla? Potentiellt livsfarlig länk

av KJEH 2 april 2017, 04:25

Att kalla en grupp för rasister/könsrasister (hah!) är givetvis att kollektivt skuldbelägga föregående grupper. Klassiskt logiskt lapsus "Hata de som hatar eftersom hat är fel".

av Hyckel-radar 28 mars 2017, 20:37

Nej, lösningen är att rasister och könsrasister slutar med kollektivt skuldbeläggande.

av KJEH 28 mars 2017, 08:42

något som däremot skulle vara en bra början på att lösa världens problem är om ex (vissa) män inte skulle kvida "inte allaaa..." (alt svamla om manshat) utan istället arbeta aktivt mot våld (mot kvinnor men även andra män) och våldtäkt. om alla bara ligger i fosterställning och gnäller "men inte jaag hju" blir det tyvärr inte så mycket gjort (det gäller för de ytterst sorgliga whitelivesmatter-människorna också). bli inte provocerad nu, det är fint att dra sitt strå till stacken! peace out!

av gandhis ande 28 mars 2017, 01:30

Måhända är skäggmannen "Timbuktu". Att döma av hans sångargärning verkar det ju inte helt otroligt att det är en person som dras till kvinnor vilka, eh, erbjuder lite tuggmotstånd. Och det vore såklart fascinerande om damen här representerade hans återkomst på köttmarknaden efter den kan man tänka något traumatiska upplevelsen.

Bra jobbat i så fall mannen. Man får inte visa dem att man är rädd. Bara upp i sadeln igen och fejsa faran. Och av strippen förstår vi att skäggmannen sannerligen inte är rädd.

Fast till nästa låt han skriver får han nog göra lite ändringar. "...du slog en flaska i huvudet på min bästa kompis. Han förblödde, i min säng! Lalala.... Må din klocka också alltid gå tjugo minuter för sakta, så att du också alltid kommer för sent.... Dubedobodaaaa..."

av Otto - med världen på sitt samvete 28 mars 2017, 00:31

Bra kork att du i alla fall inte har en von oben attityd... :-)

Nej, manshat löser nog inte världens problem. Om alla goda krafter jobbar tillsammans så kan vi nog få bort de värsta avarterna av mänskligt beteende. Men för varje sak som män anklagas för att göra så finns det en sak som kvinnor gör. Så könsrasism är en återvändsgränd.

av KJEH 27 mars 2017, 22:22

Troll som hatar hundar

av Bankanställd 27 mars 2017, 21:39

Exakt, sluttramsat nu!

Potentiellt farlig länk

av krok 27 mars 2017, 18:28

Grabbar, ni är tillräckligt klyftiga för att kunna svara på frågorna själva. Leta info och lär er.

av kork 27 mars 2017, 17:00

"Patriarkatet" är ungefär lika sant som Illuminati eller dylik konspirationsteori.

av Pseudotvetenskap 180hp 27 mars 2017, 16:33

Så det var en tjej...
Hehehe, #högerregeln...

av brah att ha-tisha 27 mars 2017, 15:20

Alla delar av samhället är väl inte att betrakta som ett patriarkat. Barnomsorg och skola domineras ju av kvinnor. Bara som ett exempel.

av Slidkrans 27 mars 2017, 14:11

Vad är det som hindrar er kork? Sverige är en demokrati och kvinnorna är i majoritet.

av KJEH 27 mars 2017, 13:24

Jag är också trött på tjatet om patriarkatet. Så varför inte avskaffa det till, låt oss säga i morgon, så slipper vi höra mer om det?

av kork 27 mars 2017, 13:07

Att vara en del av patriarkatet har inte varit till min fördel på sistone :) undrar hur Trump ser på det?

av Kar 27 mars 2017, 11:32

"släng på hattrollet en peruk" = "put (throw) a wig on the hate-troll"

av RGE 27 mars 2017, 11:10

Dansker her... hvad betyder "släng på hattrollet en perluk..." ?

av Bjørn 27 mars 2017, 09:51

Hattroller heter det väl? Det brukar jag i alla fall använda när jag fått katthår på min gröna filthatt.

av Rille 27 mars 2017, 09:14

minns när jag sjöng 'putting on the top hat' (i duschen)…..

av hatt-rollen 27 mars 2017, 07:47

Skäggsnubbens uttryck är en rätt bra symbol för alla som är trötta på att höra tjat om patriarket och SJW's nu. Problemen finns kvar men nu vill ingen ens höra om dom.

av Stranger 27 mars 2017, 07:12

Hattroll är ordet

av Bankanställd 27 mars 2017, 06:57

Fast hon hotade väl inte? Hon sa bara att hon ville, och sedan gick hon självmant därifrån för att inte falla för frestelsen. Men det kanske kändes hotfullt och då räknas det som hot?

Men hattroll verkade hon i alla fall vara, så på den punkten kan jag hålla med om Rockys ordbruk.

av RGE 27 mars 2017, 04:00
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 26 mars

Publicerad 26 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 706

jag har aldrig velat bekänna mig till en "rörelse" eller en "identitet", men när jag läser Rocky får jag ibland känslan av att "precis sådär hade jag gjort" eller ngt liknande.

Uppvuxen i betongdjungeln i stan kan skogsbruk te sig som både spännande och exotiskt. Att köra grävmaskin eller dumper ter sig som ett mycket mer sporrande och intressant jobb än att sitta på bank eller konsultjobb och vända papper.

Och för att inte vara för enahanda måste jag säga att jag idag håller med Kork, fullt ut! :)

av Mr_feelbad 26 mars 2017, 22:06

Kellerman har en förmåga att både få brutumaskinen och det arma trädet att se levande ut.

av kork 26 mars 2017, 13:33

Ja vi är de nya dinosarierna och allt upprepas.

av Ker 26 mars 2017, 11:20

Skogsindustri = modernäring m/eco?

av skogsmulle 26 mars 2017, 07:44

wow

av Per Kele 26 mars 2017, 03:10
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 25 mars

Publicerad 25 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 7948

9 av 10 uppskattar gruppvåldtäkt...

av krok 26 mars 2017, 21:39

Men ska de få ha advokater kork?

av KJEH 26 mars 2017, 19:05

Våldtäktsmän ska definitivt ha en flaska i ansiktet, den saken är klar. Och folk som skämtar kring våldtäkt ska åtminstone få en öl hälld över huvudet. Och en spark på rätt ställe.

av kork 26 mars 2017, 13:32

Om ord inte räcker till bör man skaffa nya - som Rocky!

av Ker 26 mars 2017, 11:23

Det är i allmänhet när man inte har så många svar, som det ska börja vevas...
"Flaskan i ansiktet - när ord inte räcker till."

av A.I 25 mars 2017, 18:45

Uppfattningen är att en våldtagare lättare blir dömd om den våldtagne vid våldtäktstillfället bär en t-shirt med denna text. (I alla fall så är det ett tshirtsförsäljningsargument) Bodström får förmodligen klä skott som lagstiftare/jurist/justitieminister/fotbollsspelare/man? Om han nu inte hatas för att han varit advokat åt en våldtäktsman. I så fall ska då alla advokater ha en "flaska i ansiktet"?

av KJEH 25 mars 2017, 16:47

Nä.

av kork 25 mars 2017, 15:30

Har Kakan en sån där frilla?

av järnbalken 25 mars 2017, 14:33

Den här har vi ju sett. Eller har jag bara sett den i DN?

av kork 25 mars 2017, 13:18

tough cookie, den där kakan

av Slidkrans 25 mars 2017, 11:14

Nortons felsökningsprogram HITTADE ett fel - uttåg.

av kommentator 25 mars 2017, 07:20

T-shirten verkar lite överflödig, men det är völ det som är skämtet.

av Stranger 25 mars 2017, 02:38
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 24 mars

Publicerad 24 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3947

Kakans ögon i ruta 2, min dag gjord, tack

av Per Kele 24 mars 2017, 15:01

Människor i F!tishor har nog en och annan F!tish

av Hehe 24 mars 2017, 13:15

F!-tisha? Har aldrig hört att de inte skulle gilla sex? Utom från kvinnohatare, då.

av kork 24 mars 2017, 12:36

Kakan är väl trevligare än så?

av kork 24 mars 2017, 12:35

Vore det i Malmö bodde hen på Möllan. F!-sympatisören i budskapstischan alltså.

av PIK 24 mars 2017, 12:35

Förmodligen är personen med i något arbetsmarknadsprogram för människor med t-shirts som befinner sig extremt´långt från arbetsmarknaden.

av Rille 24 mars 2017, 11:19

No fucking bullshit!

av okultiverad 24 mars 2017, 09:08

Kakan Hermansson på besök? =D

av ohlohn 24 mars 2017, 08:00

Kulturman- det nya svarta

av Kar 24 mars 2017, 07:57

Haha, alldeles för specifict för att inte vara baserat på verkliga händelser. Undrar vem den jobbige var.

av Stranger 24 mars 2017, 04:20

Numéro Uno från Mehico

av Ett 24 mars 2017, 03:15
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 23 mars

Publicerad 23 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3946

HjärnTVättade ska det vara

av Kar 23 mars 2017, 21:56

Vore konstigt om poliser tror det är realityserie? Är de hjänTVättade?

av Kar 23 mars 2017, 21:56

Regrettably, I was right...

Potentiellt farlig länk

av Enoch Powell 23 mars 2017, 21:39

Personlig spamspärr = klicka ALDIG på ensam-länk! (Tillämpar jag själv).

av feelgood 23 mars 2017, 20:45

all cred till en Polis som följer upp ett spår ifrån en serie

av Per Kele 23 mars 2017, 20:44

Jag har, sedan en tid tillbaka, blivit alltmer övertygad om att det enda säkra sättet att reducera mängden näthat är att gå helt off-line, förutom när man ska göra ärenden.

Ett ganska sunt tips till alla som blir utsatta för det, verkligheten är mycket mer intressant och mångfacetterad än internet, så särskilt trist behöver livet inte ens bli av en asketisk livsstil.

Fantastiskt om R ringer Polisen när han är bäng, enligt min uppfattning blir man mer och mer tillbakadragen och framförallt polisnojjig, så jag tror inte han är så bäng som han är full...

av Mr_feelbad 23 mars 2017, 19:54

Kanske dags att spamspärra kommentarer som endast innehåller en länk.

av KJEH 23 mars 2017, 18:56

Potentiellt farlig länk

av Allah i Brallah 23 mars 2017, 15:13

Men kanske nu någon rockyläsare drar sig till minnes en svart Nissan dubbelparkerad utanför Handelsbanken med kofötter utstickande ur bakluckan. Vilken solskenshistoria det vore

av Krasse 23 mars 2017, 12:04

Typisk översvämmad skräpkorg.

av Baktrus 23 mars 2017, 07:39

Haha, snacka om trollkommentar för att provocera fram en diskussion :)

Nope, not falling for this one.

av Virus 23 mars 2017, 06:59

Svensk polis är inte särskilt kompetent. Inte för att det gör nånting, om man nu inte bor i Malmö som är typ Mad Max nu.

av Stranger 23 mars 2017, 05:31

Potentiellt farlig länk

av Rivers of Blood 23 mars 2017, 04:04
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 22 mars

Publicerad 22 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3945

Har aldrig slagit mig, Ker, men det är ju helt sant. Vilket dilemma.

av kork 23 mars 2017, 13:36

Dresskoder kan vara ett bekymmer om man varken vill synas eller se ut som alla andra. Omöjligt helt enkelt.

av Ker 22 mars 2017, 21:17

Rocky gör väl närmast en poäng av att inte vara en pretentiös reffare. Här nämner han ju referensen rakt ut – Pretty Woman. Tror Kellermannen har alldeles för stor självdistans för att göra sig svårtolkad med flit.

av Björne 22 mars 2017, 17:22

Jag tycker han är glasklar! Om man har ungefär samma referenser. Har dagens ungdom sett Pretty woman? Jag var en gång på besök på ett produktionsbolag - för LÄNGE sedan - där alla var ca 25, och de visste inte vem Humphrey Bogart var!

av kork 22 mars 2017, 16:53

James Joyce II kanske? Några hundra sidor på extra svårbegriplig svenska!

av läsaren 22 mars 2017, 16:37

Rockys inre monolog är underhållande.

av kork 22 mars 2017, 12:21

Serien håller omärkligt på att förvandlas till Medelålders plus.

av Björne 22 mars 2017, 11:52

R = 'enkel flicka'?? Könsbytesoperation på gång - hmmm!

av jobbig 22 mars 2017, 07:49

Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som töntigast i världen är.

100 % Hr K

av Ledigheten 22 mars 2017, 06:40
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 21 mars

Publicerad 21 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3944

Hört talas om magnesium? Gör slut på kramp i benen förutom mindre promenad och lite stretch. Och kork Kellerman kan inte chilla eller åka på spa om inte alla andra gör det :(
Han kan aldrig tillhöra avantgardet eller sticka ut- hård själv bestraffning för att "vara värd".

av Ker 22 mars 2017, 21:23

Då lider vi i stereo, Mr feelbad. Här has det ont i ben och sovs för lite. Fast hur man vaknar av att inte kunna somna vet jag inte? Hur som helst - krya på oss!

av kork 22 mars 2017, 12:21

Kombinera att vakna av kramp och insomni. Då svär jag rätt ut i mörkret kan jag erkänna. Men alla uppvaknanden mitt i natten är jobbiga om man lider av insomni. Det blir oftast inte mer än en halv natts sömn de nätterna.

av Mr_feelbad 21 mars 2017, 18:30

Det är sant, Björne, men Rocky kan ju disponera sin tid och lägga in pauser med spavistelser med havsbrus och valsång i hörlurar.

Och så får han stå på sig. Han ska morra till utställarna att nej betyder nej!

av kork 21 mars 2017, 16:59

Stresskänslighet är inget att skratta åt eller förminska. Vi som är gamla i gemet minns när Rocky (i verkligeten Kellermannen) blev inlagd på sjukhus för att hans mage gick sönder av allvarliga stressymptom.

av Björne 21 mars 2017, 16:55

Men kära Rocky - det är bara en utställning! Chilla!

Hur som helst - nu är det över.

av kork 21 mars 2017, 09:53

Men det finns bara en som har det värst

av QQ 21 mars 2017, 08:21

Har någon gång vaknat av kramp i en vad - vet alltså hur R har (haft) det!

av oproblematisk 21 mars 2017, 08:14

Och jag trodde jag hade problem med ångest

av Stranger 21 mars 2017, 06:03
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 20 mars

Publicerad 20 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3943

Byggherrar i Stockholm löper amok och bygger den ena monstrositeten efter den andra. Fult som fan. De vill ha "landmärken" och "sätta Stockholm på kartan" och har jättekul, som om de lekte med lego.

av kork 21 mars 2017, 16:57

Allvrligt, har inte hela den här grejen med att bygga en liten och mesig trump tower kopia i Stockholm förlorat lite av sin charm. Ungefär som stora pampiga byggnader i granit förlorade lite i appeal efter att Hitler fått på nöten ...

Byggs pinsamheten i alla fall tycker jag den skall heta 'stump tower'

av K. J. & Jonathan 21 mars 2017, 12:05

*vill

av KJEH 20 mars 2017, 21:44

Har en påse med "Europaparlamentet" på. Avsedd för tungt vägande beslutsdokument?

av okultiverad 20 mars 2017, 21:43

Röd tejp är dyrt. Alla vil ha ryggen fri.

av KJEH 20 mars 2017, 21:43

Jag hade tänkt skriva några rader om påsar, kultur och tanter, men sen kom jag på något viktigare;

Är inte den här modellen alltför vanlig i vårt svenska näringsliv? Att idéer stöts och blöts, utredningar ska tillsättas, motioner ska behandlas, men när beslut, förfarande eller produktion ska till, ja då är det för dyrt! Som om vägen till beslutet inte hade kostat någonting! Jag förstår verkligen inte det resonemanget, för oftast är beslutsfattarnas löner, styrelsers arvoden en stor del av produktionens förtjänst. Kanske hade slutnotan sett annorlunda ut om det inte förgåtts av en knepig och tidskrävande beslutsprocess?

Vi beslutar på 100K-kronorsnivåer, men vi utför/producerar på 10K-koronorsnivåer! Helt naturligt, men mycket konstigt...

av Mr_feelbad 20 mars 2017, 20:21

Men jag tycker om tygpåsar, speciellt den ifrån bokmässan.

- Men en med fransk text är också trevlig.

av Kulturtant 20 mars 2017, 19:07

Jaså ja ja, damen får ursäkta mitt slarviga läsande. Håller helt med om att den föreslagna nobelkolossen är trams. Har aldrig hört en enda riktig människa uttrycka åsikten "nä Blå Hallen är förlegad va, dags att smälla upp en Trump-guldfärgad Mall of Scandinavia-kopia mycket mindre centralt och köra in skiten där istället".

Det är enkom ett pretentiöst hjärnbarn fött av egotrippade gamla pampar som vill "modernisera" och "effektivisera". Trots att ingen bett om det.

av Björne 20 mars 2017, 16:51

Inte Nobelpriset - NOBEL CENTER! Den jättedyra låtsasguldkolossen de vill bygga bakom Nationalmuseum.

Inget alls emot Dylan som pristagare, även om jag tycker Leonard Cohen var en starkare poet. Förstår inte heller snacket om "Dylanmän" - vi var alla helt knockade av beundran när Bob Dylan dök upp.

Inget könskrig - bara trött på att höra "kulturtanter" i negativ mening gång på gång. Det är jag som känner mig slentrianmässigt könskrigad emot.

av kork 20 mars 2017, 16:30

Tänker du betala copyrighten Lusce? Eller är det bara ett privat ex? Gå till närmaste kopieaffär finns massor överallt! Själv trycker jag ibland bilder på metall plattor för att de ska tåla transporter!

av Ker 20 mars 2017, 16:20

Kan någon snälla göra en tygpåse med den här strippen på?

av Lusce 20 mars 2017, 13:58

Vad har nobelpriset med något att göra? Tycker Sara Danius är himla bra som vågade ge priset till Dylan.

Jag nämnde bara kulturtanter därför att det syns två sådana i ruta 1. Jag är inte intresserad av någon könskrig som du uppenbarligen verkar vara, kork.

av Björne 20 mars 2017, 13:32

Faktum är att Rockot här liknar en nära kollega! Och vem avskyr inte folk som ska snacka o pausa när man jobbar? Rörmokare brukar ta ett dyrare pris om nån vill "hjälpa till"!

av Ker 20 mars 2017, 13:31

Skitkul - och sant! Men det är väl inget jämfört med vad det kostar att ta fram en ny logga åt ett parti (den, hm, skabrösa L-loggan), en kommun eller ett företag?

Skyll inte på kulturtanterna! Tänk istället på de manliga barnrumporna bakom Nobelhuset...

av kork 20 mars 2017, 12:25

I en kommunal beslutsprocess får någon kompis med reklambyrå uppdraget att designa tygpåsen. Resultatet är att man skall vara kreativ med namnet och kalla den 'tygpa:ose'. Sluträkningen blir 950,000 kronor men när man kommer på att påsen kostar 2:50 att trycka lägger man ned det hela för att budgeten är slut.

av K. J. & Jonathan 20 mars 2017, 10:18

Haha, kan tänka mig arbetsprocessen.

Fem dagars mejlande för att komma överens om att göra en tygpåse. En av kulturtanterna får uppdraget att formge i Photoshop, tar 3 veckor på sig för att "hämta inspiration".

När påsens design äntligen är klar inser de att oj då, det kostar tydligen pengar att trycka upp egna påsar! Det hade vi inte tänkt på. Projektet nedlagt.

av Björne 20 mars 2017, 09:45

Fan va jobbigt med groupies när man ska skapa.
@Glader: Det verkar tyvärr som att du har rätt och att det inte blir någon tygpåse. "Lite dåliga nyheter" - jojo. Det har man ju hört förut. Antagligen har det blivit för dyrt. Antingen tyget eller trycket. Eller båda! Alla möten och e-brev var förgäves.

av KJEH 20 mars 2017, 09:31

Klockren ju!

av Geez 20 mars 2017, 08:51

Åskmolnet R verkar få rätt i sina tankar om 'tygpåse'!!

av Glader 20 mars 2017, 07:23

Bittra gubbj*vel

av Arg 20 mars 2017, 06:00

tror tamejfan att Ker är med i denna strippen

av Per Kele 20 mars 2017, 03:37
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 19 mars

Publicerad 19 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 704

Man förstår nog också Trump bättre om man läser historia.
Adolf H gjorde sig till 'industrins älskling' och så småningom 'militärens dito' innan det var dags att sätta sig i förarsätet. Lögn var ju standard när judar, ryssar och romer gjordes till 'icke önskvärda'.

av krokig 19 mars 2017, 18:24

Men dessutom har Trump uppenbarligen någon sorts diagnos. Han kan inte skärpa sig ens om det skadar honom att inte göra det.

av kork 19 mars 2017, 16:59

Man förstår Trump bättre om man läser Susan Faludi, tror jag.

av kork 19 mars 2017, 16:58

And he's up there, what's that? Hawaiian noises?

Bangin' on the bongos like a chimpanzee.

That ain't working.

av Björne 19 mars 2017, 16:24

Det går inte att förstå Trump om man inte vet hur manliga Alpha chimpanser blir 'valda' till ledare. Det är bara full fart framåt och banka med en gren, allt som erbjuder motstånd är en fiende som måste nedgöras. Demokrati, fakta, lagar, kvinnor, Sverige, vad som helst som hotar eller bjuder motstånd. Potentiellt farlig länk

av K. J. & Jonathan 19 mars 2017, 15:02

"By the people, for the people" signalerar inte demokrati?

Får en att minnas när någon bad vanliga amerikanska människor läsa den amerikanska konstitutionen, och de svarade att det måste vara någon sorts kommunistisk smörja! De hade aldrig sett den!

Det finns i USA en falang "djupt" kristna som vill skriva om Bibeln, därför att Jesus är så "kommunistisk". Jag trodde det var ett skämt, men det lär vara sant! (Hoppas ändå det visar sig vara fake news.)

(För övrigt - vad är det för "djupt" med att vara religiös?)

av kork 19 mars 2017, 13:23

Kork: Har du inte hört Trump-älskarnas senaste argument? "USA är ingen demokrati"! Och behöver således inga demokratiska principer eller checks & balances.

De påstår alltså med stolthet att USA inte är någon demokrati utan istället är en "republik". Härliga tider väntar.

av Björne 19 mars 2017, 13:11

Trump är en vitamininjektion för New York Times och Washington Post - plötsligt inser alla att demokratin är bräcklig, vi måste satsa på riktig journalism! NYT har nu tre miljoner prenumeranter, varav två på nätet.

Han är verkligen scary. Alla inser att han är knäpp, men börjar han dessutom bli lite senil? Noll impulskontroll!

av kork 19 mars 2017, 12:53

Relativt rolig, här är dock vad vi inte får skämta om (d v s, det rådande paradigmets propaganda):

Potentiellt farlig länk

av "Agendasättande Journalistik" (En döende generations dom) 19 mars 2017, 12:39

Läs på om 'pledge of allegiance' för att få en riktig dos USA-stolligheter. Varje morgon genomgår varenda skolbarn en rituell ed till den amerikanska flaggan. Inte landet, inte nationen, utan flaggan.

Om man inte har en flagga till hands när det är dags för pledgen ska man "omedelbart söka upp närmsta flagga och besvärja sig till den". Bryt upp närmsta elevskåp och hitta en flagga, fort ska det gå, och tillbe den sedan rituellt i ett par minuter.

Detta gäller även för icke-amerikaner som studerar vid amerikanska skolor. Svenska utbytesstudenter förväntas alltså också besvärja sig till en främmande makt.

Knäppt!

av Björne 19 mars 2017, 11:53

Fyyyy, sååå får man inte ens tänka - mycket mindre skriva!!!

av fisförnäm 19 mars 2017, 07:30

läste "inreseformuläret" som "intresseformuläret", det blev nästan ännu roligare

av sys 19 mars 2017, 07:25

trump ar ju riktigt kulig, klockren rent ut skrivet

av Per Kele 19 mars 2017, 03:22
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 18 mars

Publicerad 18 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3942

Funktionalistisk råbetong - vilken lättnad att slippa dekorationer som försenar…..

av okonstnärlig 18 mars 2017, 08:38

Vad hemskt att behöva prestera under press.
Lättare att bara behöva "sitta av tiden"

av Svetsaren 18 mars 2017, 05:49

Och varför kan jag inte sova nu då? Vad var det i den där tacon egentligen?

av Förstlingen 18 mars 2017, 03:49
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 17 mars

Publicerad 17 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3941

Att åldras är finemang. För tänk om man vaknar efter en rundtur i Jon Blunds rike där ens alltför långt framåtskridna ålder förorsakat en markant känsla av obehag. Då kan man enkelt skaka av sig upplevelsen. "Haha, det här var väl inget att bry sig i. För i verkligheten är jag ju redan flera år äldre än så!"

Sedan kan man somna om och spela Battlefield med en bössa som taget ifrån Bubble Bobble ifrån vilken en aldrig sinande ström gröna bubblor skjuts, de rör sig upp och ner i en vågformad bana och slår raskt ut alla andra stackare som gömmer sig i de sandfärgade tegelhusen och hukar i fönsteröppningarna med sina automatkarbiner.

Ett betryggande säkerhetsavstånd till verkligheten och en lika orättvis som vinnande fördel gentemot alla andra. Kan det vara nyckeln till en lycklig ålderdom måntro?

av Otto - med världen på sitt samvete 19 mars 2017, 16:38

Haha!

av kork 18 mars 2017, 12:06

Det måste vara ödsligt på landsblygden.

av Björne 17 mars 2017, 21:12

Det stämmer att jag är landsbygdsbo. Emellertid observerades de telefonpratare jag syftade på, i Stockholm i tisdags.

av Ojdå 17 mars 2017, 21:03

Ojdå är avslöjad som landsblygdsbo.

av Björne 17 mars 2017, 20:08

Oj då måste alla de jag trodde talade i telefon med förmodat headset, verkligen vara lite rubbade och pratande med osynliga kompisar eller demoner.

av Ojdå 17 mars 2017, 19:30

Rocky avslöjar sin ålder genom att TALA i telefon. Det gör knappt någon enda människa längre.

av Björne 17 mars 2017, 13:14

Stackars dig, Rocky! (Stryker över flinten.)

av kork 17 mars 2017, 13:00

Det här med att ställa ut sitt liv kan ju ha sina sidor.

av K. J. & Jonathan 17 mars 2017, 09:47

Tror det kan röra sig om en s.k. "komisk överdrift".

av Björne 17 mars 2017, 09:11

Hur långt är det till R:s torp? På Åsö har det väl inte varit -12° på veckor?

av Avställd 17 mars 2017, 08:12

Rocky, dagens första garv sedan åratal.

av Bankanställd 17 mars 2017, 06:57
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 16 mars

Publicerad 16 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3940

@Björne: Jadå, men inte som individ. Jag är också med på att inte tro på något som vetenskapen inte kan observera, och jag är också med på det mesta som har att göra med vaccin. "Liv efter detta" är nog kört, men att inte existera vidare som en del i något annat vore ovetenskapligt. Jag tror också folk har på tok för låga förväntningar på vad som är en 'Gud'. Jag tror inte vi är ens i närheten av att fatta vilka regler det är som styr det här stället vi flyter omkring i.

av K. J. & Jonathan 17 mars 2017, 14:59

Indtil elektromagnetismen blev opdaget, kunne videnskaben ikke observere elektromagnetisme.
Jeg tror ikke på at alt er opdaget.
Jeg tror ikke, at fordi der er noget vi ikke ved, så er der nok en gud.
Jeg tror vi arver erindringer. Reflekser er baseret på arvede erindringer.

av Ørsted 17 mars 2017, 14:33

KJJ: Va, det är ju du som yrar om en tillvaro efter detta. Jag tror inte det minsta på något som vetenskapen inte kan observera. Därav min tilltro till att vaccin är bra och inte orsakar autism.

För att citera dig: "Sedan är det nog att gå tillbaka och gunga runt som en liten vågform". Det låter som att du tror på en tillvaro efter döden i form av en "vågform".

av Björne 17 mars 2017, 10:07

@Björne: Jag är inte det minsta religiös. Tror du själv på 'materia', alltså att om man går så långt ned i vad vi har om kring oss som möjligt, att man längst där inne hittar en lite solid klump av någonting som man kan knacka på och som kanske studsar om man släpper den i golvet? Sorry i så fall. Dåliga nyheter. Det är tomt. Finns ingenting där. Enda anledningen till att vi upplever att det finns någonting omkring oss är att det består av samma muck som vi. Vågor och resonanser. Om du var nog liten skulle du kunna se en sten från insidan precis som glas eller vatten. Det är ingenting där, annat än de vågrörelser vi kallar partiklar. Eftersom energi inte kan förstöras bara omvandlas är det nog vågrörelse som gäller. Inte som individ, för det är nog kört, men men som energi.

av K. J. & Jonathan 17 mars 2017, 10:03

Öva på läsförståelsen kant så ser du att jag säger "varken före eller efter sin livstid".

av Björne 17 mars 2017, 08:05

mja, på ett rent materialistiskt plan är vi väl mycket riktigt en tillfällig samling materia (energi, vågor, vad man nu vill) som snart kommer upplösas tillbaka till världsalltet igen. är det inte på ett sätt mer religiöst att fokusera på det ogreppbara medvetandet som den tillfälliga molekylkonstellationen möjliggör (aka "själen")?

av stora björnen kant 17 mars 2017, 03:17

Kasper och Jesper och Jonathan: En människa är ingen "vågform" som svävar runt i universum varken före eller efter sin livstid. Att tro det är närmast religiöst.

av Björne 16 mars 2017, 22:35

Döden är nog slutet på vår personliga individuella observationspunkt som kolbaserad livsform, men om det är slut på 'allt' får man kanske fundera lite på. Själv ser jag livet som en liten gnista som faller från ett tomtebloss och som man nog får avnjuta medan det pågår. Sedan är det nog att gå tillbaka och gunga runt som en liten vågform i det stora världsalltet igen.

av K. J. & Jonathan 16 mars 2017, 22:20

Svårt att tro att döden är slutet på allt. Eller början till nedbrytning och omstart?

av Kar 16 mars 2017, 21:28

@ kork '3939':
RÄTT! Svenska folket har hittat ett 'demokratiskt system' som ger medborgarna/väljarna chansen att känna sig tillfrågade EN gång vart FJÄRDE ÅR.
Lobbyism, självberikande, karriär och MAKT medföljer 'gratis' (skattebetalarna pröjsar)!

av kritikögat 16 mars 2017, 21:07

Små flygfän frossar på större {dött} flygfä.

av McAbert 16 mars 2017, 08:03

döden - jaha

av sys 16 mars 2017, 05:50
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 15 mars

Publicerad 15 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3939

Jag är inte oense kork! Använder själv vaccin. Det jag försöker analysera är inte vad jag gör utan hur andra resonerar. Eftersom vaccin i sig KAN skada och uppenbarligen gjorde när det gäller vaccin mot svininfluensan. Den föråldrade dos av kvicksilver (som konserveringsmedel ) skadade många i sverige. Oroade människor har förstått att de som förordar vaccin tror på tesen " mesta möjliga lycka " osv men de är inte beredda att ta risken att bli en av procenten som får skador. Friheten att välja skulle inte finnas för dem? Och mycket små späda barn, så sköra, enda anledningen till tidig vaccinering är folkhemstänket- alla kommer till barnavårdscentralen sen blir det svårare att fånga in. I Frankrike vaccineras barnen innan skolstarten vid tre.

av Ker 16 mars 2017, 21:24

Det är när folk tror sig ha hittat ett "system" och vägrar godta något som går utanför det, som det går åt skogen med det kritiska ögat.

av kork 16 mars 2017, 12:14

Oj, vad många feta diskussionspunkter! Mums!(Sorry, Kellerman, men se det som att du är en inspirationskälla!)

Radio: Håller med dig, feelgood. Lyssnar och retar mig.

Jordbruket: Ekologiskt är det enda som håller, men under årtusendena har det hur som helst fört med sig befolkningstäthet och bofasthet som gynnat epidemier, och äganderätt, som lett till ökande revirstrider, att kvinnor kom att ses som del av reviret, och att folk som ville komma från alfahannesystemet (det är inte de mest empatiska som äger mest, som du vet) inte hade någonstans att ta vägen - all mark var ju "ägd"!

Vaccin: Att bolagen profiterar betyder inte att vaccin i sig är dåligt. Redan på 1700-talet ympade sig turkiska bönder mot smittkoppor, och en engelska tog med bruket till England.

Risken vid vaccinering är AVSEVÄRT mindre än risken vid utbruten sjukdom, ett par hundra tusen gånger mindre. Så Ker, där är vi oense.

av kork 16 mars 2017, 12:12

Att vaccinationsindustrin tjänar feta pengar råder det nog inga tvivel om, men då borde man väl snarare klaga på att människors hälsa ens är en "industri" till att börja med. För visst är det bra att aktivera sitt immunförsvar, men de sjukdomar som vi vaccinerar oss mot är inga konstruktiva ena. Nästan alla barn led av dem förr, och vissa led till döden. De som överlevde var i majoritet för de flesta sjukdomar, men inte blev de "starkare" för det. De som däremot inte klarade sig är dem som vi vaccinerar oss för - de som behöver flockimmuniteten. När man nuförti'n talar om att man ska "aktivera sitt immunförsvar" så syftar man inte på allvarliga virussjukdomar (med undantag från t ex vattkoppor, som bara en del vaccineras mot), utan ofarliga partiklar som pollen och damm. "Lite skit har ingen dött av", som mormor brukar säga, för lite skit är god träning för immunförsvaret. Det är däremot inte en fet dos med smittkoppsvirus eller påssjuka. Men en liten dos, kanske man tänker, är bara bra då? Det är de, och de kallas "vaccin". Vaccin är just dessa sjukdomar i små doser, menade att just aktivera immunförsvaret utan att sjukdomen bryter ut i stor omfattning. Den som har vaccinerats mot smittkoppor kanske minns att man fick ett fult ärrmärke där nålen stacks in. En enda, ofarlig smittkoppe; istället för att få blemmor över hela kroppen som vanställde ens lemmar och ansikte (om man ens överlevde). Vaccin förr var inte så felfria som idag, naturligtvis, och många som vaccinerades blev sjuka - därav att folk på den tiden ofta var motståndare till vaccination, vilket tyvärr har överlevt in i dagens samhälle där vaccin för det mesta är en ofarlig historia (och komplikationer till följd av vaccination lätt kan motverkas och följas upp). De barn som t ex på grund av sjukdomar inte kan vaccineras skyddas av att andra är vaccinerade och därför inte kan sprida smittan. Ovaccinerade barn i samhällen där många är ovaccinerade upplever oftast en barndom där en sjukdom ständigt byts mot en annan, och man inte har samma ork som de friskare och "starkare" barnen; man kan inte leka och hänga med lika mycket. Jag vill dessutom själv inte tänka mig en barndom där andras föräldrar säger åt sina barn att "inte leka med Majken", för att de inte ska få mässlingen (vaccin är ju trots allt inte magi - en viss risk för smitta finns det). Leprabarn får inga vänner. Men det kanske inte gör så mycket, för de lär ju dö i vilket fall.

av Vox Populi 16 mars 2017, 02:38

Rocky får ta hand om min köplista, anyday (joy...!)
Plus lite färg. Utan majsmjöl uti. För konsten...

av A 15 mars 2017, 23:35

Finns tre artiklar i Svd om mat o hälsa bl a depression bra att läsa.

av Kar 15 mars 2017, 21:27

Underskatta inte folks dumhet säger jag bara. Folk som tror att de är smarta för att de "inte låter sig luras". Folk som tror att de utan omsvep kan avfärda sekel av vetenskapliga framsteg.

Eller med den gode Isaac Asimovs ironiska ord: "my ignorance is just as good as your knowledge".

av Björne 15 mars 2017, 21:26

Jag anser det är viktigare att avskaffa svält än att göda vaccinationsindustrin! Friska barn klarar sig naturligtvis bra med barnsjukdomarna. Och den moderna forskning har visat att det är bra att aktivera sitt immunförsvar. Det skyddar mot allergier bl a Däremot alla de som fått sitt immunförsvar förstört måste ha hjälp. Sen har allt rubbats och störts precis som allt annat i naturen. Vi kanske måste vaccinera o medicinera mot allt i framtiden ! Du kan kasta vad du vill B det har ju ingen betydelse alls för mig jag är inte intresserad av sekterism.

av Ker 15 mars 2017, 21:23

Och den där ungen som påstods smitta alla med mässlingen- hade en akut reaktion för att den inte tålde det mässingsvaccin den just hade fått! Barnet bevisade att det är en risk att vaccinera. Det blev väldigt tyst på alla olyckskorpar plötsligt! Underskatta inte de starka lobbygrupperna från kemikalieindustrin! Vaccin är mycket stora lättförtjänta pengar så länge du kan skrämma befolkningen!

av Ker 15 mars 2017, 21:10

Ker: börja med att svara på om du är emot vaccin eller inte. Om du är det kan jag sortera in dig i den mänskliga avskrädeshög som aktivt försätter sin omgivning i fara.

Ta du en googling på flockimmunitet så får du reda på varför det inte bara påverkar dig och dina barn om du väljer att avfärda vetenskapen. Du utsätter andra barn för livsfara.

av Björne 15 mars 2017, 21:09

Håller helt med feelbad
Björnen ute o cyklar- tror du på allvar att det är samma sorts jordbrukare det vi har idag som innan 40-talet? Den här vi har idag på alla platser på jorden med industridjur o kemikalie buisseness?
Jo ! Det finns bra mat från bra odlare! Titta lite på "bonderöven" (TV) t ex
MEN det borde ringa varningaklockor även hos dig när du ser att ALL billig mat innehåller vetemjöl! Det är filler! Det är ett sätt att få mer pengar för mindre vara. Samma som i målarfärg - billigt vitt pulver ( skit från industrin) som brytbas och väldigt lite av äkta pigment. Samma som i cementindustrin. Du får filler gjord av malda bildäck, plastsopor osv o inte den fina kalk du vill ha! Se dig omkring- folk som äter filler blir sjuka- folk som målar med filler och bor i det blir sjuka. Folk som bor i dessa betonghus blir sjuka! En det tål mer än andra det är hela skillnaden som gör att inte alla är sjuka. OCH jag tog bara upp tre grejer. Jag kan lista hur många fler som helst. Men det tjänar inget till enligt forskningen. Allt som du får billigt är värdelöst förmodligen, det är en bra tumregel. Bra saker har bra produktion och därav pris -prisvärt

av Ker 15 mars 2017, 21:03

Och skiva.

av Ledigheten 15 mars 2017, 20:53

Menar förstås att det är så få personer som KAN prata...

av Mr_feelbad 15 mars 2017, 18:48

Kork: Åhhh "don't get me started". Det är sååååååå få personer i radions P1 (och förmodligen även i TVns värld) som inte kan prata. Värst är nog alla som talar som om de nyss kom från tandläkaren innan bedövningen har släppt helt. Ofta hoppas "r" helt över i ord med många stavelser, de övriga byter ut R:et mot ett J, rena bäbisspråket!

Nästa grej är att man inte skiljer på "sje-ljuden". Käpp och skepp låter likadant, helt otroligt att dessa människor kan leta sig in i en så, ska vi kalla det, ljuddominerad bransch, som radion!

Tror att man i dagens PK-samhälle kommer undan med ursäkten att det är "dialekt", själv tycker jag det bara är latmaskar som med rösten som främsta redskap inte ens förmår att lägga på ett extra kol när de ska tala sina minutrar i sändning. Lite ointelligent låter det också...

Okej, rejält utanför strippens handling, men du klev på en öm tå där. Trots detta kan jag inte låta bli att lyssna på P1, för det är det enda vettiga alternativet i dagens medievärld.

av Mr_feelbad 15 mars 2017, 18:47

Fast jordbruket förstörde faktiskt hela grejen...;)

av kork 15 mars 2017, 18:38

Härligt, den åker rakt in i magasinet :)

av Björne 15 mars 2017, 18:22

Jepp!

av kork 15 mars 2017, 18:18

Du vet att du bara förstärker min poäng va?

av Björne 15 mars 2017, 17:38

Jordbruket kom för ca 12 000 år sedan. Nu är vete fullt av kadmium....

av kork 15 mars 2017, 17:32

"De äter mjöl". Historieätarna om 100 år kommer skratta gott åt nutidens förhållande till mat. Jag ser Lotta Lundgrens barnbarn framför mig:

"Ja, i mitten på 2010-talet trodde man sig alltså kunna avfärda hela jordbrukssamhället som i 3000 år gjort civilisationen möjlig. Västvärlden tog en reaktionär nedåtvändning och började dyrka en närmast schamansk avsky för det civiliserade samhället.

Detta tog sig uttryck i att man vägrade vaccinera sina barn (vilket ledde till ett nytt utbrott av pesten kring år 2050), valde verklighetsförnekande presidenter till ledare i sina länder och vägrade äta basala varor som ris och spannmål som varit fundamentala i tusentals år.

Vändningen kom år 2060 när älgen och hela Europas fauna utrotats på grund av svagsint befolkning som lurats att försöka sig på jägar- och samlarliv på heltid. 80 % av människorna dog ut innan vettigheten slutligen segrade tack vare att reaktionärerna helt enkelt utrotats på grund av av sin dumhet.

Det här var sista avsnittet av Historieätarna, tack för mig".

av Björne 15 mars 2017, 17:25

Javisst Kork - titta hur bggare ser ut i medelåldern idag! De äter socker o mjöl och snacks o smacks helt klart

av Ker 15 mars 2017, 16:45

Apropå "äro" - förstår folk äldre svenska längre? Du är, vi äro? Någon annan som sett "tu äst"? Thou art? Någon som fattar Shakespeare-engelska?

Det finns folk i Dagens Eko (P1) som inte kan säga kött, de säger tjutt.

Något mer jag kan gnälla om denna soliga dag? ;)

av kork 15 mars 2017, 13:30

Köttbitar i butik kanske inhandlas av folk som tycker att 'det får kosta', medan hamburgare kanske är fastlåsta i lägre priser annars blir det inget sålt? Själv vill jag ju inte betala mer än 5 kr/hg för potatischips, för 'det har jag aldrig gjort'. Inflation? Inte mitt problem. Jag kan vara utan potatischips. Och hamburgare.

Men 250 kr för en 'liten bit nötkött' låter som finaste delen av en ekologisk kossa från Liiidingö.

av RGE 15 mars 2017, 12:33

Hur kan hamburgare vara så billiga när en liten bit nötkött kostar 250 kr i butiken?

av KJEH 15 mars 2017, 10:58

Har byggarna inte hängt med i debatten? Socker äro av ondo, även kolhydrater såsom ris. Trots att folkslag som traditionellt äter mycket ris har världens högsta medellivslängd.

Nix, nu gäller det att vältra sig i fett och rått kött. Sa jag råttkött? Gärna det – fram med tråget bara och ner med trynet i det RIKTIGA smöret och de RIKTIGA hamburgarna.

Avveckla hela jordbruket när vi ändå är i farten, allt var ju så mycket bättre på stenåldern.

av Björne 15 mars 2017, 10:45

Se upp R - du spiller ut färgen och självporträttet är inte klart! Din analys av bostadsbristens grundorsak saknar dessutom stringens.

av varnaren 15 mars 2017, 08:09

- Ät inte godis, du får bara ont i tanden, som måste rotfyllas och du sitter uppe hela natten och skriver dåliga inlägg här.

Kom ihåg det barn!
Och R och alla hantverkare och så...

av Ledigheten 15 mars 2017, 02:22

- 3939, inte 666, men nästan!

av Ledigheten 15 mars 2017, 02:12
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 14 mars

Publicerad 14 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3938

"Taggar" är någonting igelkottar eller rosenbuskar har, alltför många facktermer från sociala medier har besudlat vårt språk allaredan.

av Mr_feelbad 14 mars 2017, 20:42

Luddigt är inget dumt sökord för en utställning på spritmuseet. Emellertid, är det någon som redan taggat "smacks-i-afrika" överallt, som nu är det bästa sättet att hitta alla stripparna i den här sekvensen.

av K. J. & Jonathan 14 mars 2017, 14:54

Nu har någon haverist varit här och taggat "luddigt" igen. Det är inte roligt.

av Björne 14 mars 2017, 09:15

R kan konsten att skapa ett jätteprojekt av ' några teckningar'!!

av utställningsbesökare 14 mars 2017, 06:53
Andra publiceringar av denna stripp:

Rocky 13 mars

Publicerad 13 mars 2017
Posta en kommentar Namn:
E-post (får ej fyllas i):

Tagga

Tänk gärna på att tagga med något användbart, som bildar en kategori, eller på annat sätt gör det lätt att hitta denna och liknande strippar.

Tagg (separera med komman):

Nummer 3937

Ker: Så för dig fanns det alltså något i vad jag skrev som handlade om sexuell läggning? Häpnadsväckande. För formens skull vill jag klargöra att jag inte har den blekaste aning om hur du lyckas dra den slutsatsen och därför finner det lite svårt att replikera.

av Otto - med världen på sitt samvete 14 mars 2017, 23:08

Mitt nya alias

av Kar 14 mars 2017, 15:32

Ja faktisk hans utensilier g26
Bög kan du vara själv ottogullet

av Ker 14 mars 2017, 15:31

Ker -> Rockys okända dotter. Låter som en lovande story. Inte minst om den börjar med att en okänd kvinna går fram till Rocky och säger "Hej, Pappa!" Tiden stannar, Rocky öppnar munnen och försöker säga något men ifrån hans själs bottenlösa ångest kommer bara ett ordlöst skrik.

av Otto - med världen på sitt samvete 14 mars 2017, 00:57

x26: Men vem tusan sitter och söker på "luddigt"? Taggar är bra om man t.ex. vill hitta alla strippar med en viss figur i, så "Smacks" och "Mange" är bra taggar. Men "luddigt" är mindre bra och fyller bara sökordsmolnet med brus.

av Björne 13 mars 2017, 18:10

Björne har glömt att taggar är sökbara. Humortaggning en masse kanske inte är så bra humor, men fyller definitivt en funktion!

Ker: "Pappas del"? Hör han till inventarierna på schpritmuseum?

av x26 13 mars 2017, 16:15

Jag har fritt inträde där! Pappas del. Men har inte varit där :)

av Ker 13 mars 2017, 14:22

SCHPRITMUSEET

av KJEH 13 mars 2017, 13:36

Vad är det för utställning? Kan man köpa Rocky-merch där? Tänkte investera lite.

av hengman 13 mars 2017, 13:23

Grodans kommentar, hade gissat på Noak, är verkligen bra.

I övrigt om simhud, hela waterworld är superkul från början till slut. Det är svårt att få till ett happy end med någon som är sushi från midjan och upp men när de strandade i Nepal garvade jag på mig.

av K. J. & Jonathan 13 mars 2017, 13:22

Här har någon stackars förvirrad själ verkligen gått loss med nyckelorden ser jag. Taggar fyller ingen funktion om du taggar varenda ord som sägs!

av Björne 13 mars 2017, 08:23

Chaplin eller Stan & Laurel var bättre!

av cineast 13 mars 2017, 08:08

Ironi är svårt.

av KJEH 13 mars 2017, 07:36

vadå skitfilm?
-den är ju för fan en riktig klassiker redan, idioitkritiker som aldrig fattade Kevs storhet, brevbärarhjältar och simhud mellan tårna säger jag bara

av Per Kele 13 mars 2017, 03:57
Andra publiceringar av denna stripp: